Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham
1, 2, 3   >>
11946 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
För att sammanfatta denna resa väldigt kort så kan jag nog skriva thumbs up till att börja med.

Men om jag kompletterar med så kan man ana lite mer av vad som hände..

Ett stort tack till Anders "dude" Bisting för att han ordnade allt med bokningar och annat för detta. thumbs up

Ett minst lika stort tack ska även engelsmännen Simon och Andrew ha. Deras guidening var mycket uppskattad, inte minst utflykten ur Birmingham för att komma till krogen/puben ute på vischan. thumbs up thumbs up

Själv tog jag inga bilder, men jag misstänker att P.P, Helena och inte minst Anders har bilder som räcker och blir över.. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Anton Lillsund skrev:


Själv tog jag inga bilder, men jag misstänker att P.P, Helena och inte minst Anders har bilder som räcker och blir över.. thumbs up


De ser jag fram emot. På på och utanför mässan.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Anton Lillsund skrev:
Men om jag kompletterar med så kan man ana lite mer av vad som hände..


Betyder det att där var lika mycke brudar som bilar?

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

tyvärr så var det mer silicon i delarna är utanför
däremot så är modet ihjältrampade marsvin på fötterna och blottade bävrar högre upp

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jaha, då var det dags att bomba servrarna med lite bilder igen.



Småtrevlig Vette, antagligen körd i GB:s GT-mästerskap. Stod i alla fall i KN:s monter.



Många F1:or fanns det. Typ alla faktiskt.



Evo:s monter som bl.a. innehöll denna Ascari. Ett STORT steg framåt ifrån hur de bilarna såg ut. Notera också vårt lands främsta fotomodell som fanns representerad på mässan: Anton, med BMW-keps på huvudet.



Mässan kan egentligen sammanställas i två ord: Senses overload! Det fanns så mycket att se attman missade 3/4 av allt intressant. Men det fanns en del prylar som stack ut och fick ALLA att tvärstanna och glo lite extra. Som denna kolfiber-Elise. SÅ LÄCKER.
Så här i efterhand ser jag att jag misslyckats med mitt mål att inte få med en babe på något kort. Å andra sidan var detta ett av få tillfällen då damen i catsuiten inte låg draperad över bilen



Läckraste motorn på showen. Man tar fyra MC-motorer, gjuter ett gemensamt vevhus, ordnar fram en magnifik vev, och plötsligt har man ett underbart koncept som måste kunna krossa glasrutor med sitt ljud



Förra våren körde jag en Merca 220S i orgnalskick på en kusins bröllop, och jag kan inte tänka mig en bil mindre anpassad för racing. Men allt gör tydligen, för bl.a. Jack Brabham har varit med och tävlat i den här 300SE:n.



När Jaguar drog sig tillbaka ifrån sportvagnsracing (tror det var 56) fortsatte Lister att använda deras motorer i en egen bil. Så här ser de ut. Stod inhängnad i en auktionsfirmas monter, men Raketservice namn och min nya titel som technician öppnade oanade dörrar



En,eehhh, annan sorts tävlingsbil ifrån Jaguar. Har ännu inte kunnat bestämma mig för om den är eller



Ball Ford Puma. Tror det var en ovalbane-bil.



Ett av de få kiten jag verkligen tänt på (ren självbevarelsedrift för en icke-tekniker som mig). Men den var beräknad att kosta under £8000 plus donatorbil klar. Och som donator kunde man använda Honda Civic, vilket ju öppnar upp för en del intressanta motorer.

En fråga till övriga deltagare: Vem vågar ta upp ämnena Toalett-buffèn och snuset med den snedvridna sexualiteten

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
P.P. skrev:
Anton, med BMW-keps på huvudet.

Kepsen är av no-name stuket. Helt emblemlös..
Jackan jag köpte fick snabbt fjortisstatus av både Andy och Anders.

P.P. skrev:

https://rejsa.nu/im/_racing/17-new_2005-01-16-dscn0630.jpg
Som denna kolfiber-Elise. SÅ LÄCKER.


Jo den var verkligen otroligt tuff! thumbs up thumbs up
Längsmonterad V8 var det väl?


P.P. skrev:

https://rejsa.nu/im/_racing/17-new_2005-01-16-dscn0664.jpg

En,eehhh, annan sorts tävlingsbil ifrån Jaguar. Har ännu inte kunnat bestämma mig för om den är eller

Den var sned, vind och bulig. Inget för mig. Skrämmande bil i mitt tycke..

P.P. skrev:

En fråga till övriga deltagare: Vem vågar ta upp ämnena Toalett-buffèn och snuset med den snedvridna sexualiteten


Toalett-buffé
Haha det var riktigt kul. Speciellt när Anders försökte få en förklaring av innebörden av ordet.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Jamahoto
Vallåkra
Här sen Dec 2004
Inlägg: 65



Jamahotos sammanfattning av NEC: Nja nog var det bättre förra året, men har man inte varit på Birmingham Motorshow innan är det klart rekomonderbart. I år var det mycket brudar och mer maskinbearbetning som visades upp. Kineserna lös med sin frånvaro och Japanerna likaså. Gokart arenan var dubbelt upp mot föra året så mässan i offenbach till helgen verkar meningslös. Så nästa år eller rättaresagt i år åker vi till PRI Trade Show i orlando Florida. Här kommer lite bilder från oss!!!




Fler bilder på www.jamahoto.se

_________________
Jan Påhlsson
www.jamahoto.se

Bättre omkörd och bortkommen än bortkörd och omkommen.
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19439



Jamahoto fixade billänkarna så behöver jag inte kommenter mer än att det ser ut att vara ett avgörande test tjejerna gör med stolen

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Nästa år så...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
[url=http://www.grandprixlegends.com/F1LegendsSite/F_Teams_I_BMWWilliams_JacketsFleeces(F1Legends)/BMW513%28GPL%5FBaseCatalog%29/F1Legends.htm]Fjortisjacka[/url]

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
En ganska intressant sak som jag och Andy noterade var att i en del montrar så skröt man med att ha varit underleverantör till Mercedes-McLarens F1-motorer under 04-säsongen..
Visst är det högteknologi och allt vad det innebär, men det fungerade ju inte så bra kan man ju tycka.
Även om man inte var direkt orsak till problemen så undrar jag om det verkligen var rätt form av marknadsföring..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Lite bilder

http://www.supercarchallenge.nl/ShowNieuws.asp?Nieuws_ID=369

"Nice from far but far from nice"

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Erik B skrev:
Lite bilder....

Hmmm lite OT, men man kan konstatera att det verkar vara råvarubrist inom den brittiska textilindustrin...

_________________

Rice and shine
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Lars Falk skrev:
Erik B skrev:
Lite bilder....

Hmmm lite OT, men man kan konstatera att det verkar vara råvarubrist inom den brittiska textilindustrin...


Det var en hel del tjejer liknande dessa. Men faktiskt en hel del normalt klädda tjejer också.
Det gick utan problem att undgå damerna för att se det primära.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Anton Lillsund skrev:
Det gick utan problem att undgå damerna för att se det primära.


Var ölglasen SÅ stora?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Erik B skrev:
Anton Lillsund skrev:
Det gick utan problem att undgå damerna för att se det primära.


Var ölglasen SÅ stora?


Jag drack inte en enda öl inom mässområdet. Lite energidryck som delades ut samt någon cola slank ned..


_________________
/Anton Lillsund
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Energidrycken som Anton talar om delades ut av dessa damer:


Jag blev påtvingad en burk och var ju tvungen att prova.

Fö, var det verkligen en höjdare både vad gäller mässan både vad gäller utställare och damer samt utgång på to-kvällen med lokala guider. thumbs up
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

och vem, jag frågar bara vem, var det som fick med sig en signerad planch ifrån en av damerna

Eftersom ingen tar på sig jobbet med att förklara toalett-buffen, får väl jag som startade det hela utveckla:

Ni vet hur man blir när man är riktigt trött, slötänkt och barnsligt lättroad. Det var i det läget vi stod på NEC:s tågstation på fredagskvällen, köande för att få en biljett. Men kön gick sakta, och för att ha något att göra började man titta sig runt omkring, och det är då skylten dök upp. Där stod

Toilett
Buffet

Jag vill lova att tankarna började snurra fort i det läget, och Anders är ju som han är, så han började tänka i precis samma banor. Jo, jag vet, det skall inte vara något T på slutet, men ändå...
Senare på kvällen passade Anders på att fråga en av våra guiders fru om vad det var vi egentligen hade sett ingången till, och även hon såg lite äcklad ut innan hon fattade vårt halvdana uttal. Hon visste faktiskt inte säkert, men antagligen var det någon slags bagagerum.

och nu, lite fler bilder (hörni Anders och Helena, var är era bidrag?)



Kul lite Austin A35 med 135hk. Vann standardvagnsheatet på Goodwood 04. Klar publikfavorit.



Snyggaste reklamstället jag sett hade Piper cams.



Nissan 350Z i raceversion. Vem som byggt och för vilket sammanhang vet jag inte.



Men detta är i alla fall en Lambo för FIA GT.



och en Saleen för samma klass. fast jag såg aldrig någon med denna lackering i år, så den kan ha gått lokalt i GB.



En sån här i en Morgan vore inte fel. har alltid varit svag för korsweber-insug.



Fast stående trattar är inte fel det heller. nån som vet vad det är för motor i huvud taget?



Tokfräsch Westfield som syntes i Track and Racecar för ett tag sen. stod i deras monter med en del annat kul.



Äkta eller inte, Jaguar C-type är en vacker bil.



Man kan tycka att det är en lite begränsad marknad på att gjuta upp nya motorblock till Matras V-12:or ifrån 70-talet, men här var ett företag som hade gjort just det.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
P.P. skrev:
och vem, jag frågar bara vem, var det som fick med sig en signerad planch ifrån en av damerna


Det var ju ett beställningsjobb från Anders och Andy!!
Nu vågade jag inte riktigt namnge mig själv som herrarna ville, därför antog jag att jag fick behålla planchen för mig själv..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

vi ville ju bara att du skulle säja att du hette *Sug Mig* i förnamn, för att i nästa ögonblick ge henne en bokstaverad översättning enl andy

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



P.P. skrev:
En sån här i en Morgan vore inte fel. har alltid varit svag för korsweber-insug.


Såna där svan-halsar ser ju kul ut thumbs up ...men hade det inte varit för dom lila grejerna som remen snurrar på, så skulle jag hellre stoppat V6an i bilden nedanför i en Morgan (verkar vara OK att ha V6 i Morgan nuförtiden)

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Eftersnack
2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham
1, 2, 3   >>
11946 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande