Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Drifting!
<<   1, 2, 3   >>
4141 besök totalt
Gurra2
Norrköping
Här sen Feb 2003

Eddie Varvstopp skrev:
Vet du djungel-jim om det finns några fler avsnitt efter Stage-3 på Initial D?

Det finns "Extra stage" och "battle stage" också.

sen ska det tydligen finnas ännu mer, fast jag kommer inte ihåg va de heter...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hej o välkommen "Gurra2"

Var snäll läs reglerna för forumet om användarnamn o signatur https://rejsa.nu/regler

Norrköping
Här sen Feb 2003

Magnus Thomé skrev:
Hej o välkommen "Gurra2"

Var snäll läs reglerna för forumet om användarnamn o signatur https://rejsa.nu/regler

Tack för välkomnandet!

Så jag skulle haft hela mitt för- och efternamn som användarnamn? eller räcker det med att jag lägger till det i signaturen?
brukar använda gurra2 som användarnamn på alla forum jag reggar mej på, annars glömer jag bort vad jag heter.. =)

viste inte at det fanns folk som verkligen HETER djungel jim...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Helst ser jag att du reggar dig med ditt kompletta namn. Men vill du inte det så går det bra men då _måste_ du underteckna _alla_ dina inlägg med åtminstone för eller efternamn (gärna båda)

Man allt det här står i reglerna. Där står osså _varför_ reglerna ser ut som dom gör. Och det verkar vara rätt tänkt som det ser ut...

/Magnus Thomé

PS: Jim följer reglerna till 100%

Kävlinge
Här sen Nov 2002

Gurra2 skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

Jo jag kanske skulle förklara lite...
Stage 1= första säsongen 26 avsnitt
Stage 2= andra -''- 13 avsnitt
Stage 3= långfilm
Dessa följer en stoyline i kronologisk ordning som jag skulle vilja se fortsättning på. Sen fins det som nämts "Extra stage" och "battle stage" som vad jag har sett är hopklipp av serien.

En länk om Initial D http://initialdheaven.netfirms.com/stage1/epdl.shtml

Gurra2
Norrköping
Här sen Feb 2003

Eddie Varvstopp skrev:
Gurra2 skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

Jo jag kanske skulle förklara lite...
Stage 1= första säsongen 26 avsnitt
Stage 2= andra -''- 13 avsnitt
Stage 3= långfilm
Dessa följer en stoyline i kronologisk ordning som jag skulle vilja se fortsättning på. Sen fins det som nämts "Extra stage" och "battle stage" som vad jag har sett är hopklipp av serien.

En länk om Initial D http://initialdheaven.netfirms.com/stage1/epdl.shtml

jo, jag märkte det (att de andra var ihopklipp altså), iallafall battle stage. har inte fått extrastage att funka än. thumbs down

men det skall tydligen finnas nån som handlar om dom 2 flickorna i zil80'n också, fast jag vet inte vad den heter.

det finns väll nån oficiell initial D sida, där borde det ju finnas nån lista med alla avsnitt som gjorts. Hörde förövrigt rykten om att en ny film/stage av initial D håller på att göras.

Det skulle vara roligt om det anordnades lite mer drifting grejer här i svedala!

EDIT: Extrastage är inget ihopklipp utan handlar bla. Om tjejerna i ZIL80'n!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Gurra2 skrev:
....
Det skulle vara roligt om det anordnades lite mer drifting grejer här i svedala!
Ska vara grejer på G....

Lidköping
Här sen Nov 2002

Funderar på om man skulle bli först med att köra framhjusdrivet i en driftingtävling. Det finns ju backväxel... Kan nog iofs bli svårt att hålla sladden, men jag får väl börja träna.
Eller så får jag vässa Audin något.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Va nu inte så hemlig Magnus...

Måste skaffa bakhjulsdriven bil
omedel bums

Spiidfriik
Piteå
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Gurra2 skrev:
....
Ska vara grejer på G....

Var, när, hur?? Tala ur skägget människa!! ;-)

Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Vi får hålla tummarna så det blir av! Ett tillfälle på Kinnekulle, ett på Midlanda är arrangörens tanke. På kullen kan man åka åt fel håll och använda TV-kurvan hoppeligen, på Midlanda kan men ev ta kurvan precis efter startrakan och även där åka åt fel håll... eller nåt...

Datum kommer bli offentliga inom några dagar.

Så om allt blir som det är tänkt så kan ni börja leta efter lämpliga (BILLIGA!!!!) däck snart, hehe!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Funderar på om man skulle bli först med att köra framhjusdrivet i en driftingtävling. Det finns ju backväxel... Kan nog iofs bli svårt att hålla sladden, men jag får väl börja träna.
Eller så får jag vässa Audin något.

Rycka i handbromsen o sen be en stilla bön typ....

Göteborg
Här sen Nov 2002

angående fwd och drifting såg ett ex. på detta snubben körde upp bakdäcken på 2 vanliga cafeteria-brickor och ryckte handbromsen, så bara framhjulen kunde rulla

Shoppingclion
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Hej svej, nu kommer lilla jag o ska briljera lite, det är nämligen så att jag som några andra har sett serien Initial D (för övrigt så har jag avsnitt 20 i second stage, hur det nu går ihop är lite förunderligt med tanke på att någon skrev att det bara finns 13 avsnitt i den säsongen...) och har blivit frälst i drifting, jag kan säga att jag läst det mesta som går att läsa om drifting som inte är på japanska... Tänker ta och skriva ett lite mer intressant inlägg om detta lite senare, för nu skall nämligen jag gå på träning...
Nippon pawah!
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

En kompis o jag satt här om dagen o diskuterade hur man tar en hårnålkurva i racing vs i rally.
Vore kul o se hur snabb en rally bil vore upp för en serpentinväg med racingspårval. dvs ut långt i kanten för att sedan skära in mot apex.

NS BTG: 9.10.21

Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Intresanta teorier. De skulle ju förklara varför man fortfarande sladdar med rallybilar. Varför man inte sladdar (i egentlig mening) med moderna racerbilar sägs ju bero på att vingarna tappar downforce om vingarna inte är precis vinkelräta mot färdriktningen.

Hur som helst. Om man skulle ta och byta hjulen mellan fram och bak på MR2:an och sätta igång och träna...

JohanR

Jönköping
Här sen Dec 2002

När man letar igenom gömmorna på hårddisken så hittade jag 8st driftingfilmer. Ganska underhållande faktiskt Väldigt roliga och seriösa byggen, bla så har dom byggt en pickup av en skyline Tyvärr så har jag inte tillgång till någon webserver så att jag kan lägga upp dom men någon annan kanske har? Totalt så är dom på ca 22mb så dom e inte så stora.

Tjockholm
Här sen Feb 2003

JohanR skrev:

Hur som helst. Om man skulle ta och byta hjulen mellan fram och bak på MR2:an och sätta igång och träna...

Glöm inte heller att ha hårdare fjädrar bak istället fö mjukare som du antagligen kör med nu om du E lite bangalen som typ alla andra här =)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
M.Eriksson skrev:
När man letar igenom gömmorna på hårddisken så hittade jag 8st driftingfilmer. Ganska underhållande faktiskt Tyvärr så har jag inte tillgång till någon webserver så att jag kan lägga upp dom men någon annan kanske har? Totalt så är dom på ca 22mb så dom e inte så stora.
Kolla med koni här på forumet.

Jönköping
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
M.Eriksson skrev:
När man letar igenom gömmorna på hårddisken så hittade jag 8st driftingfilmer. Ganska underhållande faktiskt Tyvärr så har jag inte tillgång till någon webserver så att jag kan lägga upp dom men någon annan kanske har? Totalt så är dom på ca 22mb så dom e inte så stora.
Kolla med koni här på forumet.

Will do

Kalix
Här sen Nov 2002

Citera
Allmänt banåkaforum
Drifting!
<<   1, 2, 3   >>
4141 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande