Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mini 1000 -72
2562 besök totalt
Odieee
Jönköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare


Tänkte att det var dax att presentera mitt lilla projekt. Det var egentligen bara meningen att jag skulle fixa bromsarna bak, men som vanligt går det lätt överstyr...
Målet nu mer är att först och främst skicka bilen på en bantningskur hur farbror Vinkelslip, ska helst ner under 650kg, sen blir det ny hjulupphängning bak, ny front i glasfiber, bur och riktiga stolar m.m. Man får helt enkelt se vart det bär iväg.

om ni undrar var det är för tingest som står i bakgrunden så är det lillbrorsans Blazer... tillräckligt höjd för att inte kunna komma ur garaget längre!

_________________
Adam Theander
Bygger: MINI 1000 -72
Kör: Ford Fikus -99
Vill ha: MB 300 SL -59
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6496



Häftigt!
En till fräck bil i hemmatrakterna att försöka hålla utkik efter när den är klar! Skoj!
Du nämnde inget om motorn, hur kommer du göra med den?

Lycka till med bygget!

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Odieee
Jönköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Motorn får vara som den är för tillfället. Skulle jag ge mig på den nu oxå så blir det nog inget MINI-åkande i sommar. Fast den där lustgasflaskan på hyllan i garaget skulle man kanske...
Fälgar och stolar är nu beställt från England. COBRA Monaco FIA-godkända stolar och 12" Minilite-fälgar blev det.

_________________
Adam Theander
Bygger: MINI 1000 -72
Kör: Ford Fikus -99
Vill ha: MB 300 SL -59
Citera
Avregistrerad (739)

Här sen Jan 2005
Inlägg: 340



Det låter skoj!!!!!

_________________
Avregistrerad användare
Citera
Yaskin
Norrköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 250



Härligt med koja!!

Vad är det för front du jobbar med? Hembyggd eller köpt? Ska du skruva eller spackla fast den?

Vad blir det för lack.... Ser ut som du skulle kunna bli sponsrad av slotts senap...

Lycka till!!

Mvh Andreas

_________________
Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990
Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart...
Andreas Fogelberg
Citera
Odieee
Jönköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 22


Trådstartare
Fronten hittade jag i gömmorna hemma. Farsan drev biltillbehörsbutik i början av det glada 80-talet och det blev väl en och annan del över när han avvecklade den. Tror att fronten kommer från nåt amerikanskt, typ Camaro. Har fått sektionera den lite, hundkojan är ju lite smalare... Väntar på mina fälgar så att jag vet hur mycket skärmbreddare jag behöver. Jag har tänkt att försöka jämna till allt med spackel sen.
Vad det gäller färgen så har jag vant mig nu. Lägger jag blåa fält så påminner det om lite om de GULF -sponsrade F1:orna förr i tiden :

_________________
Adam Theander
Bygger: MINI 1000 -72
Kör: Ford Fikus -99
Vill ha: MB 300 SL -59
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mini 1000 -72
2562 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande