Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8141 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
om han vill köra till ICA efter mjölk finns ju denna.. ![]() Edit: Men han har ju redan en liten cool Fiat ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
![]()
Vad M3'an presterar på Ringen.... jo hej du ![]() ![]() ![]() ![]() F.ö. har Fiaten inte pendelaxlar ![]() ![]() PS: Jag tror inte Fiaten orkar uppför Ex-Muhlebacken ![]() _________________ ![]() |
Nej, stanna och vänd och backa upp ![]() Undrar vilken som skulle vara snabbast (eller ja, snarare långsammast) runt ![]() ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
Gissa vad jag röstade på? ![]() Min egen variant på Martins kommentar härstammar från tidigt 80-tal när sportbils och rallyåkandet fick ge sig för formelbilsåka: NÄR EN BIL ÄR SÅ J-LA SLÖ ATT DET ÄR OK MED REGISTERINGSPLÅT PÅ DEN, ÄR DEN ÄNDÅ HELT OINTRESSANT! Högst ödmjukt vill jag försynt påpeka att detta uttryck myntades i en annan tid beträffande gatbilars prestanda och när Sture Torngrens arbete med SFRo var i sin linda.... Själv kan jag väl med 2-takts saabar i garaget (med regplåt) inte hväda att jag lever upp till min devis längre ![]() ![]() Köp en praktisk och halvkul kombi för gatåka och transport Mangus. Satsa sedan på en kul men någorlunda driftsbillig klubbracerbil. Eftersom tråden tidigare behandlat Fiat och Pendelxlar är valet enkelt. Köp en Fiat Abarth 1000 TCR. brukar gå att hitta billigt från ca 350.000:- Kilopriset är något högre än för M3:an liksom nöjet bakom ratten ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
_________________ ![]() |
En sak jag tänkte på, valet Porsche är 1:a sen kommer en racebil på 2:a plats å det är ju inga som helst problem att kombinera dem
![]() Så svaret är att när du gör dig av BMW: så ska du köpa en race Porsche ![]() /Björn _________________ /Björn Olander fd Nilsson Tel: 0704-847656 Porsche 944 TURBO |
En Fiat Punto GT med trimchips ger lite drygt 160 hk, sätt dit vettiga stötdämpare och jag är övertygad av om att man rastar många bilar på banan. Kvalitén har jag ingen aning om dock.........
_________________ John Carlsson ________________________ Porsche 996 GT3 Cup 2004 |
Inte för att jag är riktigt uppdaterad på Hr forumägarens bilbyten.
Men om vagnparken inkluderar en Fiat 600 så har den pendelaxel bak och tvärställd bladfjäder fram. En ganska intressant kombination ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
Byt upp dig till
Självklart Alfa ![]() och inte att förglömma den har en själ, den kan prata (hrm kanske jag som behöver en flickvän) _________________ Tomas Palmlöf / Esther 001 |
Re: Byt upp dig till
Ingen fara, på det här forumet anses det fullt normalt att tala till sin bil. ![]() |
Tack Bosse! Med tanke på bakhjulsvinklarna och sprängskissen så tror jag vi har rätt! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
Är en bil med pendelaxel bättre lämpad som pendlarbil? ![]() edit: omformulerade lite _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 8141 besök totalt |