Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Seat Toledo (Motolin Racing)
2 besök senaste veckan (7567 totalt)
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Har fått äran att delta som chufför i denna skapelse säsongen 2005.

Det är en Seat Toledo 1.6 -00 från början. Den motorn som ska i till nästa säsong är en 1.8 VAG motor i grunden och kommer leverera ca 300 fullblod. Ska samla ihop massa smaskiga info när jag träffar mina team kompisar nästa gång. Som det ser ut nu så kommer vi köra i Mellan Svenska Longlopp Serien. Mer info kommer! Teamet heter alltså Motolin Racing och det är Tommy Kjellberg som är stallchef.

Här är ett litet urval av bilder (kommer mer):

Bild från SLC Kinnekulle 2002


Bild från SLC Kinnekulle 2002


Bild från SLC Kinnekulle 2002


Så här ser det ut i garaget just nu:

Visst är jag snygg








Så här såg den ut från början:

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kul att den bilen kommer ut på banan igen thumbs up
Lycka till nästa år

_________________
/Kristian Elisson
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Några gamla byggbider:



Populär Rejsa-bild



_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Bistec
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 2444



Vad kul.....

Vet du om MSLS kommer att köra lite mer på Mantorp nästa säsong eller ??

_________________
/ Martin Spetz

Racern:
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Bistec skrev:
Vad kul.....

Vet du om MSLS kommer att köra lite mer på Mantorp nästa säsong eller ??



Vet inte riktigt men det går ju lite rykten hit och dit. Det skulle väl vara något möte nu i dagarna.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Ska bli kul att se bilen i MSLS nästa år! Antar det blir klass 6 ni kör om ni ska få ut 350hk ur 1,8 liter så krävs det väl turbo...

Vi får väl se vem som kör flest varv... vi med vår klass 5 volvo eller ni med klass 6 Seat. Klass 6 bilarna brukar ha lite svårt att hålla ihop bilen.

Lycka till dock! :-)

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Motorn kommer bli på 1968 cc och turbo ja! Den är snart klar för provmontering sen ska den mappas i bromsbänk.

Seat Bromma har ju inte haft några problem med hållbarheten på varken Leon:en eller Ibiza:n vad jag vet. Men det finns ju dom som har haft det...... Lycke med Tipo:n tex

Vilken volvo är det ni kör?

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
magoo
Borås
Här sen Maj 2004
Inlägg: 96



vad är det för pec på motorn , utgår ni från ett 1.8 block och borrar öd?

_________________
Markus Hasselgren
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
magoo skrev:
vad är det för pec på motorn , utgår ni från ett 1.8 block och borrar öd?


Det är ett 1.8 block det är bara veven och kolvarna som gör att den blir på 1968 cc.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
magoo
Borås
Här sen Maj 2004
Inlägg: 96



då är det en vev med 95.5 i slag då mao.. är det en tdi vev??

_________________
Markus Hasselgren
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



krilleg skrev:
Vilken volvo är det ni kör?


Volvon jag kör är Blommenhof S40a... även den ses över en del i vinter. Men det får teamchefen själv berätta om här på rejsa om han har tid (tror han tittar in här då och då). Vill ju inte råka avslöja något som är "hemligt"...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003
Inlägg: 3800



olje kylarn framför vänstra skärmen är det till motoroljan?
Den mindre på andra sidan är det till servon?

_________________

--VVTS--
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Maciek Matwiejczuk skrev:
olje kylarn framför vänstra skärmen är det till motoroljan?
Den mindre på andra sidan är det till servon?



Den ena är till motorn och den andra till växellådan!

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
Lite nya bilder ifrån garaget:


Bosse och Tommy börjar montera ihop det sista på motorn.


Magnus förankrar skruvarna på svänghjulet.


Då var växellådan påmonterad!


Ingen motor!! ....hmmm


Aj fan! Här va den!


Bosse monterar dit intercoolern mm...


Färdigmonterat. Motorn ska startas i veckan.


Robin stylar!


Räkna med det!!


Kika gärna in på våran hemsida: http://www.motolin.com

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
David L
Nykvarn
Här sen Jan 2003
Inlägg: 231



02M låda ser jag, men vad för svänghjul har ni? Är ju inte original dubbelmasse iaf.

_________________
David Lindblom
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



FINT! Den ser ju iaf ut att bli snabb... hur bra går det dock att tygla 350Hk och framhjulsdrift? Tycker volvon jag kör spinner ganska bra ibland (speciellt när vi tvingas köra med lådan utan diffbroms...) i utgången ur kurvorna och då var den nog inte på mer än 180-190Hk i somras. Visserligen är det ju greppvänligare däck i klass 6 (225 bredd vs 205) men ändock bara tillåtet med gatdäck från och med i år även i klass 6.

Äsch ni kommer säkert åka åttor runt oss iaf misstänker jag... fast Teamchefen pratar ju om en del uppgraderingar av Volvon till i år... så vi får väl se...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



patand skrev:
FINT! Den ser ju iaf ut att bli snabb... hur bra går det dock att tygla 350Hk och framhjulsdrift? Tycker volvon jag kör spinner ganska bra ibland (speciellt när vi tvingas köra med lådan utan diffbroms...) i utgången ur kurvorna och då var den nog inte på mer än 180-190Hk i somras. Visserligen är det ju greppvänligare däck i klass 6 (225 bredd vs 205) men ändock bara tillåtet med gatdäck från och med i år även i klass 6.

Äsch ni kommer säkert åka åttor runt oss iaf misstänker jag... fast Teamchefen pratar ju om en del uppgraderingar av Volvon till i år... så vi får väl se...


Tar mig rätten att ge min erfarenhet på det hela.

Diffbroms eller utan är natt och dag. Särskillt om du har lite mos.
Vi har väl varit på väg mot 500hk i en av våra Saabar men då blev det väl okörbart. Numera har vi 410hk och 520 Nm och den är enligt utsago ganska lättkörd.

Dieseln som jag kör har mkt vrid (ca 410Nm) men inte ens nga 180 Hk...men utan diff hade den inte varit så kul. Nu är det dock kalasskoj...säger jag som egentligen är en BMW-man och bakhjulsdriftsälskare.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
patand
Tystberga
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1908



Andreas Lidström skrev:
Tar mig rätten att ge min erfarenhet på det hela.

Diffbroms eller utan är natt och dag. Särskillt om du har lite mos.
Vi har väl varit på väg mot 500hk i en av våra Saabar men då blev det väl okörbart. Numera har vi 410hk och 520 Nm och den är enligt utsago ganska lättkörd.

Dieseln som jag kör har mkt vrid (ca 410Nm) men inte ens nga 180 Hk...men utan diff hade den inte varit så kul. Nu är det dock kalasskoj...säger jag som egentligen är en BMW-man och bakhjulsdriftsälskare.


Jo visst är det stor skillnad med/utan diffbroms det har jag ju erfarit själv som sagt. Med diffbroms går det då tydligen bra att tygla 350-400Hk alltså... eller en diesel på 180Hk... Skoj att det blir flera nya bilar i MSLS i år. Om planerna jag hört från teamchefen kommer Blommehof volvon inte heller att vara lätt att känna igen på första racet... men sen lär nog alla känna igen den (om det nu blev de ändringar som det pratades om utseende mässigt)...

_________________
Patrik Andrén http://patandracing.se
Sponsorer: www.utzon.se, www.blommenhof.se
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
David L skrev:
02M låda ser jag, men vad för svänghjul har ni? Är ju inte original dubbelmasse iaf.


Tryckplattan och svänghjulet är AP racing.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4689



krilleg skrev:
Den motorn som ska i till nästa säsong är en 1.8 VAG motor i grunden och kommer leverera ca 350 fullblod.

Är det ett egen komponerat trim eller har ni köpt något färdigt kitt?

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
krilleg
Linköping
Här sen Maj 2004
Inlägg: 307


Trådstartare
ThomasT skrev:
krilleg skrev:
Den motorn som ska i till nästa säsong är en 1.8 VAG motor i grunden och kommer leverera ca 350 fullblod.

Är det ett egen komponerat trim eller har ni köpt något färdigt kitt?


Det är Andrea på GA:s Bil och Motor som har byggt en anpassad motor för våran bil och för långlopp. Nu är den på 1968cc och det mesta är bytt i motorn kolvar, stakar, vev mm. Sen sitter det ett annat grenrör och turbo och insuget är taget från en TT 225:a.

I nästa vecka ska bilen in till GA:s för mappning i bromsbänk. Återkommer om resultat.

_________________
g3acing
Linköpings Motorsällskap
Kristoffer Grennberger
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Seat Toledo (Motolin Racing)
2 besök senaste veckan (7567 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande