Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4296 besök totalt |
MSLS - förändringar inför 2005 ??
Har hört att det pratas om att fler tävlingar ska gå på Mantorp i MSLS, vissa tävlande är väl lite trötta på att köra 3000 varv på Sviestad varje säsong kanske...!? ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
|
||||
Låter inte alls dumt med fler lopp på mantorp. Jag hann ju bara köra 4-5 varv på träningen innan loppet på finalen i år, detta pga växellådsras efter en knapp timme när första kille körde. Skulle gärna vilja köra där mer så man lär känna banan lite.
![]() ![]() |
||||
He he......inte ska BMW:n ut där då, inte -06 i alla fall...... Blir dock lite nyfiken på de "andra" planerna....... ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Det kommer bara bli ett race på Mantorp 2005 tyvärr! Jag ska göra vad jag kan till 2006 då jag sitter med i styrelsen för att få fler race utanför Sviestad.
Jag skulle vilja ha 3 race på Sviestad, 2 på Mantorp och ett på Gelleråsen! Men det är ju inte gratis att hyra banor tyvärr! _________________ g3acing Linköpings Motorsällskap Kristoffer Grennberger |
||||
Låter som ett bra upplägg....!! ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Tycker en av fördelarna med MSLS är att många team är hyffsat lokala och att det är just att man kan hålla nere kostnaderna genom att ha hyffsat korta transporter och en relativt billig bana att åka på som gör att många faktiskt har råd att köra långlopp. Detta är i mina ögon ngt som det kommer fortsätta finnas efterfrågan efter och jag tror även att den kommer öka.
Så visst, små förändringar och ngt lopp "utanför 70-skylltarna" är ju nice, men man ska nog försöka koncentrera det till att hålla kostnaderna nere så mkt det går. Vill man åka mer "exklusivt" med många olika banor finns det ganska många bra serier att välja på. Men visst. 3 race Sviestad, 2 Mantorp och en till som man kan ändra plats på från år till år vore ett lagom och kul upplägg. |
||||
Gelleråsen är kanonkul bana tycker jag! Har dock aldrig tävlat där på riktigt! ![]() |
||||
Håller med! Blir det fler gästförarinhopp för mig under kommande säsonger i MSLS så blir det troligen på någon "icke-sviestad" bana. Gäääärna Gelleråsen! Sedan kan jag hålla med föregående talare att det är lite av en lokal billig serie. Vill man ha en större serie finns ju SLC och ERF mfl. Men en avstickare eller kanske två tycker jag låter helt ok! Iallafall för mig som gästis ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Håller helt med! Man måste kolla över detta noga så att inte serien blir för dyr för de tävlande/arrangörerna. Viktigare att få tävla till en bra peng oavsett bana än att inte kunna tävla alls pga kostnaderna skjutit i höjden. ![]() |
||||
Äääcksäkli! |
||||
Hej!
Reglerna är uppdaterade nu och finns på: www.msls.info största nyheten för 2005 är väll fritt cylinderantal. 2,5L för två Ventilsteknik och 1,8L för motorer med flerventilsteknik I kl 4. Final på Mantorp! Mvh Jim, Jimbenracing. _________________ Jim Bengtsson |
||||
![]() Maxfarten i maskindepån och vid tankning och förarbyte är nu angiven i reglerna till 5km/h också. Tyckte det var värt att påpeka, såg ett antal tillfällen då en del hade ganska hög "gångfart" förra året. ![]() |
||||
Hoppas jag fått till rätt datum för alla MSLS-race i banåkakalendern
https://rejsa.nu/bankalender.asp?Arr Jag misstänker att det ska stå Mantorp och inte Sviestad på någon/några av dem eller? _________________ ![]() |
||||
Tror väl att finalen skulle gå på Mantorp !? _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Då har vi årets kalender spikad i msls, finalen blir 1 oktober på Mantorp,
långa banan, 8 timmar. I år kör vi alla 6 racen som 8 -timmars lopp. Vill passa på och önska nya team välkomna till Sviesta & Mantorp! Jag vet att några msls team kommer att prova och åka lite i andra serier, kul med lite utbyte tycker jag, och hoppas därför att några kommer och testkör hos oss också. Tror det var färre kollisioner med datumen i år, om jag minns rätt...? www.msls.info mvh Micke _________________ Mikael Brinck |
||||
Har fått en del förfrågningar om våra sponsorer i msls, och jorå..
de är med i år igen. Driving Event står återigen för formelbilskurser till klassegrarna,ett mycket lärorikt pris enligt de som kört redan......... GA:s Bil & motor i Linköping lämnar bra rabatter till alla startande team, kontakta Andrea för prisuppgifter på utrustningar, tillbehör, overaller, .......ja han har det mesta. Blommenhofs Hotel bidrar med priser i form av övernattningar, ett besök på det mysiga hotellet är mycket uppskattat. På vår hemsida hittar du länkarna , för er som vill veta mera. Väl mött på Sviesta 14 maj, så kör vi igång! mvh Micke _________________ Mikael Brinck |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4296 besök totalt |