Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1- Mclaren i topp...
1 besök senaste veckan (4366 totalt)
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
Jahapp,då börjar det... Formel 1 är igång! Inatt visar TV4+ första kvalet kl 02.55...trevligt att dom kör några avsnitt av MeraMotor innan F1:n börjar...lättare att hålla sig vaken då kanske..

efter 2:a fria träningen:
http://www.formula1.com/race/result/732/10.html

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Av den resultatlistan kan vi gissa att Ferrari inte godkände Minardis dispans...

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kenson skrev:
Av den resultatlistan kan vi gissa att Ferrari inte godkände Minardis dispans...

Ferraripåskriften kom men var betydelselös, tävlingsledningen stoppade Minardi.
Dock arbetas det för fulla muggar i Minardis depåbox just nu och imorgon kommer de att vara med på kvalet thumbs up
Forza Minardi

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Kenson
Stockholm Norr
Här sen Maj 2003
Inlägg: 617



Kristian Larsson skrev:
Kenson skrev:
Av den resultatlistan kan vi gissa att Ferrari inte godkände Minardis dispans...

Ferraripåskriften kom men var betydelselös, tävlingsledningen stoppade Minardi.
Dock arbetas det för fulla muggar i Minardis depåbox just nu och imorgon kommer de att vara med på kvalet thumbs up
Forza Minardi


Hoppas det går vägen för dem så de inte missar loppet.

_________________
Mikael Kenson
Ultima GTR-TT
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Vad är det med Minardi som gör att dom inte får starta?

_________________
Pär Hylander
Citera
fridh
Stavanger Norge
Här sen Jul 2004
Inlägg: 655



de ville inte följa reglementet om ombyggnad av vingar tror jag

_________________
Oskar fridh
rondellkrossarn
Citera
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003
Inlägg: 175



fridh skrev:
de ville inte följa reglementet om ombyggnad av vingar tror jag


Regler är till för att brytas!

_________________
Bert-Åke Blennow
Fordonspark: Mazda RX-7 -85.
Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar.
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Intressant att se att Pedro De La Rosa satte snabbaste tid! thumbs up Han är ju trots allt bara tredje förare. Montoya och Kimi körde inte många varv var men satte ändå bra tider. Mclaren verkar vara snabba iår!

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Pär Hylander skrev:
Vad är det med Minardi som gör att dom inte får starta?

Minardi satte stop för sitt bygge när cosworth huxflux skulle säljas. Man har bara råd att konstruera en bil och vågade inte riskera att stå med en bil utan passande motor. Att anpassa ett chassi till en annan motor innebär mycket jobb (och pengar).
När motorerna var säkrade satte man fart igen och delar till de nya reglementet finns framme men är helt oprövade. Därför vill man för sin egen och för de andras skull köra med sin gamla bil där allt utom aeropaketet stämmer överens med nya reglementet. Nu blir det inte så utan nu jobbar man livet ur sig för att få på det nya aeropaketet. Det är dock fortfarande en fjolårsbil, det nya chassit beräknas vara klart till fjärde tävlingen.
Hoppas verkligen att dom får till det, F1 är inte det samma utan dom

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Johan Wagréus
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1131



Mclaren är snabba men kommer dom att hålla mer än ett par varv innan vi får se ett rökmoln?
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



Cyberoid skrev:
Intressant att se att Pedro De La Rosa satte snabbaste tid! thumbs up Han är ju trots allt bara tredje förare. Montoya och Kimi körde inte många varv var men satte ändå bra tider. Mclaren verkar vara snabba iår!


Davidsson hos BAR Honda var snabbast flera gånger förra året och han är oxså testförare..

_________________
MackeMaehlum
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Jag har bara en sak att säga om Minardi just nu, och det är: "Kan ingen vara snäll och ta dem av banan?".

Det verkar ju vara förenat med livsfara att köra den bilen, och det kan ju inte vara kul för alla andra att ha en bil på banan som inte går att hantera. Minardi behöver nog testa sitt 2005-kit lite innan de kör det i tävling. Man kan tycka vad sjutton man vill om Minardi och privateers, men den där bilen hör fasen inte hemma i ett formel1-mästerskap!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Tobias Lindell skrev:
Jag har bara en sak att säga om Minardi just nu, och det är: "Kan ingen vara snäll och ta dem av banan?".

Det verkar ju vara förenat med livsfara att köra den bilen, och det kan ju inte vara kul för alla andra att ha en bil på banan som inte går att hantera. Minardi behöver nog testa sitt 2005-kit lite innan de kör det i tävling. Man kan tycka vad sjutton man vill om Minardi och privateers, men den där bilen hör fasen inte hemma i ett formel1-mästerskap!

Kom ihåg att de gjorde vad de kunde för att få använda ett beprövat aeropaket...

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003
Inlägg: 649



Kristian Larsson skrev:
Tobias Lindell skrev:
Jag har bara en sak att säga om Minardi just nu, och det är: "Kan ingen vara snäll och ta dem av banan?".

Det verkar ju vara förenat med livsfara att köra den bilen, och det kan ju inte vara kul för alla andra att ha en bil på banan som inte går att hantera. Minardi behöver nog testa sitt 2005-kit lite innan de kör det i tävling. Man kan tycka vad sjutton man vill om Minardi och privateers, men den där bilen hör fasen inte hemma i ett formel1-mästerskap!

Kom ihåg att de gjorde vad de kunde för att få använda ett beprövat aeropaket...

Jo, men köra med uppenbart reglementsvidrigt paket är ju int eheller någon bra lösning. Nåväl, bara de inte ha ihjäl någon så är jag nöjd, och så hoppas jag på lite mer tester innan nästa GP.
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Intressant med grafiken där man kan se G-krafter, broms, gas, hastighet och varvtal. Kul att se hur långt de bromsar in i kurvorna - inte mycket rull där. Även roligt med depåradio.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Drifting är visst populärt även i F1
Kul med en indisk driftkung

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Hobbe skrev:

Kul med en indisk driftkung



Han borde kunna det här med bakvagns-KAST


Jag tror mycket på det här nya kvalsystemet. Jag tycker att det var kul redan nu med lite slumpartat resultat på grund regn.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Undrar om det bara var gårdagens regn som gjorde att griden ser ut som ingen egentligen förväntat sig. Om man litet försynt får framföra en en önskedröm: Må bäste man vinna! Inte den som har rätt färg på overallen.

Å kom nu inte med massa tjafs om att detta handlar om teamet, det känner jag redan till.......

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



På tal om tråden så verkar ju Mclaren inte vara först längre iaf

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1- Mclaren i topp...
1 besök senaste veckan (4366 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande