Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Banpreparering inför 2005 resp. 2006
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (17256 totalt)
hopeless
Strängnäs
Här sen Apr 2004
Inlägg: 88



Citat:
Tack det var just det jag ville säga. Såg nu att det är mot färdriktningen. Uppenbarligen är man inte på ringen ofta nog


Vassego

Frågan blir ju då givetvis... Kan man vara på ringen för ofta? Har svårt att tro det

_________________
Fredrik Barrud
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Erik B skrev:
Sanslös film, någon som sett den?


Rhapsody im Blech - en riktig höjdare. Har ett VHS som är 14:e hands kopia här någonstans!

Fantastiskt att bilar rullade så lätt på den tiden! och folket som parkera efter "vägen" på högersidan i utgången av AF för att ta sig en liten titt!

Allt var inte bättre förr!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Anders Jonsson skrev:
Rhapsody im Blech - en riktig höjdare. Har ett VHS som är 14:e hands kopia här någonstans!


Någon som vet om den ligger online?

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Erik B skrev:
Någon som vet om den ligger online?


Det är det säkert någon som vet, men nedanstående citat är Magnus åsikt och jag antar att det även gäller kopieringsskyddade filmer:

Magnus Thomé skrev:
Jobba svart, ta ut lön på konstiga förmånliga sätt, köra för fort, gå mot rött, skaffa illegala kopior av program och spel över nätet...

Det är ju inga ovanliga saker.

Men:

Jag driver Rejsa som ett publikt forum. Jag vill därför hålla rent från diskussioner om såna saker här i forumet.


ok?




_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Nisse Classon skrev:
Det är det säkert någon som vet, men nedanstående citat är Magnus åsikt och jag antar att det även gäller kopieringsskyddade filmer


Det respekterar jag. Bara det att filmen är så gammal att copyrighten gått ut

Nåja, ännu en anledning att snickra ihop biorummet så jag kan bjuda in Anders m.fl.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Erik B skrev:
Det respekterar jag. Bara det att filmen är så gammal att copyrighten gått ut

Nåja, ännu en anledning att snickra ihop biorummet så jag kan bjuda in Anders m.fl.


Just i det här fallet är det extra spännande. Jag tror att historien var den att originalfilmen drogs in kort tid efter det att den släppts. Det blev något strul med att de inblandade i filmen inte givit sitt tillstånd till fotograften eller något liknande. Alltså drogs upplagan in.

Jag fick en mycket dålig kopia av en kompis. När du snickrat klart biorummet kommer jag gärna med en kopia för privat bruk till dig Erik!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....
http://ring.wegen.de/fotos/show.php?galerie=schnee_20041212&id=32

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
Morty
NYC
Här sen Jan 2003
Inlägg: 370



Torque skrev:
Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....
http://ring.wegen.de/fotos/show.php?galerie=schnee_20041212&id=32



Schysst bild! Det ser väldigt smalt ut, eller är det bara jag som får upp bilden i "försmalnad" form?

_________________
Mårten Olsson
PCS 7003
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Morty skrev:
Torque skrev:
Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....
http://ring.wegen.de/fotos/show.php?galerie=schnee_20041212&id=32



Schysst bild! Det ser väldigt smalt ut, eller är det bara jag som får upp bilden i "försmalnad" form?


Näda, bilden är nog okey! Avstånden gör att det ser smalt ut.

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Torque skrev:
Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....

Det är inte så att de bara byter beläggning? Eller? Snälla, visst är det så?

om de tagit udden av krönet kan man fråga sig varför? Är inte det en del av banans karaktär? Eller är det bekymmersamt om man kör riktigt fort? Ni som kör VLN, är det en oacceptabel risk?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



BTG skrev:
Torque skrev:
Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....

Det är inte så att de bara byter beläggning? Eller? Snälla, visst är det så?

om de tagit udden av krönet kan man fråga sig varför? Är inte det en del av banans karaktär? Eller är det bekymmersamt om man kör riktigt fort? Ni som kör VLN, är det en oacceptabel risk?


Tycker inte risken är oacceptabel på något sätt. Personligen tycker jag det känns mycket säkrare där med racebilen än i gatbil och då står man ändå på så man har luft under alla 4 hjulen över krönet.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



johann skrev:
BTG skrev:
Torque skrev:
Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....

Det är inte så att de bara byter beläggning? Eller? Snälla, visst är det så?

om de tagit udden av krönet kan man fråga sig varför? Är inte det en del av banans karaktär? Eller är det bekymmersamt om man kör riktigt fort? Ni som kör VLN, är det en oacceptabel risk?


Tycker inte risken är oacceptabel på något sätt. Personligen tycker jag det känns mycket säkrare där med racebilen än i gatbil och då står man ändå på så man har luft under alla 4 hjulen över krönet.


Jag hoppas också att karaktären behålls men det kan ju vara så att de försöker öka säkerheten genom att minska guppet. Det har ju varit en hel del rejäla krascher där under såväl TF som race under det senaste året.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17319



Ett mindre gupp innebär väl bara högre fart när det planar ut och där ska man byta riktning har jag noterat.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3368



Kommer att bli MYCKET intressant att sitta via AF när dom har lagt sådanadär stenar där...
Turist körning och en ovan förare kommer och kör över kurbsen med bra sidkraft så kommer vi nog att få se en och annan "bubbla" rullning.

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Jovani skrev:
Kommer att bli MYCKET intressant att sitta via AF när dom har lagt sådanadär stenar där...
Turist körning och en ovan förare kommer och kör över kurbsen med bra sidkraft så kommer vi nog att få se en och annan "bubbla" rullning.


För min del så tror jag att risken för rullning är mindre då det inte riskerar att skära ner i underlaget. Nu är det väl iofs ganska åtkört av alla som botaniserat där tidigare.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Nisse Classon skrev:
För min del så tror jag att risken för rullning är mindre då det inte riskerar att skära ner i underlaget. Nu är det väl iofs ganska åtkört av alla som botaniserat där tidigare.

"För min del..." ?
Har du ett specialspår vid sidan av banan Nisse?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



BTG skrev:
Nisse Classon skrev:
För min del så tror jag att risken för rullning är mindre då det inte riskerar att skära ner i underlaget. Nu är det väl iofs ganska åtkört av alla som botaniserat där tidigare.

"För min del..." ?
Har du ett specialspår vid sidan av banan Nisse?


Ehh... Hrrmm... Host... Jag menar förstås "Jag tror att risken för ..."

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
johann skrev:
BTG skrev:
Torque skrev:
Det ser ut som dom har rakat av kicken vid Quiddelbacher Höhe rejält.....

Det är inte så att de bara byter beläggning? Eller? Snälla, visst är det så?

om de tagit udden av krönet kan man fråga sig varför? Är inte det en del av banans karaktär? Eller är det bekymmersamt om man kör riktigt fort? Ni som kör VLN, är det en oacceptabel risk?


Tycker inte risken är oacceptabel på något sätt. Personligen tycker jag det känns mycket säkrare där med racebilen än i gatbil och då står man ändå på så man har luft under alla 4 hjulen över krönet.


Jag hoppas också att karaktären behålls men det kan ju vara så att de försöker öka säkerheten genom att minska guppet. Det har ju varit en hel del rejäla krascher där under såväl TF som race under det senaste året.


Mycket möjligt men då känns det som om Sprunghügel är ett större problem, iaf i VLN.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



johann skrev:
Mycket möjligt men då känns det som om Sprunghügel är ett större problem, iaf i VLN.
Pga av det där också sker en duktig sidoförflyttning?
Hur känns den i en racebil förresten? I std. bil känns det ju som Liseberg.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Anders Jonsson skrev:

Jag hoppas också att karaktären behålls men det kan ju vara så att de försöker öka säkerheten genom att minska guppet. Det har ju varit en hel del rejäla krascher där under såväl TF som race under det senaste året.



Säkerhet och säkerhet , nu kommer ju alla bara köra av i flugplatz ist pga för hög ingångshastighet


... eller kanske inte

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Nürburgring
Banpreparering inför 2005 resp. 2006
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
1 besök senaste veckan (17256 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande