Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTi Special -84 | 2788 besök totalt |
Golf GTi Special 1984
Köpte bilen en vecka innan Bug Run år 2000. Färg: Alpine vit Motor/Effekt: 1.8L 112 hk helt orginal förutom mer bättre andring in och ur motorn. Däck/Fälg: Ventus 195/50/15 Ronal 7x15" Modifieringar: Det som är gjort är: KW skruvben. Förstärkta fjäderbenslagringar fram och bak. Nya bussningar till hjulupphängningen och motor. 280 mm skivor med ok-adapters till frambromsarna. Extratorgrenrör tillsammans med 2 1/2" rallysystem. Främre undre och bakre fjäderbenstag. Ligger och väntar gör: Axeltappar med skivor och ok från en 16v till bakbromsarna. Fyra mikuni mc förgasare. En hög uniballs som ska sammanfogas med bakvagen.. 2.0 liters block. Nyrenoverad GTI topp med riktig kam och drev. Mer bilder finns på http://www.4gti.com I garaget står en Golf till men då den inte ens körts av mig ännu förtjänar den ingen egen tråd. Det är nog dock så att det är den som kanske ska göras mest med och det därför kommer flest frågor rörande hur saker ska lösas på denna bil. Bilen är en VW Golf -75 Fräscht exemplar men mycket att göra. |
||
Tjenare Junfors!!
Härligt med en projektråd ifrån dig oxå Gör du något med golfen/golfarna inför kommande säsong eller blir de lika som förra året? Ha de fint _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||
[quote="Junfors"]Golf GTi Special 1984
Köpte bilen en vecka innan Bug Run år 2000. Färg: Alpine vit Motor/Effekt: 1.8L 112 hk helt orginal förutom mer bättre andring in och ur motorn. Däck/Fälg: Ventus 195/50/15 Ronal 7x15" Modifieringar: Det som är gjort är: KW skruvben. Förstärkta fjäderbenslagringar fram och bak. Nya bussningar till hjulupphängningen och motor. 280 mm skivor med ok-adapters till frambromsarna. Extratorgrenrör tillsammans med 2 1/2" rallysystem. Främre undre och bakre fjäderbenstag. Ligger och väntar gör: Axeltappar med skivor och ok från en 16v till bakbromsarna. Fyra mikuni mc förgasare. En hög uniballs som ska sammanfogas med bakvagen.. 2.0 liters block. Nyrenoverad GTI topp med riktig kam och drev. Hehe, cool. En exakt sådan här har jag haft! Fast jag turbokonverterade min, gick utav bara helvete. Tror min va en -83 a förresten. Ska du göra ngt mer fränt med bilen? _________________ Tobias Rosén BMW Mini Cooper S -05 Austin TURBO Pickup -69 Austin Cooper S 970cc GRP2 -64 Mini Racecar 1430cc BMC Motorsport |
||
Det var ett tag sedan man såg bilder på den vita pärlan! Låter som en trevlig sak en sån där motor, ursäkta min okunnighet men vad vinner man på att köra med hojförgasare? _________________ Peter Karlsson |
||
Inför årets säsong ska det nog inte hända mycket alls med den vite, service, fixa ny koppling då den gamle är trött och lite annat småmussel. Kanske vårda lack och annat yttre lite.
Den fungerar bra som det är och jag skulle faktiskt vilja få lite mer bantid iår än vad som hans med förra året. När det finns utrymme för att handla delar kommer det byggas lite försiktigt på den nya motorn som ska bli ett komplett paket helt färdigt men insprut och allt innan det hamnar i bilen. När motorn ska bli klar vet i tusan, målet just nu är ju nästa säsong dock. Vet inte om det ska bli mikuni, weber eller kanske megasquirt, det sistnämnda är väl troligast. Mikuni är ju vad många rally åkare kör med då dom ger bra med häst pga bra flöde för luften. Fick ett par uppsättningar av lagom storlek av en kompis så lite sugen är man ju på att prova. Blir det någon mer avancerad mekning av så kommer det garanterat ske på 75:an istället. Har lite drömmar jag vill prova . |
||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf GTi Special -84 | 2788 besök totalt |