Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
grand turismo 4
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (5344 totalt)
Kjell Pettersson
Stockholm
Här sen Jul 2004

om det är bilkörning i den höga skolan du vill åt är Richard Burns Rally ett givet köp till PS2.

Annars väntar jag oxå på GT4:an.

Mvh Kjell

Briander skrev:
ojoj. Jag har verkligen längtat sååå efter GT4! Dom här bilderna och filmerna gör inte längtan mindre. För mig som bara har konsollerna till att spela bilspel är Gran Turismo serien det överlägset bästa spelet what so ever. Har en xbox nu men där har jag inte hittat något spel värt namnet. Hade dom lagt ner mer tid på PGR2 så hade det nog kunnat bli något kanske. Men det är iaf det enda spel där jag kan köra Enzon på Nordslingan hehe

Men för mig är GT3 fortfrande det bästa bilspelet till konsoll, älskar det

om nu Volvo och Porsche går att köra i GT4 så kommer ja antaglgen inte behöve köpa nåt mer spel
Har någon tips på bra bilspel till boxen så mottages dom varmt

(Har ingen dator värd namnet därav håller jag mig till konsoll hehe)

Mvh Danne

Karlstad
Här sen Apr 2003

Har inhandlat Richard Burns Rally till min krysslåda nu iaf. Hittade det billigt hehe. Det va inte det lättaste spelet minsann. Men väldigt realistiskt på sina punkter, det gillas. Blir nåra timmar för att lära sig det

Malmö
Här sen Okt 2004

Briander skrev:
Har inhandlat Richard Burns Rally till min krysslåda nu iaf. Hittade det billigt hehe. Det va inte det lättaste spelet minsann. Men väldigt realistiskt på sina punkter, det gillas. Blir nåra timmar för att lära sig det

Var glad att du slipper köra med tangentbord iallafall! Jag har provat, och det är INTE lätt! Första omgången av lektioner gick med nöd och näppe, men att köra tävling är bara att glömma utan någon form av analog kontroll

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Tycker dessa funderingar passar bäst i denna tråd:

1. Kommer spelet att komma till PS2 eller kommer PS3 innan? Ni turar ju fram o tebax, vet nån mer exakt vad som är sagt?

2. Kan man jämföra PS2 (3) med en dator? Vad skulle denna ligga på då?
Citera
Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

ZachrY skrev:

1. Kommer spelet att komma till PS2 eller kommer PS3 innan? Ni turar ju fram o tebax, vet nån mer exakt vad som är sagt?

1. GT4 finns till PS2. Planerad release i europa är februari. PS3 kommer om cirka 2 år. Cynikerklubben trodde dock att GT4 skulle bli framskjutet i två år, för release först till PS3. Som tur är så hade de helt fel

2. Nej, det går inte att jämföra. PS2 har bara ett syfte: Att kunna köra spel. En dator måste klara av väldigt många andra saker också, och behöver därför ha mer prestanda. De spel som finns både till konsoll och PC brukar dock ALLTID se bäst ut på PC.

Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ZachrY skrev:

1. Spelet är släppt till PS2 i Asien. Kommer inom kort till Europa för PS2.

2. Nej, du kan inte jämföra med en dator. En dator behöver ett operativsystem, precis som en spelkonsoll, men datorn måste kunna så mycket mer. Operativsystemet, vanligtvis Windows, är inte speciellt optimerat för spel, även om det gärna heter så i reklamen..
Det laddas in olika rutiner och en hel hög med annat onödigt som drar prestanda i en dator när man startar upp den. Utan allt detta skulle en dator var tråkig att använda enligt de flesta.
En spelkonsoll behöver i stort sett inte kunna annat än läsa och koda av en skiva. Således blir prestandan helt annorlunda än vad en pc med samma komponenter skulle ha haft.

Edit: Här var man sent ute. Nåja svaret pekar mot samma mål så du slipper bli snurrig.

Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

Kalle Hansen skrev:
De spel som finns både till konsoll och PC brukar dock ALLTID se bäst ut på PC.

Detta har till stor del att göra med dagens teknik i tv-appareterna som inte har speciellt hög upplösning, vilket en dator ofta kan stoltsera med.

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Ehh .... Nej men så farligt vart de inte

Fatta ungefär...

+ att ja kanske skulle tänkt efter innan ja skrev ifall spelet kom till ps2 elr ps3... För att de står ju faktist en tråd "... släppt till ps2"...

Men men ja har iaf fått uppfattningen att de skulle behövas en superdator för o jämföra... Även om man
inte kan jämföra. Nu är de kanske ja som snurrar till de
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

Moderator

ZachrY skrev:

Men men ja har iaf fått uppfattningen att de skulle behövas en superdator för o jämföra... Även om man

Du behöver inte jämföra. Spelet är varken skrivet eller planerat att släppas till PC.

Hässleholm
Här sen Dec 2004

Anton Lillsund skrev:
ZachrY skrev:

Du behöver inte jämföra. Spelet är varken skrivet eller planerat att släppas till PC.

Åjo annars har ja inget o tänka på. Måste ha tankar på nåt...
Kan ju hoppas att nån hack kunnig person fixar så att man kan köra på PC...
Citera
Öberg Blyfot
Gislaved
Här sen Dec 2003

Är det någon som tar tiden 1.02.015 med Elisen på Tskuba?

Märsta
Här sen Jul 2003

Öberg Blyfot skrev:
Är det någon som tar tiden 1.02.015 med Elisen på Tskuba?

Vilka däck kör du med?

Subaru BRZ
Citera
Racingsimulatorer
grand turismo 4
<<   1, 2, 3
1 besök senaste veckan (5344 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande