Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bråk inom SBF
4040 besök totalt
Lefors
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 476


Trådstartare
Man blir ju så trött....
Höjda kostnader på vagnböcker, HTP-handlingar och mycket annat som rör vår hobby. Och sen får man läsa sådant här...

Artikel i DN

_________________
/Markus Lefors
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Ja någonstans tar väl pengarna vägen... inte så konsitgt att det kostar flera tusen för ett litet besiktningspapper... eller några hundralappar för att ändra klubben på licensen

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6873

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Makalöst!

Som vanligt är det också så, att man genom pressen bara för höra halvsanningar, så var som egentligen händer har man ändå ingen aning om.

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Kraniel skrev:
Makalöst!

Som vanligt är det också så, att man genom pressen bara för höra halvsanningar, så var som egentligen händer har man ändå ingen aning om.


Jo pressen är väl inte det bästa sättet att få reda på sanningen tyvärr

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



tyvärr är det alltför sant, men SMSC satsningen är tydligen inte den enda "närstående" bolaget som SBF har varit tvunget att skjuta till pengar till för att få dom att inte gå i konkurs.

Vore ju trevligt om SBF ägnade sig åt kärnverksamheten enbart.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Fredrik: Ja det hade varit trevligt, och det vore ännu trevligare om de lyssnade på sina medlemmars åsikter innan de tar förhastade beslut som drabbar medlemmarna.

Två självklara saker som verkar helt ointressant för SBF.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Har det varit samma personer i styrelsen under väldigt lång tid i SBF?

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Mer eller mindre så är det samma "klick" av människor som sitter i styrelsen och har gjort under lång tid..... sen har själva personerna växlat men lojaliteterna och utnämning kommer från samma håll.



Rösta in mig så får dom garanterat en som står helt utanför och utan lojaliteter mot någon annan gruppering ...... enda vallöftet jag har isåfall är att SBF skall minska både på sina kostnader och inblandning i tävlingar. + riva upp katalysator-katastrofen

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Daniel Ekström skrev:
Har det varit samma personer i styrelsen under väldigt lång tid i SBF?
De bytte rätt många (bl.a. Ordf.) förra året.

EDIT: Kanske de har cirkulerat bara, det har jag inte koll på.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5495



Fredrik - SLC skrev:
tyvärr är det alltför sant, men SMSC satsningen är tydligen inte den enda "närstående" bolaget som SBF har varit tvunget att skjuta till pengar till för att få dom att inte gå i konkurs.


Vilket bolag är det, och hur mycket rör det sig om?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5495



Fredrik - SLC skrev:
enda vallöftet jag har isåfall är att SBF skall minska både på sina kostnader och inblandning i tävlingar. + riva upp katalysator-katastrofen


Vilka tävlingar är SBF inblandade i?

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



dstr skrev:
Fredrik - SLC skrev:
enda vallöftet jag har isåfall är att SBF skall minska både på sina kostnader och inblandning i tävlingar. + riva upp katalysator-katastrofen


Vilka tävlingar är SBF inblandade i?


STCC och Svenska Rallyt och Sydsvenska rallyt, vad jag vet...... som delägare i arrangemangs-bolagen.

Rätt eller fel?

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Daniel Kihlgren
Vagnhärad
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2334



Fredrik - SLC skrev:
dstr skrev:
Fredrik - SLC skrev:
enda vallöftet jag har isåfall är att SBF skall minska både på sina kostnader och inblandning i tävlingar. + riva upp katalysator-katastrofen


Vilka tävlingar är SBF inblandade i?


STCC och Svenska Rallyt och Sydsvenska rallyt, vad jag vet...... som delägare i arrangemangs-bolagen.

Rätt eller fel?


Läste i ett av årets protokoll (02/05) att dom tänkte outsourca dragracing sm så där borde dom i alla fall varit inblandade.

_________________
/Daniel Kihlgren
VW 1200 -65
Punto GT -96
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5495



Fredrik - SLC skrev:
Mer eller mindre så är det samma "klick" av människor som sitter i styrelsen och har gjort under lång tid..... sen har själva personerna växlat men lojaliteterna och utnämning kommer från samma håll.


Hur länge är "lång tid" för dig?

Jag kikade som hastigast på protokollen från 2001 och 2002, där kände jag igen 1 resp. 2 namn.
http://www.sbf.se/pdf/protokoll/2001/SBF_Protokoll_2001.pdf
http://www.sbf.se/pdf/protokoll/2002/SBF_Protokoll_2002.pdf

Personligen anser jag att det är bra omsättning.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



dstr skrev:
Fredrik - SLC skrev:
tyvärr är det alltför sant, men SMSC satsningen är tydligen inte den enda "närstående" bolaget som SBF har varit tvunget att skjuta till pengar till för att få dom att inte gå i konkurs.


Vilket bolag är det, och hur mycket rör det sig om?


Paragraf 27 EKONOMI och BOKSLUT i Bilstyrelsen protokoll från 2005.....

Maj-lis Svensson redgjorde för arbetet med bokslutet och de frågeställningar som kvarstod.
Efter genomgången beslutade styrelsen att lämna aktieägartillskott till MSAB med 750.000 kr
för att täcka förlusten i MSAB inklusive aktieägartillskott till SMSC AB.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



dstr skrev:


Jag sökte lite i 2001-2003 protokollen, men hittade inget om SLC där (förutom om S40). 2004 är inte sammanställt till ett dokument ännu, så jag orkade inte söka i alla separat.

Har du vid något tillfälle sökt om ett SM-tecken till SLC, isåfall när? Isracingen passade på att söka ett extra sm-tecken i samband med att 1600 fick sitt SM, så nog går det att få racing-sm-tecken.


Tror du att det går inom banracing? fick till och med avslag på RM-värdighet..........
Sen gången är inte att man skickar in en officiell skrivelse till bilstyrelsen, utan man diskuterar med racingutskottet , som sen föreslår det till bilstyrelsen som sen avslår eller tillstyrker....

och Racingutskottet som första instans har sagt nej redan dom genom förre ordförande H.Wängstre och därigenom visste jag att det inte är någon idé att skicka in officiella papper.

Men har blivit lovad muntligen av nuvarande Racingutskott-ordföraren att om vårt nya handikapp-system slår väl ut så kan det vara möjligt till nästa år.......... jaja vi får väl se.....

Ett problem med mig och SLC , kanske är att jag pratar för mycket officiellt och inte håller tyst om allt.
och att jag är oberoende och inte lierad med en massa klubbar men det är vårt sätt att jobba och så länge som VÅRA tävlande är nöjda med det arbets-sättet så fortsätter jag jobba stenhårt för dom tävlande.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Splittade ut demokratifrågorna till en egen tråd

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare


_________________
Magnus Thomé
Citera
Allmänt banåkaforum
Bråk inom SBF
4040 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande