Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Varför går det alltid fortare att åka hem från Ringen?
4 besök senaste veckan (3053 totalt)
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Jag har suttit och tittat på mina anteckningar från mina ringen resor, och då slog det mig att det har alltid gått fortare på hemresan än vad det gjort på nerresan.
Exempel snabbast restid ner hade jag mars 02 då åkte jag 125,8 mil på 11 tim 10 min= 113 km/t, hem är snabbast restid mars 02 då åkte jag 122,4 mil på 10 tim 20 min= 118 km/t.
och så är det på alla resorna att det har gått fortare på hemresan, jag tycker det är lustigt för man vill ju komma ner så fort som möjligt, men ändå går det fortare hem.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Förmodligen för du kör igenom Tyskland på kvällen på hemvägen och mitt på dagen med mer trafik på hemvägen.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
johann skrev:
Förmodligen för du kör igenom Tyskland på kvällen på hemvägen och mitt på dagen med mer trafik på hemvägen.


Jag åker torsdag morgon ner och måndag morgon hem, så jag åker dagtid båda hållen genom Tyskland.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:
Förmodligen för du kör igenom Tyskland på kvällen på hemvägen och mitt på dagen med mer trafik på hemvägen.


Jag åker torsdag morgon ner och måndag morgon hem, så jag åker dagtid båda hållen genom Tyskland.

Drabbas du inte av kvällsrusningen i Tyskland på nervägen och att det är det som gör attdet tar längre tid?

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Peeter skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
johann skrev:
Förmodligen för du kör igenom Tyskland på kvällen på hemvägen och mitt på dagen med mer trafik på hemvägen.


Jag åker torsdag morgon ner och måndag morgon hem, så jag åker dagtid båda hållen genom Tyskland.

Drabbas du inte av kvällsrusningen i Tyskland på nervägen och att det är det som gör attdet tar längre tid?


Det är möjligt att det kvälls trafiken som är mer på nervägen i Tyskland, för jag kommer ju till området vid Köln på kvällen.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
abd

Här sen Feb 2003
Inlägg: 490



johann skrev:
Förmodligen för du kör igenom Tyskland på kvällen på hemvägen och mitt på dagen med mer trafik på hemvägen.


Eftersom jag inte har nåt vettigt svar så får jag väl roa mig med att märka lite ord, hemvägar och hemvägar och hemvägar

_________________
Anders Berglund
Citera
Frazze
Kristianstad
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1454



Man har väl farten uppe sen man varit på ringen och dragit järnet!!

_________________
/// Mvh Ferenc Papp
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Frazze skrev:
Man har väl farten uppe sen man varit på ringen och dragit järnet!!

Lite ligger det nog i det du säger!
Allt känns plötsligt så odramatiskt, när man kommer ut på autobahn efter att ha kört några dagar på ringen och är van att drifta från sida till sida.

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8292



Peeter skrev:
Allt känns plötsligt så odramatiskt, när man kommer ut på autobahn efter att ha kört några dagar på ringen och är van att drifta från sida till sida.


Jepp!

Mvh / Micke

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nürburgring
Varför går det alltid fortare att åka hem från Ringen?
4 besök senaste veckan (3053 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande