Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham | << 1, 2, 3 >> 11 besök senaste veckan (11965 totalt) |
Lite fler bilder, mer teknikorienterade den här gången:
När mycket inte är nog satsar man på mer... som TVÅ turboladdade Hayabusamotorer Som sen kopplas samman mot en fyrhjulsdrift tillsammans med: och allt detta i en Ultima. Slutsiffrorna skulle visst bli 900hk/900kg. Har man en jätteball fräs kan man ju fräsa sig en jätteball modell. Eller varför inte en "billet" motor? Helt klart en av de snyggare grejorna ibland mycket snyggt på engineering-avdelningen. Apropå lila... Sen vet jag inte om jag har fel vinkel på bilden, men är det inte väldigt lite triangulering i ramen? En fälg jag skulle kunna leva med. Nästan så den uppväger tyngden av ett sånt här jätteok. handen tillhör förresten allas vår fotomodell Anton. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
oken ser små ut trots min hand i jämförelse. Dom var sjukt stora!
om man har pengar i överflöd och fälgar som rymmer grejerna så finns det totalt vansinnigt stora bromsar att köpa har jag förstått. Helena och Anders, fram med bilderna nu!!! _________________ /Anton Lillsund |
||||
Jaha, såg att fler bilder önskades. Så jag gör väl en insats igen:
En racetruck, byggd efter nåt slags enhetsreglemente och mest körd på ovalbana. Affärsmässigt... Jag skulle vilja ha en sån här stol, med mycket stöd för bröstkorgen, men med fria axlar. VLN-körd Evo 8. En förarna hette visst H Sauma. Annan bil i samma kategori. Är det denna en viss dvd är inspelad ifrån? Nya Vipern i lite racestuk. Lovar gott, även om denna bara var dekaltrimmad (får man säga så om en så stark bil?). Med anledning av de amerikanska racebilarna i en annan tråd: En Dodge Dart, inte direkt det givna valet för en racebil. Fast en Alfa GTA är det nog. Bertonen är numera den enda Alfa jag faktiskt kunde tänka mig att köpa Nick Mason är en man med god smak. Här är hans Ferrari 512. 250F och Daytonan i bakgrunden är också han, kommer bild på dem framöver. Kan ni se kommentaren i ett Euro n-cap test på säkerhet för fotgängare på den här bilen? Antagligen något i stil med: Som att påkörd at en osthyvel. Rowan Atkinssons Jaguar Mk X. Började sitt liv som privatbil för William Lyons (Jaggas grundare), kidnappades sen av tävlingsavdelningen, fick alukaross och D-typemotor och blev räserbil. Nu pedantrenoverad, utrustad med den smidigast dragna bågen jag sett och hårt körd vid särskilt väl valda tillfällen. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Men va fa... Den har väldigt många likheter med en gammal Alfa fyra. Toppen har jag ingen bild på i rätt vinkel men den har precis likadana portar och tom de rektangulära fördjupningarna i sidan på toppen finns med... Sen att den har remmar ist för kedja osv är ju en annan sak. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
och jag som tyckte det var en firma som gjorde allting rätt Nåja de hade fler leksaker att visa upp. Som t.ex:
Ennradiostyrd Merca CLK-GTR, modell stpr, där man fräst fram hela chassit och mycket av hjulupphängningarna i aluminium. Tyvärr slocknade batteriet när jag skullefota hela bilen Här är en vanlig GT3, skulle tro det är en Cup. Kändes som vardagsmat på den här mässan i alla fall. Holdens värsting-Monaro. Bisting blev lite till sig när vi åkte om en hel biltransport med sådana på vägen upp, och vi andra började förklara vad det var för något. Nästa bil för Raket-service kanske? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Den EVo 8:an går i samma klass som vi, SP6.
Nja, någon DVD tror jag inte finns utgiven från den bilen. Du tänker nog på GT2:an från Jürgen Alzen Motorsport. Det finns dock ett filmat varv från den där GT3:an (Raeder/Recaro) med Frank Stippler bakom ratten. Tror att den postats här på rejsa tidigare. _________________ Anders Dauner |
||||
Jo, det varvet har jag sett. Men jag tror inte det var samma. Det stod en filmtitel nere i ett hörn av tv:n de visade dem på. Facination der nurburgring vol 3 eller nåt (mer STOR reservation för huvud).
och Dude, var är brudarna? _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Eftersom jag nu hamnat på förstasidan får jag väl blåsa på med ett par bilder till:
Grupp C-bilar ser man ju inte för ofta på våra breddgrader (har sett Lasse Jönssons 956 en gång), men här stod det en drös. Skaplig besättning i den sista. Bilen skulle säljas på auktion dagen efter. Lär inte varit billig. Ett par racing-TVR. Anton, du sökte ju Seven-alternativ. Missade du den här? Apropå Seven, här är en. Austin Seven alltså. Det tävlas fortfarande friskt med sådana här, och det är nog inte mycket prylar du inte kan köpa nytt till dem. Till sist, lite modeller av HÖG kvalitet. Vilket avspeglade sig på priset... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Mina bilder från Auto Salon Singen Måste ju vara samma bil? Minus att förarnamnet är annorlunda, annan årgång? Mina bilder är från våren 2004, så om någon ville köpa den har de ju haft möjligheten ett tag _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Namn, och även striping är ju lätt att ändra, men jag tycker att vingen ser rätt anorlunda ut.
och tittar man på http://962.com/registry/956_962/inde _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Det är två olika bilar. Den hos Auto Salon Singen är fortfarande med på deras hemsida. Om någon är intresserad så vill de ha 950.000 euro för den. Sen vilken bil som var med på mässan, dvs vilken historia den har, är lättast att avgöra om man har serienumret på bilen. De är ju ganska lika varandra 956:orna. Auto Salon Singen hade en hel del info om sin bil på webbsidan men de verkar ha tagit bort den nu. edit: euro-tecken verkar inte fungera på sidan. _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||
956:an på mässan i birmingham såldes för 8500 pund
läs texten så förstår man varför, men nästan ändå värt pengarna. Jag har aldrig sett en snyggare möbel Citat: 1982 Porsche 956 Group C Show Car, genuine Le Mans bodywork This example is described by the vendor as a Rothmans Porsche 956 Show Car in full Le Mans livery. Whilst no mechanical parts are fitted, the bodywork is reported by the vendor to be that taken from an original 1982 Le Mans entry. Estimate: £9,000 - 11,000 Result: £8500 Edit: Lägger in en länk till övriga resultat från auktionen. http://www.cheffins.co.uk/version2/v _________________ Andreas Zolnir |
||||
Han som byggde Jaggan när det begavsej verkar ha byggt endel undliga kärror, eller vad sägs om följande: (citerat ur jaguar texten) Tony Hazlewood (whose previous creation had been a 450bhp oldsmobile V8-powered DAF 55) Skulle va kul om man kunde hitta en bild på det projektet _________________ Andreas Zolnir |
||||
Är ganska säker på att den postats i nån rejsa-tråd också. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Nu var det ett par dagar sen senast, så det är väl dags igen?
Här snackas det mycket M3 och Volvo 240 när man kommer in på Grupp A-bilar. men det fanns ju fler. V12-racer ibland standardvagnar, ballt... Jag kan t.o.m. nöja mig med en V8. Volvon ärkefiende Rover. Svårt att tänka sig underligare racingbilar egentligen. och så går de båda och blir frånkörda av en Ford dessutom! Skämt åsido så ligger en flygel-Sierra hyfsat högt på önskelistan. Fast inte över Galaxie 500:an som stod i samma monter, men som jag glömde att fota i rena upphetsningen The mother of all touringcars: Jaguar igen, nu med en MK1, som tillsammans med yngre syskonet MK2 var obesegrade i 5 år i BTCC Radicals monter. Kan numera utrustas med en sån här snurra. Inte aldeles tråkiga siffror. Mycket Jagga den här gången. Detta måste vara fetaste E-typen i stan. Teamet gick sedan vidare till Le Mans-racers. Även de Jaguarbaserade. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Eftersnack 2005-01-13/14 - Autosport International Birmingham | << 1, 2, 3 >> 11 besök senaste veckan (11965 totalt) |