Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Radical SR8
6638 besök totalt
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 175


Trådstartare
Radical, 580 kg, V8:a på 360 hk, Brands Hatch, +3 grader, snöbyar, snö och därmed salt på banan (kolla in http://www.radicalmotorsport.com/news_folder/radical_winter_wonderland . . . . senare även olja, och ja... vill nog också framhålla att jag längtar efter den dagen jag får köra den i torrt och varmt väder!
Reportaget sänds i slutet av mars.

Peter Sundfeldt
Motorjournalen

_________________
Peter Sundfeldt
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Peter Sundfeldt skrev:
Radical, 580 kg, V8:a på 360 hk, Brands Hatch, +3 grader, snöbyar, snö och därmed salt på banan (kolla in http://www.radicalmotorsport.com/news_folder/radical_winter_wonderland . . . . senare även olja, och ja... vill nog också framhålla att jag längtar efter den dagen jag får köra den i torrt och varmt väder!
Reportaget sänds i slutet av mars.

Peter Sundfeldt
Motorjournalen


Tillsnyggad länk: http://www.radicalmotorsport.com/news_folder/radical_winter_wonderland . . . .

Läste reportage i EVo om denna, vilken motor

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Peter Sundfeldt skrev:

http://www.radicalmotorsport.com/news_folder/radical_winter_wonderland . . . .

Fixade länken Såg trevligt ut, men kallt...
Ska du köra Radical i år igen?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

det var den som jonas jarlmark var och provade också?
körde ni där samtidigt?

illa dold förtjusning var väl kontentan från honom

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

engelsmännen skrev:
Peter Sundfelt (Sweden's Tiff Needell)

thumbs up

_________________

Rice and shine
Citera
Peter Sundfeldt
Linnéstaden, Göteborg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 175


Trådstartare
Jo, jag ska köra Radical i Sverige i år igen. Men nu vill jag ju köra ett race eller två i den däringa SR8:an också. Motor och aerodynamik gör den runt 5 sekunder snabbare per varv än SR3:an, alltså chassit som den baseras på.
och så varvar den lika mycket som de två fyrorna som utgör grundkonstruktionen, 10 500 v/min. Och när de kommer att använda 1500-blocken tror de på effekter upp och över 500 hk. Men då talar vi en satsning på LM2-klassen, fortfarande med rörramskonstruktion.

Tack för ordet, nu går jag och packar för Genève och Chamonix. Kör ner med nya 3-serien och 535 d Touring imorgon. Ska producera 24 minuter bilsalong och 6 minuter biltest där nästa vecka.
Önska oss lycka till, för det behöver vi!

_________________
Peter Sundfeldt
Citera
David Söderblom
Värnamo
Här sen Dec 2002
Inlägg: 799



Peter Sundfeldt skrev:
Jo, jag ska köra Radical i Sverige i år igen. Men nu vill jag ju köra ett race eller två i den däringa SR8:an också. Motor och aerodynamik gör den runt 5 sekunder snabbare per varv än SR3:an, alltså chassit som den baseras på.
och så varvar den lika mycket som de två fyrorna som utgör grundkonstruktionen, 10 500 v/min. Och när de kommer att använda 1500-blocken tror de på effekter upp och över 500 hk. Men då talar vi en satsning på LM2-klassen, fortfarande med rörramskonstruktion.

Tack för ordet, nu går jag och packar för Genève och Chamonix. Kör ner med nya 3-serien och 535 d Touring imorgon. Ska producera 24 minuter bilsalong och 6 minuter biltest där nästa vecka.
Önska oss lycka till, för det behöver vi!


Ska SR8:an få egen klass eller ska man dela upp Radical-serien och köra SR3 ihop med SR8??

Lycka till med reportagen och tack för ett mycket bra program!!! thumbs up

_________________
/David Söderblom
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Lycka till med bilsalong och test!

Man ryser av snökyla & välbehag när man ser Radicalbilarna. Synd bara att de är så dyra.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Jonas Jarlmark
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 379



Nix,

Jag körde något mycket sämre. En super-sjua (Caterham nånting) med en 340 hk V8, 2 liter maxvarv 12500, vikt 74 kg!!!!! Bilvikt 500 kg. Fantastisk motor, värdelös bil.

Motorn är inte samma som Radicals. Deras byggs av PowerTec och den jag körde byggs av RST MotOPower.

RST-motorn hade fantastiskt fin karaktär och gick jämt och fint från 1000 rpm och upp till gränsen. Effekten ökade hela tiden och föll aldrig av. Under den halvtimme jag körde hade jag full gas under exakt 2 sekunder. Det var på trean i 160, och ja, även då hade bakhjulen för dåligt grepp. Rakt fram.

Kul.

/ Jonas Jarlmark
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3044



nejnej, ja är inte alls avundsjuk....=)

_________________
Cédric Nyberg
Porsche 924 Turbo
Toyota GT86
Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
Magnus L
Umeå
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1847



Jag måste skaffa kanal fem.

_________________
//Magnus Lundstedt
Citropat och sevenfrälst.

--VVTS--
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Vet att jag lagt upp några bilder tidigare men här kommer dom igen.
Ni får smiska mig virtuellt om ni inte gillar upprepningar.






_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Magnus L skrev:
Jag måste skaffa kanal fem.

Mmmm.. du är inte ensam...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Micke Fredriksson
Umeå
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2295



Jag blir absolut inte avundsjuk när man hör allt detta!! Kanke lite sent ute- Men LYCKA TILL Peter med repotaget och resan, och hoppas att allt går som planerat. Motorjournalen är helt klart en höjdpunkt varje vecka som bara måste ses!! thumbs up

_________________
Datsun 240z vq35de
Escort MK1 cosworth turbo -68
Escort MK1 16v turbo+kompressor -74
Mride C42 TURBO sportscar
Mride T42 TURBO trike.
Citera
triple
Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004
Inlägg: 170



Jag tror att SR8:an blir tråkig, långsam och, och.... aldeles underbar!

...och åka på bilsalong låter också ungefär lika tråkigt...

men lycka till iaf

_________________
Martin Engström
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Tittut..



(Från Radicals hemsida)

mmmm, längtar efter galna varvtal nu i det där repotaget...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



Jo, vem blir inte avundsjuk på Peter som får nöjet och testa den nya SR8:an. har själv fått nöjet och åka med i SR3:an och dessutom testat och köra Prosporten. Till er som inte gjort de kan jag meddela att känslarn är OTRROLIGT härligt.
Jag väntar med en STOR spänning över reprtaget.

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Tycker mig allt se lite plats på hjälmen för en rejsa.nu dekal, lik den som alex eklöw har

_________________
Pontus Fyhr
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004
Inlägg: 767



Jävligt porrigt! kul med åttor som vill varva ur lite sådär.. :-)
Citera
Allmänt banåkaforum
Radical SR8
6638 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande