Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Tips för konbanan.
<<   1, 2
11 besök senaste veckan (9983 totalt)
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2483



Daniel6xQ skrev:
Anders Frisk skrev:
Lyfta blicken, svåraste momentet för mig?!

åååhhhh vad jag längtar till sommaren!


Sänk stolen. Så gjorde pappa på min första rallybilen när han såg hur jag tog "en kon i taget". Omöjligt i början men sen kom flytet.
Köra nära en kon är ju ändå nåt man gör med ren feeling tycker jag, man kan ju inte sitta och titta på dem för att se hur nära man är


och jag gillar att sitta ganska nära ratten , brukar flytta fram stolen lite , jämnfört med bankörning .

_________________
Krister Andersson.
Finspång - Kalix

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423



Du sa att man inte ska greppa ratten inifrån. Vad menas med det? Att man ska "putta på" ratten med handen som är närmast ytterkurvan istället för att dra i ratten om du förstår vad jag menar?

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4224

Hjälpmoderator

Lundin skrev:
Du sa att man inte ska greppa ratten inifrån. Vad menas med det? Att man ska "putta på" ratten med handen som är närmast ytterkurvan istället för att dra i ratten om du förstår vad jag menar?


Nä det är olika saker
Jag har nu lärt mig att trycka och inte dra i ratten, alltså ska jag till vänster så använder jag höger hand och skjuter ratten ifrån mig. Det fungerar bättre än att dra i ratten tycker jag nu, tog nästan ett år iof

Men att hålla inne i ratten är om du ska till höger så tar du vänsterhanden mitt ovanpå ratten så tummen pekar åt vänster och fingrarna uppåt, sen drar du ratten åt höger. thumbs down

Gör man på det sättet så har man ingen möjlighet att parera nåt om nånting går fel. Nu är konbana på släta ytor men tex i rally om man då slår i nåt i innern, sten osv så har man inte en chans.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Lundin
Finspång
Här sen Apr 2004
Inlägg: 423



Daniel6xQ skrev:
Lundin skrev:
Du sa att man inte ska greppa ratten inifrån. Vad menas med det? Att man ska "putta på" ratten med handen som är närmast ytterkurvan istället för att dra i ratten om du förstår vad jag menar?


Nä det är olika saker
Jag har nu lärt mig att trycka och inte dra i ratten, alltså ska jag till vänster så använder jag höger hand och skjuter ratten ifrån mig. Det fungerar bättre än att dra i ratten tycker jag nu, tog nästan ett år iof

Ja just det var det jag menade. Men du förklarade onekligen bättre

Daniel6xQ skrev:
Men att hålla inne i ratten är om du ska till höger så tar du vänsterhanden mitt ovanpå ratten så tummen pekar åt vänster och fingrarna uppåt, sen drar du ratten åt höger. thumbs down

Gör man på det sättet så har man ingen möjlighet att parera nåt om nånting går fel. Nu är konbana på släta ytor men tex i rally om man då slår i nåt i innern, sten osv så har man inte en chans.

Aha ok. Ska se till att strunta i det

Tack så mycket.

_________________
Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Tips för konbanan.
<<   1, 2
11 besök senaste veckan (9983 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande