Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Australiens GP 2005
1 besök senaste veckan (4656 totalt)
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Jahopp, då tog Fisichella pole position! Tycker verkligen att han var värd det! Efter allt slit i sämre bilar år efter år! Han kan bli farlig iår Fisico!

Men jag måste säga att jag är väldigt osäker på om jag gillar det nya kvalkonceptet. Trots att Webber idag körde en hundradel snabbare än Fisi så får han bara starta trea. Lite värdelöst tycker jag.

Men men, man får väl ge det en chans antar jag.

Äntligen har F1 börjat igen och det kändes så skönt och pirrigt på något sätt när man kollade på Kval 1 och Kval 2. Nu är det bara ca 2h kvar till rejset!

Hmm, vågar man ge sig in på några gissningar kanske?

Gissar att topp tre slutar så här:

1. M.Webber - Sporrad av publiken och sitt nya team tror jag på Webber!
2. G.Fisichella - Renaulten såg väldigt stabil ut på kvalet. Fast håller Fisi ett race ut? Nää, tror han tappar ledningen i starten.
3. F.Alonso - Efter en grym start (sägs ju att Renault inte kommer att ha lika grymma starter iår, men jag tror att de luskat fram något sätt ändå ) där Alonso flyger genom fältet och efter två lyckade depåstopp så tror jag Alonso är Fisi upp i röven

ok, jag är lite partisk, hejar ju på Alonso....så detta är lite önsketänkande från min sida.

om 4h har vi alla svaren

_________________
Rachid Rachid
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Åhh denna väntan!

Jag håller på Fisi. thumbs up thumbs up thumbs up

Kvalsystemet gillar jag!
Även om det kan te sig lite orättvist ibland.
Men omkastningar är bara av godo i F1.
Tråkigt om de blir samma hela tiden.

Imponerande kört av Fisichella iaf.
Sen tror jag Webber gör ett bra lopp även om han inte kommer vinna.
Kimi gjorde ju en rejäl fadäs iaf det är ju klart!

Minardi??
Hoppas att det blir nåt av detta?
Men så där som de gjort får man inte göra

Jag tippar så här:

1. Fisichella.
2. Webber.
3. Button.

Sen kan ju nån av herrarna runt 8 - 11 plats skrälla samt Alonso då?

Vänta......vänta.........väääänta

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Hehe , Lite rätt fick jag ju iaf.
Såg loppet inatt ja.

Fisichella var klockren. thumbs up
Han kontrollerade allt.

Alonso var kul att se.
Han gav sig inte bara för han va lite efter.
Sen så visade han att de går att köra upp sig.

Men vad gjorde alla de "stora"?? thumbs down thumbs down thumbs down
Kimi , Schumi , Montoya och inte tala om Button med flera.
Mycket DÅLIGT!!!

Sen tycker ja att själva loppet var ganska underhållande. thumbs up
Men de avtog efter sista depåstoppet iofs.

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Go Renault!

och Coultard! WOW! Där satte nog hans tvivlare (jag en utav dem) kaffet i vrångstrupen. Hoppas det fortsätter så för Red Bull.

Sedan, Schumi, han får nog fundera över sina manövrar lite mer...

_________________
Johan Meissner
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Johan Meissner skrev:
Go Renault!

och Coultard! WOW! Där satte nog hans tvivlare (jag en utav dem) kaffet i vrångstrupen. Hoppas det fortsätter så för Red Bull.

Sedan, Schumi, han får nog fundera över sina manövrar lite mer...


Håller med till punkt och pricka!

Coluthard imponerade stort på mig! Har aldrig gillat han annars. Han har ju alltid kört i bra bilar och haft bra möjligheter, men att komma till RBR gav väl honom den nytändning han så väl behövde! Riktigt bra kört även om han missade pallplatsen.

Alonso.......vilken kille! Han kommer nog att imponera stort iår! Fisichella förtjänade segern, men hade Alonso vart närmare så hade han säkert plockat Fisico också.

Ska bli väldigt spännande att se hur motorerna kommer att hålla under nästa race. Hur kontrollerar man att teamen inte byter motor?? Lär ju vara väldigt svårt kan jag tänka mig.

Sedan var det grymt kul att man får höra snacket mellan depå och bil! Speciellt Sato som de bad köra lugnt på kvalet och han gapade tillbaka att det var försent samtidigt som han snurrade av!
Det ger det där lilla extra tycker jag, får F1 förarna att vara mer mänskliga på något sätt.

Kommer nog att bli ett spännande F1 år iår! Helt klart!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Renault thumbs up Höga förväntningar, ännu bättre resultat!
Ferrari Barri som vanligt stark men utan spets och M.S hade för ovanlighetens skull en dålig dag på jobbet.
Red Bull Första tävlingen och man har redan lyckats med det Jaguar misslyckades med.
Mclaren Visserligen skyhöga förväntningar men detta var väl sämre än beräknat?
Williams Rollen som mittfältare är tydligare än någonsin.
Toyota Är det inte dags att börja leverera snart?
BAR Var fjolåret en tillfällighet?
Sauber Var dom med idag Ville låg iofs före Alonso en stund men sen körde dom nog bara på banans skuggiga partier
Jordan Det är bra grabbar, håll er undan
Minardi Intressant att se en aldrig tidigare körd bil köra race Klart långsammast men åtminstone snyggast

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



BAR har iof sagt att dom förväntar sig vara långsammare tills Juni-Juli...

så som Hondafan var det ingen rolig början på året även om det som sagt var lite väntat...

_________________
MackeMaehlum
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Tror McLaren har mycket mer att ge. Kimi verkade ju ha farten, men otur och klanteri från McLarens sida (och Kimis för den delen när han körde av bargeboarden) gjorde ju att det var rätt svårt att se.

och som ni säger, mycket synd att se BAR så långt efter. Tror sedan även att Button/Williams-affären inte direkt gjort motivationen bättre i stallet. Men, hoppas att de hämtar sig!

Williams har jag lite svårt att placera. Webber hängde ju med lite ändå, fast det där lilla extra fattades helt klart. Och BMW motorn verkar inte ha kvar övertaget i mos som de hade innan.

och ang. Coulthard. Såg ni hans manöver i starten?! Jisses vilken tåga det var i karln, kastade sig förbi två bilar in i första kurvan med rykande däck. Synd bara att det inte blev en pallplats tillslut...

Hur som helst, tycker det verkar vara rätt klart att fighten i mästerskapet kommer att stå mellan Renault, Ferrari och McLaren. Sedan får vi hoppas på att Williams kan vara med o ta segrar och förhoppningsvis kan BAR och Red Bull ta lite pallplaceringar då och då. Toyota vet jag inte riktigt var man ska placera...

_________________
Johan Meissner
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Renault thumbs up Höga förväntningar, ännu bättre resultat!
Ferrari Barri som vanligt stark men utan spets och M.S hade för ovanlighetens skull en dålig dag på jobbet.
Red Bull Första tävlingen och man har redan lyckats med det Jaguar misslyckades med.
Mclaren Visserligen skyhöga förväntningar men detta var väl sämre än beräknat?
Williams Rollen som mittfältare är tydligare än någonsin.
Toyota Är det inte dags att börja leverera snart?
BAR Var fjolåret en tillfällighet?
Sauber Var dom med idag Ville låg iofs före Alonso en stund men sen körde dom nog bara på banans skuggiga partier
Jordan Det är bra grabbar, håll er undan
Minardi Intressant att se en aldrig tidigare körd bil köra race Klart långsammast men åtminstone snyggast


På kvalet tyckte jag att Jordan och Minardi förarna var manligast!! Speciellt Minardi gubbarna som körde sina första varv med nybyggda bilar! Det var ju rena hjälteinsatser de gjorde!
Så som deras bilar sladdade....ahhh, det är så F1-bilar ska vara. Svårkontrollerade effektmonster
Riktigt kul att se även om de inte var snabbast!

Måste också säga att jag gillar de nya däcken. De verkar ju hålla ett helt race och Fisico gjorde ju sitt snabbaste varv på ett av sina sista Det borgar ju för goda fighter racet ut!

Måste säga det igen, detta F1-året kommer nog att bli det mest spännande på väldigt länge!

Ska bli kul att se hur Schumi den store hanterar att inte vinna hela tiden. Hoppas bara att jämnheten håller i sig och att inte Ferrari drar ifrån så som de brukar

Tror ändå att Schumi tar hem förarmästerskapet, gammal är äldst

_________________
Rachid Rachid
Citera
A Eklöw
Sthlm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1097

Namndispens
Namndispens

ojojojoj... satt o hoppade i extas i soffan o hejade på Coulthards framfart... alltid tyckt om honom...

Detta blir nog "hans år" thumbs up

_________________
A Eklöw
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

En reflektion såhär i efterhand. Modigt av producenterna att klippa in Ferraris radiotrafik när M.S satt fast thumbs up
Trodde ett tag att vi bara skulle få höra lite menlöst standardsnack och inga "Get them to push you, get them to push you".

Även G-kraftsgrafiken var intressant thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1484



Undra hur mycket av Red Bulls framsteg som beror på att Red Bull kom in och hur mycket som Jaguar redan tagit fram? Det är väl fortfarande mer eller mindre samma personer som jobbar i team och fabrik kan jag tänka mig.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17354



Undrar just vad Ford-ledningen tyckte om loppet...
Även jag tycker MS klantade sig när han såg till att få en bil i sidan.
För min del får de gärna återinföra två kvalsessioner på en halvtimme/timme så att det är strategi och inte lotteri som avgör kvalet.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:
Undrar just vad Ford-ledningen tyckte om loppet...
Även jag tycker MS klantade sig när han såg till att få en bil i sidan.
För min del får de gärna återinföra två kvalsessioner på en halvtimme/timme så att det är strategi och inte lotteri som avgör kvalet.


Tror inte att vi kommer att få se sådana här förhållanden under kvalet i år igen. Iallafall är det ju inte så jättetroligt. Tror att det kan funka om man ger det en chans.

Fordledningen lär ju ångra sig, tycker att det var ena riktiga mesar som bara hoppade av så där. Riktigt stor tabbe ut marknadsföringssynpunkt tycker jag. Nu blev det ju så att de gick in i F1, visade sin inkompetens och sedan gav upp. ingen bra reklam direkt..

Joakim: När Red Bull köpte Jaguar Racing så ingick det väl i avtalet att de skulle behålla i princip all personal. Så självklart är det så att Jaguar stallet bara blivit omdöpt. Så som Stewart blev omdöpt till Jaguar för några år sedan..

_________________
Rachid Rachid
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Förmånligt rejs att avnjuta från grandstand mitt emot pit lane exit!

Hoppas nu det blir fight som fan hela året och att Renault kan vara med i matchen riktigt!!
Go Coulthard!! thumbs up

Här är lite rykande bilder ..



Från pit lane walk ..



Gott!



Välförtjänt!! Grattis!!
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ett lopp och det är redan farväl Ferrari
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,612752,00.html

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
Kristian Larsson skrev:
Ett lopp och det är redan farväl Ferrari
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,612752,00.html


Åhhh, hatar sådana nötter!! orkade inte läsa igenom hela artikeln ens.

Ena dagen är Schumacher värdlens bästa förare och alla hyllar honom. Så fort han har ett dåligt race kommer de verkliga känslorna fram bland folk. Bahh, hatar sånt! Jäkla hycklare! >

Schumi är störst för tillfället och så är det bara. Han kommer säkerligen att ta hem titeln iår också.

_________________
Rachid Rachid
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10151



Jag är ingen ferrarifantast direkt men Aftonbladet verkade missa att Barichello kom tvåa. Vad jag vet är det en ganska bra placering inom F1.

_________________
Anders Hansson
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716


Trådstartare
sweanders skrev:
Jag är ingen ferrarifantast direkt men Aftonbladet verkade missa att Barichello kom tvåa. Vad jag vet är det en ganska bra placering inom F1.


Aftonbladet har inte koll på nånting! Våga vägra skvallerblaskor!!

_________________
Rachid Rachid
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Australiens GP 2005
1 besök senaste veckan (4656 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande