Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Sandwich material och utformning
<<   1, 2, 3
14 besök senaste veckan (21606 totalt)
swahngbg
Göteborg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 239



Skummad PVC finns ju annars, som platt material.

_________________
Henrik Swahn

Ricky Bobby!...
Citera
Christian Carlsson
Åmål
Här sen Mar 2003
Inlägg: 361



dude skrev:
en riktig hijack av tråden

jag letar efter en billig sandwich-lösning för skåpbyggnation till min racertransport.
fick pris på 600:-/kvm för en 40mm tjock med typ styrofoam(frigolit) inuti och ca 1mm glasfiber på båda sidorna.

behöver ungefär 100-120 kvm


ett annat tips:?

http://www.alu-s.se/

_________________

/LOLA-Christian
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1695



Dude och Ajden:
Jo. Vinlycell var dock inte så billigt, men en skiva lär räcka väldigt länge om man bara använder det till förstärkningar.


swahngbg
Dessa plattor är ju en sandwichkonstruktion i sig, med skum innuti och en film av massiv pvc på ytorna. Har en del spillbitar av det i garaget efter ett jobb. Det var brutalt mycket billigare än masiva plastskivor i vilket fall, kommer dock inte ihåg priset. Inga 500:- m2 här iaf. Dock är det ju i sammanhanget ganska tungt, även om det är lätt.

(som ett tillägg bara).

_________________
Markus Ålind
Citera
swahngbg
Göteborg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 239



Qaz skrev:
Dude och Ajden:
Jo. Vinlycell var dock inte så billigt, men en skiva lär räcka väldigt länge om man bara använder det till förstärkningar.


swahngbg
Dessa plattor är ju en sandwichkonstruktion i sig, med skum innuti och en film av massiv pvc på ytorna. Har en del spillbitar av det i garaget efter ett jobb. Det var brutalt mycket billigare än masiva plastskivor i vilket fall, kommer dock inte ihåg priset. Inga 500:- m2 här iaf. Dock är det ju i sammanhanget ganska tungt, även om det är lätt.

(som ett tillägg bara).


Sen är ju den skummade PVCn inte så styv heller om det är det man är ute efter, men då å andra sidan som sakt ett bundget material.
Jag kan kolla lite i prislistorna i morron på jobbet om det är någon som är intresserad?
Vill bara minnas att sådär super billigt blir det inte när man kommer upp i en sådär 19mm tjocklek. Tror faktiskt det låg på en 700 pix/m3 då.

De varu namn vi har på mitt jobb är Forex och Forex topp (topp är med blank å lite hårdare yta)

_________________
Henrik Swahn

Ricky Bobby!...
Citera
Qaz
Uppsala
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1695



swahngbg skrev:
Qaz skrev:
Dude och Ajden:
Jo. Vinlycell var dock inte så billigt, men en skiva lär räcka väldigt länge om man bara använder det till förstärkningar.


swahngbg
Dessa plattor är ju en sandwichkonstruktion i sig, med skum innuti och en film av massiv pvc på ytorna. Har en del spillbitar av det i garaget efter ett jobb. Det var brutalt mycket billigare än masiva plastskivor i vilket fall, kommer dock inte ihåg priset. Inga 500:- m2 här iaf. Dock är det ju i sammanhanget ganska tungt, även om det är lätt.

(som ett tillägg bara).


Sen är ju den skummade PVCn inte så styv heller om det är det man är ute efter, men då å andra sidan som sakt ett bundget material.
Jag kan kolla lite i prislistorna i morron på jobbet om det är någon som är intresserad?
Vill bara minnas att sådär super billigt blir det inte när man kommer upp i en sådär 19mm tjocklek. Tror faktiskt det låg på en 700 pix/m3 då.

De varu namn vi har på mitt jobb är Forex och Forex topp (topp är med blank å lite hårdare yta)


~3mm skulle man nog kunna använda till en hel del annat dock, som dörrsidor mm. Den är ju ganska seg och lätt, som masonitersättare typ. Sådan är bockbar också.

Har ingen aning om vad det vi använde hette, men det ersatte 10mm masiv dellerin i det fallet, och mot det var det enormt billigt och betydligt billigare produktionskostnad.

_________________
Markus Ålind
Citera
swahngbg
Göteborg
Här sen Nov 2004
Inlägg: 239



Borde gå att använda Forex till diverse form byggen åxå då det som sakt är lätt att varm bocka/forma. Borde gå att få lite balla former med en varmluftspistol.

På detta bygget tar dom 126kr/m2 för 3mm forex.

Sen har vi Foam-x också.. Kostar 61kr/m2 på 3mm och 66kr/m2 på 5or!

Måsste tilläga åxå, att om någon är intresserad av att köpa lite lexan eller plexi till "förmånliga" priser så kan jag hjälpa till att ordna detta, fasst då innan jul nu. Då jag slutar sen och då blir det "lite" jobbigare.

_________________
Henrik Swahn

Ricky Bobby!...
Citera
Gällman
Skellefteå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 9



DJ Du verkar kunna det där med laminat uppbyggnad och kolfiber..
Den sk firettemattan (ursäkta stavningen) vad används den till.
Jag ska ha det i våran motorhuv som förstärkning men vad är det egentligen?

_________________
Daniel Gällman
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10636



Gällman skrev:
DJ Du verkar kunna det där med laminat uppbyggnad och kolfiber..
Den sk firettemattan (ursäkta stavningen) vad används den till.
Jag ska ha det i våran motorhuv som förstärkning men vad är det egentligen?


Har faktiskt aldrig hört talas om firettemattan.

Hur ser det ut, är det nån slags tjockare duk/matta? I så fall kan den kanske fungera som ett distansmaterial.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Gällman
Skellefteå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 9



Det verkar vara något som ska användas som någonform av förstärkning mellan varven av kolfiber.

_________________
Daniel Gällman
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10636



Gällman skrev:
Det verkar vara något som ska användas som någonform av förstärkning mellan varven av kolfiber.


Posta gärna en bild och beskriv lite mer hur den ser ut och känns.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Gällman
Skellefteå
Här sen Dec 2004
Inlägg: 9



Ska se om jag kan lyckas med det.

_________________
Daniel Gällman
Citera
Racetech
Sandwich material och utformning
<<   1, 2, 3
14 besök senaste veckan (21606 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande