Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 9807 besök totalt |
Re: hejs
OT... tack Kraniel.... japps - speciellt med tanke på att det fortfarande körs 1-make-seris i japan med just Ae86:an där de pumpar 260-285 hk ur dessa 1587cc motorerna. MVH/ ........kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||
Du får läsa på lite ang. reglementet.... Modifierad motor är modifierad motor även om den skulle råka ge färre hästkrafter än standard tyvärr. Men kom och kör i Roadsport B, du får fungera som dörröppnare för andra roliga bilar.... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||
1985 körde ett flertal CRX i Sportvagnsserien. De var vinnarbilar då. De kördes flitigt med dem ett par år och sedan försvann alla på en gång. Jag tror att reglementet ändrades så att de inte hängde med längre.
Då liksom nu får flerventilmotorerna en hög effekt om man inte kör helt standard. Rör man motorn passerar man nästan en klass. Historikst sett har MGCC haft en restriktivare hållning till vad som anses vara en sportbil eller inte. CrXen var troligen inte så välkommen till en början. Det är nog så att en bil får det lite lättare när den blir äldre. I början av 80talet var en Lancia Fulvia Coupé ett gränsfall. Fiat 124 Coupé åkte ur serien. Något tidigare fick några vänner inte komma in i depån på Knutstorp ens med Aston DBS och Elan+2. Det var inga sportbilar. Jag tror att FIA bedömning av sportvagn är typ Radical och RS. _________________ Anders Hofverberg |
||
Den här tråden var från början en tråd i våra banåkabilar. Jag vet inte riktigt vad som föranledde att trådskaparen tröttnade så radikalt. Men nu är tråden flyttad till Roadsportforumet istället så den åtminstone gör någon nytta.... Hoppeligen kommer Fredrik tebax och tar nya tag
![]() _________________ ![]() |
||
Han har lyckats totalskrota sin fina bil i en rondell, det rådde tät dimma då. Sedan vet jag inte riktigt varför han tröttnade, men han höll på att ta hem en ny CRX gen.1 från Tyskland. Hoppas verkligen att han hittar tillbaka hit. Det behövs mera "sushi" bland "bratwurstarna"! ![]() _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 9807 besök totalt |