Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
intressekoll alu. bussningar till e28
1417 besök totalt
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 371


Trådstartare
Har varit i kontakt med den här herren http://www.autopower.se/powerborsen/annons.asp?id=147503
han kan åta sig jobbet att svarva bussningar även till e28 om jag kunde fixa ihop ett gäng intresserade, skulle därför vilja veta vilka bussningar som går och vilka som inte går att ha i aluminium.

dom intresserade mailar mig på bmwe28power@yahoo.se

tanken är då att alla intresserade går ihop och köper dom aktuella bussningarna hos motornord eller dyl. Och skickar dessa till honom så svarvar han nya i alu

ser helst att man mailar endast om man vet att man har pengarna jag vill inte lägga ut och sen drar sig nån ur i sista sekund.

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Finns det några nackdelar förutom en viss komfortförsämring att köra med alubussningar?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Utan att såga ngns design så gäller det att tänka till när man gör bussningar. Länkarmsbussningarna till just E30 är en sådan... Jag har gjort i nylon tidigare och det funkade bra, men idag vet jag att designen inte var optimal. Lätt att få hög friktion med den typen han använder vad jag kan se.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Mr Newton

Här sen Okt 2003
Inlägg: 371


Trådstartare
har nu haft kontakt med killen igen, han kan svarva dom i andra material också, vilket skall man använda sig av då? delrin?

_________________
J1mmy @rv1dsson
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Inte just alu som är det som är problemet utan att man bör ha ngn form av hylsa som glidyta som allt ledar kring. Här der den delen ut att vara integrerad i bussningen.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Bussningarna på bilden är inte det bara silentblocksbussningarna? Dom kan man väl köra solida, länkarmsbussningarna däremot ska väl ha någon form av glidyta.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Niklas Sandström skrev:
Bussningarna på bilden är inte det bara silentblocksbussningarna? Dom kan man väl köra solida, länkarmsbussningarna däremot ska väl ha någon form av glidyta.




Ja det måste det ju vara! Jag stressar...

Då är de thumbs up .

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Andersson
Emmaboda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 537



om jag ska byta några bussningar så gör jag dom nog själv, tack för tipset.

Mvh/Henrik

_________________
Henrik Andersson
Citera
SÄLJES
intressekoll alu. bussningar till e28
1417 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande