Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Ringen-besök år 2003
3318 besök totalt
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
Hm...Det verkar som om det är många som ska åka till N-ring runt andra helgen i september. Stämmer detta, har jag fattat rätt? Min tjej och jag hade planerat att kanske ta bila lite i europa runt den tiden... hm... ... . Vore det OK att hänga på, trots att man har Golfen istället (det är en '99 gti)?

Jag har aldrig kört på ringen förut.

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Kallerman skrev:
Hm...Det verkar som om det är många som ska åka till N-ring runt andra helgen i september. Stämmer detta, har jag fattat rätt? Min tjej och jag hade planerat att kanske ta bila lite i europa runt den tiden... hm... ... . Vore det OK att hänga på, trots att man har Golfen istället (det är en '99 gti)?

Jag har aldrig kört på ringen förut.

Jag hoppas ju på att komma iväg i september, men jag har inte bestämt mig riktigt för om jag skall ta Polon eller Passaten.
Din GTI är nog en bra bil att börja med på ringen!
Kul om det blir ett rejält gäng från Sverige! thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41533

Forumägare
Forumägare

Jag är inte alls säker på om jag kan komma ner då men jag skrev upp mig i kalendern iaf för det är min primära plan....



_________________
Magnus Thomé
Citera
Westfield
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4337


Trådstartare
okey, det vore ju kul om man var där med några riktiga veteraner som kan berätta vad man ska göra och inte göra iom. min totala oerfarenhet på den här banan. Man kan väl i alla fall hålla helgen öppen och o-bokad, så får man se vad som händer - det har jag gjort nu då också!

Tack!

_________________
mvh Micha3l Bl1x
Porsche 911
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Jag är personligen skeptisk till besöket i påsk. Har fått för mig att inte bara vi här på forum har för avsikt att gästa nordslingan just denna tid, utan kanske halva europa. > Med tanka på dom ytterst fjuttiga helgerna med öppentider mer än en hel dag så känns den som det kommer att bli väldigt trångt i påsk.
Kanske bättre att satsa på en helg under våren när inte andra förhoppningsvis gör det. (i samma utsträckning iaf)

Sen är det körning här hemma oxå, 11/4 Anderstorp, 12/4 Gelleråsen, 26/4 Knutstorp, 26-27/4 Mantorp.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



höfläkt skrev:
Jag är personligen skeptisk till besöket i påsk.


Bra om du håller dig hemma Stefan - då blir det mer plats över till oss andra!

Skämt åsido, det kommer vara mycket folk där nere varenda helg. Blir det solsken i påsk kommer det att vara smockfullt med folk (=mc) där nere. Om det snöar blir det nog ganska glest på parkeringen....

Enligt min uppfattning är de enda lugna timmarna på nordslingan mellan 8 och 9 på lördag och söndag morgon samt vardagskvällarna. All övrig öppettid är det mer eller mindre kaos.

Det enda som får banan att bli öde på en helg är ett rejält oväder, men det är ju inget man hoppas på....

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Anders Jonsson skrev:
Enligt min uppfattning är de enda lugna timmarna på nordslingan mellan 8 och 9 på lördag och söndag morgon samt vardagskvällarna. All övrig öppettid är det mer eller mindre kaos.


Den sista timmen på dagen brukar vara rätt lugn även på helgerna.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



johann skrev:
Den sista timmen på dagen brukar vara rätt lugn även på helgerna.


Du har helt rätt, det finns dock en risk att de stänger banan i förtid om det är någon stor olycka relativt sent på eftermiddagen.

Man märker tydligt att banans belastning mycket styrs av de inhemska turisterna. När det vaknar på morgonen och solen skiner bestämmer de sig för att dra hemifrån. Sätter sig på hojen eller i bilen vid nio-tiden. Är framme på Ringen strax före lunch, kör några timmar. När klockan närmar sig fyra är det dags att packa för att hinna hem till Bollibompa eller Söndagsöppet eller vad det nu är som drar för Woflgang & Co.

De långväga turisterna, typ vi svenskar och alla engelsmänn bor ju på hotell i närheten och stannar oftast till "the bitter end". Det är lätt att man läser på alla forum om alla som tänker sig att åka ner till påsk och då drar slutsatsen att det blir fullt men i sammanhanget är vi en väldigt liten grupp.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



En sak jag har märkt är att ska man se dom som verkligen åker fort på Ringen så ska man vara kvar den sista timmen av öppentiden.
Då verkar det som om alla dom lokala förmågerna och även några utbölingar som kan åka fort dyker upp, och man ser många bilar som man inte har sett förut under dagen som kommer på kvällen.
När jag var nere i nov nu så var det verkligen fart på åkandet både på lördag & söndag kvällen.
Jag stod vid Ex-Mühle och tittade båda kvällarna, det gick verkligen undan.
Satt även en stund på hotellrummet och tittade, då är det häftigt med fönster åt banan. thumbs up

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



[quote="Anders Jonsson"]
höfläkt skrev:
Jag är personligen skeptisk till besöket i påsk.


Bra om du håller dig hemma Stefan - då blir det mer plats över till oss andra!

om jag klistrar mig i din backspegel så tar vi inte upp så många banmeter Blått blått blått

_________________
Stefan Larsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag kommer att åka ner för att se VLN-Cupen 12 april, är på Ringen 11-12-13 april.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Nürburgring
Ringen-besök år 2003
3318 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande