Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Ny på bilspel!!!!
<<   1, 2
3160 besök totalt
Martin Sahlström
Eslöv
Här sen Maj 2003

ZachrY skrev:
Martin Sahlström skrev:
Det håller jag inte om dig med ZachrY.
Jag installerade Rallisport Challenge 1 igår för att kolla om det funkade med mitt "nya" grafikkort (GeForce 2 ) och jag tycker inte det känns speciellt bra, men det kan ju vara kul med bilspel (obs, det står verkligen "spel") även om de inte känns speciellt verkliga. Det som känns "real" för mig är att man verkligen känner bilens vikt i kurvorna.

Alla kan ju inte hålla med alla :P Men det är ju så ja tycker och så du tycker. Ralli 2 på xbox med ratt är de fetaste ja spelat (utom en riktig simulator som var byggd på en rallybil ) De e känsla för mig, ligga o pressa längs kanten. bra fartkänsla. vrooom vroooom

Testat Ralli 2 på xbox? om inte: Gör de!

Jo, glömde skriva det, jag tycker man får en enormt grym fartkänsla med Rallisport thumbs up , mycket större än andra "lir" typ GPL och F1C.
Rallisport 2 har jag inte provat tyvärr.. thumbs down
Som sagt: Alla kan inte tycka lika..
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Martin Sahlström skrev:
ZachrY skrev:
Martin Sahlström skrev:
Det håller jag inte om dig med ZachrY.
Jag installerade Rallisport Challenge 1 igår för att kolla om det funkade med mitt "nya" grafikkort (GeForce 2 ) och jag tycker inte det känns speciellt bra, men det kan ju vara kul med bilspel (obs, det står verkligen "spel") även om de inte känns speciellt verkliga. Det som känns "real" för mig är att man verkligen känner bilens vikt i kurvorna.

Alla kan ju inte hålla med alla :P Men det är ju så ja tycker och så du tycker. Ralli 2 på xbox med ratt är de fetaste ja spelat (utom en riktig simulator som var byggd på en rallybil ) De e känsla för mig, ligga o pressa längs kanten. bra fartkänsla. vrooom vroooom

Testat Ralli 2 på xbox? om inte: Gör de!

Jo, glömde skriva det, jag tycker man får en enormt grym fartkänsla med Rallisport thumbs up , mycket större än andra "lir" typ GPL och F1C.
Rallisport 2 har jag inte provat tyvärr.. thumbs down
Som sagt: Alla kan inte tycka lika..

Jo fartkänslan är så fruktansvärt bra. Du måste, bara måste testa 2:an :P Förbannat skojsigt!
Citera
Martin Sahlström
Eslöv
Här sen Maj 2003

Ska bara leta upp någon med krysslåda först!!
Citera
Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Martin Sahlström skrev:
Ska bara leta upp någon med krysslåda först!!

De e väl en mindre fördel då ja....
Citera
Michael Olsson
Stockholm
Här sen Jan 2005

Vet någon när GTR kommer ut i butik.. jag har hört att det sagda datumet 31 januari kan bli svårt att uppnå. Har ni något aktuellt besked?

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Bilspel kan ge en enorm upplevelse och vara skitkul. Tex fartkänsla osv. Men det är ändå viktigt att skilja det från realistiska chassiebeteenden och chassierörelser. Ett bilspel kan vid första anblick även ge realistisk feedback i ratten och bete sig till synes väldigt naturligt i viktförskjutningar och viktförskjutningarnas följder osv. Men det är skillnad om det är simulerat eller canned effects. Nu är inget svart-vitt utan ofta en blandning av fullt-ut-simulering av vissa saker, förenklade simuleringar av andra delar och en del enkla estimeringar och canned effects. Men i olika förhållanden. Vissa canned effects kan upplevas som oerhört realistiska tills man efter ett tag tex upptäcker att det är ett alldeles för brett spann av situationer där bilen beter sig alltför snarlikt tex.

Så skilj på kul, häftig racingupplevelse, fartkänsla osv osv. Jmfrt med att bilen faktiskt reagerar och beter sig såpass realistiskt så att man lär sig något när det gäller finliret i bilens rörelser.

Ny på bilspel!!!!
<<   1, 2
3160 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande