Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil lite saabhjälp :-)) | << 1, 2 3 besök senaste veckan (5894 totalt) |
F40 är den "nya" 6 petade saab/Gm lådan (först i 9-3ss tror jag) och är som namnet säger för 400 Nm, skall enligt ryktet hålla för mera. byggs med rätt kombination F40 från en diesel och bensin kort motorn , skall fungera utmärkt, har kört en dito 9-5 utan problem Tätstegad från modell 04 tror jag oxå den var. EDIT: alltså inte en Getrag låda utan utvecklad i THN och GBG, _________________ // TXbias BXrndtson |
||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
De två Saab-knutna skrotarna jag känner till är redan nämnda SDCC i Trollhättan www.sdcc.se och sedan Signalen i Mönsterås www.signalenab.se. Tyvärr tror jag inte att det hamnar så värst många av de nyaste Saabarna på de "vanliga" skrotarna
_________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||||
f28:an borde Jan Carneborn på enem kunna lite om? www.enem.se
original vrid i min calibra med f28:a är 280 nm så det kanske är som du sa angående beteckningen... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
STOP !!!
Innan vi fortsätter denna tråd. Är det så att du tänker tillverka den "Saab Sonetten" som borde byggts från början. (nu blev det ju en Opel istället) . Lotus chassit och en saab kort motor trode ju bli överjävligt i effekt och Nm. _________________ // TXbias BXrndtson |
||||
vet inte riktigt själv vad jag ska göra igentligen, men supersonette låter ju ballt
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Det där med namnet/vrid verkar bara vara nått som dom lämnar från fabrik.
f18- sitter på c20ne- 178nm original tex kadett gsi 8v f20- sitter på c20xe- 196nm original tex astra/kadett gsi 16v f28- sitter på c20let- 280nm original vectra och calibra turbo Jag har kört hela sommaren, åtskilliga hundra varv runt banorna och jag har aldrig haft minsta lilla problem med lådan. f28:an klara mycket stryk, jäkligt mycket till och med. f40 är väl vajerstyrd om jag inte minns fel, om det nu påverkar nått. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
Du missade lite Calle att C20ne har f16 ända tills dem sista åren i calibra/vectra där den då fick f18
Sen att f18 är en skitlåda som håller sämre än f16 gör det hela än mer snurrigt _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||
Det finns en belgisk herre som jag har kontakt med som kör med samma princip: lätt bil och en SAAB turbo motor.
Han kör med Matra Murena coch lite äldre B202L motor. Här är hans hemsida: http://www.whpracing.nl/ och hans bakvagn: _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Visst jäklar ja, tackar för rättelsen _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
Dude> Kanske intressant?
http://forum.saabturboclub.com/phpbb _________________ Ragnar Burenius |
||||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
De mest intressanta är väl att han som säljer är Hirsch motorguru _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||
Har köpt mej en Opel vectra -89 och tänkte: Opel..... Saab..... låda...... motor......
En Saab B204L skulle passa i lådan som min Opel 2.0 sitter i nu? Är det någon med erfarenhet av Saab motor i en Vectra? _________________ Pär Holmstrand -87 Alfa 75 2.0 -87 Rosso Volvo V70 D4 -14 |
||||
Skruva banåkabil lite saabhjälp :-)) | << 1, 2 3 besök senaste veckan (5894 totalt) |