Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Anders Hofverberg bjussar på gamla racingbilder (splittad)
1, 2   >>
5 besök senaste veckan (19395 totalt)
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180


Trådstartare
Här är en bild på SID1. Under tiden Po Svensson hade bilen fick jag förmånen att köra den i någon klubbtävling. MGCC eller Hyllinge. 1985


_________________
Anders Hofverberg
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180


Trådstartare
Lite bilder Anderstorp 1985.
Team Classic Cars Service 1985. Jag körde Falcon Jaguar och Po Svensson körde Sid 1. Ulf Lydholm körde den ljusblå Healyn. Om jag kommer ihåg rätt så vann han alla loppen den säsongen.








_________________
Anders Hofverberg
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180


Trådstartare
Bilden är från starten i Modsport på Anderstorp 1985.
Någon som kan se vad det är för bil som är först?



_________________
Anders Hofverberg
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



andersh skrev:
Bilden är från starten i Modsport på Anderstorp 1985.
Någon som kan se vad det är för bil som är först?




Vild gissning!
Bizzarini-Porschen?

Den lilla gula som är sist, tror jag är Mats Wargs Davarian?

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Anders Schildt
Rydebäck
Här sen Sep 2004
Inlägg: 50



Tack Anders!
Då fick man ytterligare en aha-upplevelse. Jag trodde faktiskt att Sid 1 kördes av Lydholm. Vad är det för Healey då och vart finns den nu? Minns en del artiklar för längesedan i Automobil om Lydholms äventyr med Healeyn.

//Anders

_________________
Anders Schildt
Austin-Healey 3000
Austin-Healey Sprite
MGB GT
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8815

Hjälpmoderator

Den där Bizzarrini-Porschen har jag hört om, och sett bilder av förr, men vad var det egentligen?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

AndersH> Är bilderna du laddar upp från Ulf osså?

_________________
Magnus Thomé
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



andersh skrev:
Bilden är från starten i Modsport på Anderstorp 1985.


-Tycker mig känna igen den svarta Morgan BDAn :woot:. Berndt Andersson körde den då. Numera är den grön/alu...

Sen har vi en fin Porsche 914/6 3.0 körd av Bengt Bengtsson. Han vann Modsport 1 totalt -85. Sten Hillgard körde en Porsche 910 i detta loppet...är det den ni menar är Bizzarrini-Porschen?

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



P.P. skrev:
Den där Bizzarrini-Porschen har jag hört om, och sett bilder av förr, men vad var det egentligen?


Utan att vara tvärsäker, så har jag för mig att det var en Porsche Carrera 6 som singore Bizzarini modifierat, om det var mer än karossen vet jag inte.

Är inte heller säker på att min vilda gissning på bilen på bilden är rätt. Fanns några andra Bizzarini bilar, bl.a. med Opel motor och De Tomaso med ford 1600c/f motor som det mycket väl skulle kunna vara också.
(har inte letat på nätet efter bilder att jämföra med, borde finnas för dne som vill träffa mera rätt än mig!)

edit:
strul med uppdateringarna, SuperMogs inlägg syntes inte i min burk förän jag lagt in detta.
Porsche 910 låter mera rätt än min gissning!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Patrik Rydh
Ljungby
Här sen Jul 2003
Inlägg: 1645



Bosse L skrev:
andersh skrev:
Bilden är från starten i Modsport på Anderstorp 1985.
Någon som kan se vad det är för bil som är först?




Vild gissning!
Bizzarini-Porschen?

Den lilla gula som är sist, tror jag är Mats Wargs Davarian?


Det stämmer nog.

Ägs nu av min farbror Niclas Rydh.
Bilder på den med ny lack finns på Modsport-sidan.

_________________
Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt
Westfield Seven Roadsport A
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180


Trådstartare
Nej. Det är egna bilder.

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41498

Forumägare
Forumägare

andersh skrev:
Nej. Det är egna bilder.

Då splittar jag tråden så att du får en helt egen tråd med alla de här kanonkuliga bilderna!

thumbs up



Jag säger bara mer mer mer



_________________
Magnus Thomé
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12852



Helt underbara bilder!

OT:
en kompis i på skolan gick förbi skärmen när denna bilden låg uppe;

Han frågade; Ska du köpa båt?


Jag försökte behärska mig och förklara att det minsann inte var någon båt på bilden..
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Lånar en bild och text från http://www.modsport.just.nu/ (hoppas det är OK?)


"Depåbild från Mantorp 1985. Till vänster (endast skärmen syns) Stig Johnssons Sunbeam Tiger (Ford 289). I mitten Robert Anderssons Ac Cobra (jodå, en äkta! Både bil och ägaren finns numera i USA)"

-och...hehe Berndt Andersson's Morgan BDA till höger...

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Anders Jeppsson skrev:
Helt underbara bilder!

OT:
en kompis i på skolan gick förbi skärmen när denna bilden låg uppe;

Han frågade; Ska du köpa båt?


Jag försökte behärska mig och förklara att det minsann inte var någon båt på bilden..



Tydligen vanligt att svenne inte förmår se skilland på en båt och en racerbil.
Inte undra på att så mycket går tokigt både i trafiken och på sjön... )
Kommer ihåg när vi rullade upp SSK-Asconan på trailern hemma hos kompisen, när hans granne kom ut och frågade. Har du köpt ny båt Janne?
Han trodde den 70-talsmässiga herrejössesvingen på baklyckan var en flybridge....

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Anders

Man blir tårögd av alla fina bilar.

Dessutom rycker det våldsamt i kroppen MAN VILL KÖRA

Vi syns (på lördag??)

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180


Trådstartare
Den lilla vita bilen är Porsche 910 m Bizzarini mod.De Tomaso Mangusta? på tvären före Davrian. Falkenberg 1984






Den Falcon Jaguar som jag körde 1985 byggdes sedan om ytterligar av Bengt Borgen som körde Modsport några år till med den.




I Roadsport A var det en hård kamp på Kinnekulle 1988(87?) Lasse Jönsson fick starta sist i sin 924 Carrera GT och ses här föröka passera Staffan Kaiser och Bosse Jonasson på utsidan. Jan Nordgren i Caterham, Cobra (Håkan Carlsson?), Porschar och Glenn Andersson i E-type hann nog passera innan han var igång igen. Om jag inte mins fel körde Kaiser och Jonasson jämsides mestadels av kurva efter rakan och bytte placering flera ggr. Kom han om eller vann Nordgren?













_________________
Anders Hofverberg
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



andersh skrev:
....Staffan Kaiser....

Hmm, det låter bekant vill minnas att den svarta formelbilen som jag såg i helgen som satt uppsatt på en vägg i en matbutik (jo faktiskt, vilket öde för en racer.... thumbs down ) dock utan motor iallafall hade den S. Kaiser skrivet på sig.

Är det samma Kaiser som du talar om måntro...?
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Inte T. Kaiser då?

Thomas Kaiser, körde ju en hel del formelbil, t.o.m. något i F3000 innan han insåg att han var bättre som promotor och sponsoragent och startade Hello Sweden.
Hans F3 var på tidigt 80-tal svart med reklam för Dynamic Ski eller något sådant
Inte samma kille, möjlignen släkt. Staffan Kaiser var/är väl bilhandlare i Sthlm medan Thomas Kaiser bor i 'Sälen och tidigare var i skid och turistnäringen.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
superMOG
Brämhult
Här sen Aug 2004
Inlägg: 596



Bosse L skrev:
Inte T. Kaiser då?

Thomas Kaiser, körde ju en hel del formelbil, t.o.m. något i F3000 innan han insåg att han var bättre som promotor och sponsoragent och startade Hello Sweden.
Hans F3 var på tidigt 80-tal svart med reklam för Dynamic Ski eller något sådant
Inte samma kille, möjlignen släkt. Staffan Kaiser var/är väl bilhandlare i Sthlm medan Thomas Kaiser bor i 'Sälen och tidigare var i skid och turistnäringen.


-Vågar nog satsa en joru på Staffan Kaiser. Kommer ihåg namnet från när jag själv började köra Roadsport A -90. Kollade även in arkiven och det visade sig att Staffan Kaiser vann Roadsport A i en Porsche 930T 1989. Han borde mao kört -88 också (?).

_________________

Michael Stadig --BBDB--
Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



superMOG skrev:
Bosse L skrev:
Inte T. Kaiser då?

Thomas Kaiser, körde ju en hel del formelbil, t.o.m. något i F3000 innan han insåg att han var bättre som promotor och sponsoragent och startade Hello Sweden.
Hans F3 var på tidigt 80-tal svart med reklam för Dynamic Ski eller något sådant
Inte samma kille, möjlignen släkt. Staffan Kaiser var/är väl bilhandlare i Sthlm medan Thomas Kaiser bor i 'Sälen och tidigare var i skid och turistnäringen.


-Vågar nog satsa en joru på Staffan Kaiser. Kommer ihåg namnet från när jag själv började köra Roadsport A -90. Kollade även in arkiven och det visade sig att Staffan Kaiser vann Roadsport A i en Porsche 930T 1989. Han borde mao kört -88 också (?).


Vet ju iofs inte vad Staffan körde innan, men har för mig han höll till club- och sportvagnsracing hela tiden. Att det var Thomas Kaiser som körde F3 och sedan F3000 under stor del av 80-talet är jag 100% spik på. Då jag var med och petade i ett konkurrerande F3 team på den tiden. Thomas var/är en trevlig prick, som var duktig på sponsorevents bl.a. med en del daglivaruhandlare och deras leverantörer.
Staffan K har jag fått för mig är släkt (son?) till bilhandlaren Gert Kaiser.
Men visst sjutton kan han mycket väl ha åkt F4, som ju blev en populär formelklass i SSK på klubbracingnivå.

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Bilder o videos
Anders Hofverberg bjussar på gamla racingbilder (splittad)
1, 2   >>
5 besök senaste veckan (19395 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande