Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Nya LÅNGA Sturup Raceway!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
34546 besök totalt
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Det måste väl finna någon som kan åka och plåta lite?

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Peter Johansson
Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 74



Körde förbi där idag och tittade, kan bekräfta att det är full rulle på arbetet med nya sträckningen , tyvärr hade jag ingen kamera med mig ....

_________________
Early braking is not an option...
www.miata.rules.it
www.formula.nu
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2451



Peter Johansson skrev:
Körde förbi där idag och tittade, kan bekräfta att det är full rulle på arbetet med nya sträckningen , tyvärr hade jag ingen kamera med mig ....


Bilder eller banna

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Krille_hlm skrev:
Det måste väl finna någon som kan åka och plåta lite?


Vet inte vem du syftar på

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



insomniac skrev:
Krille_hlm skrev:
Det måste väl finna någon som kan åka och plåta lite?


Vet inte vem du syftar på


Nämen! oj! sedärja! Brorsan har alltså härmed tagit på sig den ytterst hedervärda uppgiften att åka till Sturup Raceway och ta lite bilder, han kan ju passa på och köra förbi där när han ändå ska upp till mig på lördag

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2595



Åkte förbi igår efter jobb för att kolla hur det såg ut, men i ärlighetens namn har de inte kommit riktigt så långt att man kan få en uppfattning om den nya bansträckningen. Tre grävmaskiner och en bulldozer borgar dock för att arbetet går hyfsat fort framåt, det är mycket massor som skall flyttas om man skall jämna av området.

Svänger nog förbi igen om några veckor och då tar jag lite bilder, nu är det knappt lönt.

_________________
Rikard Ahlin
Citera
ninja
Eeeisleeuöööv!
Här sen Okt 2004
Inlägg: 4851



Precis vad jag tänkte faktiskt... Bara ingen annan hinner före nu då, men om någon annan kan tänka sig hänga på på lördag så kan det ju bli en liten "track-spotting"-träff vid Sturupsbanan vid 10-tiden på lördag förmiddag...

_________________
Andreas Östrin
Sportbilslös men inte rådlös
Citera
superkey
Limhamn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 17



Pontus och jag va på lite trackspotting idag, dels för att det är roliga vägar till sturup från Lund där vi bor och dels för att vi var lite nyfikna på hur de går med bygget. Pontus var skitskraj som vanligt när vi lättade från marken i det trevligt kuperade skånska landskapet. Denna gången satt han brevid mig i min alfa, dock fastspänd denna gången. Vi hade även svängt in om jan o lisa och där fann jag mig en stol som verkade passa. (en 04 sparco corsa, altså den "förra" modellen som passar mej bra bättre). Så här kommer lite bilder (ursäktar för kvaliten, det var min mobilkamera)

första vänsterkurvan efter start/målrakan som breddas en del


avåkningszon vid andra vänsterkurvan (fotograferad från fel håll (undvek motljus))


vid högfartsvänstern har det gjorts en rejälare avåkningszon(bild tagen från samma som ovan)


annan bild på samma kurva


här är en bild på den nya "parkeringsplatsen"


en bild på "parkeringsplatsen" vridit mig lite åt höger

ännu lite mer åt höger


det var alles.

jag hoppas innerligt att den nya sträckningen bli klar att köra på inom en rimlig tid. Men så länge man ju klara sig med den förbättrade slingan. längtar tilll sommaren!

_________________
Anton Ekman

Ducati Monster S2R1000 -07
Alfa Romeo GTV -82
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



Jag var faktiskt också ner dit igår och tittade lite.
Jag hade dock kameran liggandes i verkstan.
Snackade däremot lite med någon förman som var där, enligt honom skulle arbetet vara färdigt till midsommar.
Så vi får nog snällt vänta ett tag till..

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Krille_hlm skrev:
Jag var faktiskt också ner dit igår och tittade lite.
Jag hade dock kameran liggandes i verkstan.
Snackade däremot lite med någon förman som var där, enligt honom skulle arbetet vara färdigt till midsommar.
Så vi får nog snällt vänta ett tag till..
Hmm, vi som bokat den 28/5, vilken del kommer att vara klar då? Den modifierade gamla delen kanske (utan förlängningen)?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004
Inlägg: 3487



NiklasFalk skrev:
Krille_hlm skrev:
Jag var faktiskt också ner dit igår och tittade lite.
Jag hade dock kameran liggandes i verkstan.
Snackade däremot lite med någon förman som var där, enligt honom skulle arbetet vara färdigt till midsommar.
Så vi får nog snällt vänta ett tag till..
Hmm, vi som bokat den 28/5, vilken del kommer att vara klar då? Den modifierade gamla delen kanske (utan förlängningen)?


Ja, det kan man ju fråga sig
Banan kanske blir klar tidigare, men inte parkering o.dyl?
För när han svarade på min fråga så sade han att "allt kommer att vara klart till midsommar".

_________________
Kristian Somogyi
www.sportvagnskonsult.com
www.svkcustoms.com
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5072



Vi pratade också lite med en gubbe där, han sa att inget bygglov var klart för nya bansträckningen eller nåt, de hade tillstånd att asfaltera parkeringsplatsen, så det var vad de skulle göra (även om den nya asfalterade parkeringsplatsen då skulle få en väldigt fantasifull utformning). Så ta inte ut något i förskott...

Däremot så blir nog den lätt modifierade gamla bansträckningen färdig snabbare, med nya avåkningszoner och modifierad hårnål, blir nog väldigt bra bara det.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Jag tog vägen förbi Sturup Raceway och spionerade lite idag.
Tog även en del bilder och tänkte dela med mig av några här:

Bilderna kommer i en följd som om man passerat start/mållinjen förutsatt att man kör banan i sitt normala varv.

Dammkurvan verkar bli breddad innåt mot dammen ca 4 m, i varje fall i utgången. Kanske för att ge plats för avåkningszon även i utgången.



Första hårnålen efter dammkurvan får en betydligt större radie samt något mindre nivåskillnad an tidigare.



Man ser att kurvans utgång nästan är flyttad en banbredd mot huvudbyggnaden.



Samma kurva från den numera ganska utplattade jordvallen / läktaren:



I utgången av andra hårnålen vid tillfartsvägen har man demonterat räcket som stod ända in till banan och börjat fylla ut ravinen utanför. Just nu är där ca 5-6 m avåkningszon utanför banan innan stupet väster om.



Samma kurva fotograferad baklänges från lilla krönet strax efter:



Högfartsvänstern i banans bortre sydvästra hör verkar inte alls vara insmalnad då man om man skrapar bort leran från asfaltskanten fortfarande ser den vita bankantsmarkeringen. Däremot ser det ut som om där blir ca 15-20 m ny avåkningszon då man håller på att fylla ut ravinern söder om banan oxå.



Högfartsvänstern med ny avåkningszon fotografterad baklänges från krönet.



och här ser man förberedelserna för det avancerade asfalteringsarbetet utanför banans område på parkeringsplatsen.



Det är änn så länge svårt att se på markarbetet hur den nya bansträckningen kommer att bli.

Fyhr's deprimerande info om att det fortfarande saknas bygglov för den nya biten känns lite oroväckande.
Jag har hört nämnas att det bor någon i närheten av banan som blir störd av motoraktiviteterna där och därför haft synpunkter på banans utbyggnad.
Märkligt att han inte blir störd av flygplatsen som ligger några 100 meter därifrån.


Fredrik
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Det ser ju riktigt lovande ut thumbs up

Jag pratade med en byggjobbare idag som arbetar vi vårat garage. Han var tydligen väl insatt i Sturupbygget (han körde cross och hade varit med på nått byggmöte vid banan). Han sa också att banan skulle vara färdig till midsommar. MGCCs KM2 går väl innan ??

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Eddie Varvstopp skrev:
Det ser ju riktigt lovande ut thumbs up

Jag pratade med en byggjobbare idag som arbetar vi vårat garage. Han var tydligen väl insatt i Sturupbygget (han körde cross och hade varit med på nått byggmöte vid banan). Han sa också att banan skulle vara färdig till midsommar. MGCCs KM2 går väl innan ??


5:e juni...

Gissar att dom har DTC-deltävlingen (26:e juni) som årets "måste-bli-klara-till".

Kanske att man vågar hoppas på att ändringarna av den befintliga banan blir klara så den är körbar även om det nya partiet inte är "inkopplat"

_________________
Pär Hylander
Citera
Manneman
Ängelholm
Här sen Feb 2005
Inlägg: 30



4 banor inom 1,5 timmes radie, falkenberg, anderstorp, knutstorp och sturup!!!!!

_________________
Manne Lorentzon
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Manneman skrev:
4 banor inom 1,5 timmes radie, falkenberg, anderstorp, knutstorp och sturup!!!!!


Lägg även till Ljungbyhed och du har 5...

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Zyxx
Ängelholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 216



Joakim Winkler skrev:
Lägg även till Ljungbyhed och du har 5...


Ljungbyhed... vad har jag missat då ?

Bara konbana på flygfält = Ingen räserbana....

_________________
www.framvagnsservice.se

Mikael Göransson
_____________________
Ford Roadster -28
Ford Pickup -32
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Joakim Winkler skrev:
Manneman skrev:
4 banor inom 1,5 timmes radie, falkenberg, anderstorp, knutstorp och sturup!!!!!


Lägg även till Ljungbyhed och du har 5...


Ljungbyhed är det totalstopp på under 2005 - då det skall staplas timmer ÖVERALLT.

thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Zyxx skrev:
Joakim Winkler skrev:
Lägg även till Ljungbyhed och du har 5...


Ljungbyhed... vad har jag missat då ?

Bara konbana på flygfält = Ingen räserbana....


Det beror på hur kräsen man är. Fast har man fyra andra banor i närheten så är man nog det.
Den har väl någon slags banlicens så att MGCC kan köra sina tävlingar där. Även Silverstone är ju ett flygfält i grunden.

Fast nu spelar det ju inte så stor roll då det tydligen är ett virkesupplag...

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



KristianAE86 skrev:
Joakim Winkler skrev:
Manneman skrev:
4 banor inom 1,5 timmes radie, falkenberg, anderstorp, knutstorp och sturup!!!!!


Lägg även till Ljungbyhed och du har 5...


Ljungbyhed är det totalstopp på under 2005 - då det skall staplas timmer ÖVERALLT.

thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down


Tråkigt .. Den banan är helt klart i klass med många permanenta banor. Förra årets MGCC KM där ihop med Alfaklubben var mycket trevligt! thumbs up

Bilder! (inkl banlayout)
http://hovang.zapto.org/racing/view_album.php?set_albumName=MGCC040828 . . . .
Citera
Allmänt banåkaforum
Nya LÅNGA Sturup Raceway!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
34546 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande