Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 42, 43, 44   >>
48 besök senaste veckan (262494 totalt)
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



andersh skrev:
Regeln innebar att man slapp tjafs om huruvuda omprogrammering var gjord eller inte. Det ansågs som svårkollat. Det går ju inte att se vad som döljer sig inuti en box.

Givetvis blev ju alla som inte programmerat om drabbade.

OBDII finns väl inte på många bilar som kör i SPVM och MGCC. Kom väl först 2002?


Då kan man ju anta att alla motorer är uppborrade maximalt också? Cylindervolym är ju jobbigt att kolla.

OBDI är från mitten av 80-talet. OBDII började dyka upp tidigt 90-tal. Det är lag på OBD2-kontakt i USA sedan 1996, så dom flesta tillverkare inför det som standard i alla sina bilar för att slippa undehålla flera system.

Jag räknade lite på min Porsche och detta är optimalt för mej:

Koppla ur ABS så jag slipper 5% straffvikt
Räkna motorn som modifierad, då ska bilen väga 1.430 kg, vilket den gör idag med råge
Trimma som fan! Över 400 hk är ganska lätt att trimma fram

Då åker jag i Roadsport B, trots att min vikt/effekt ligger på ca 3.5 kg/hk, dvs nära gränsen för vad som är tillåtet i Roadsport A!

Nu vill jag inte göra så. Jag vill låta motorn vara original och köra med sådana som har likvärdiga bilar i verklig vikt/effekt, dvs Roadsport B.
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Snyggt Eddie thumbs up
Se nu till att bli en jvl på att svetsa så kan du komma hit och demonstrera på min bil

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Dan Hovang skrev:
andersh skrev:
Regeln innebar att man slapp tjafs om huruvuda omprogrammering var gjord eller inte. Det ansågs som svårkollat. Det går ju inte att se vad som döljer sig inuti en box.

Givetvis blev ju alla som inte programmerat om drabbade.

OBDII finns väl inte på många bilar som kör i SPVM och MGCC. Kom väl först 2002?


Då kan man ju anta att alla motorer är uppborrade maximalt också? Cylindervolym är ju jobbigt att kolla.

OBDI är från mitten av 80-talet. OBDII började dyka upp tidigt 90-tal. Det är lag på OBD2-kontakt i USA sedan 1996, så dom flesta tillverkare inför det som standard i alla sina bilar för att slippa undehålla flera system.

Jag räknade lite på min Porsche och detta är optimalt för mej:

Koppla ur ABS så jag slipper 5% straffvikt
Räkna motorn som modifierad, då ska bilen väga 1.430 kg, vilket den gör idag med råge
Trimma som fan! Över 400 hk är ganska lätt att trimma fram

Då åker jag i Roadsport B, trots att min vikt/effekt ligger på ca 3.5 kg/hk, dvs nära gränsen för vad som är tillåtet i Roadsport A!

Nu vill jag inte göra så. Jag vill låta motorn vara original och köra med sådana som har likvärdiga bilar i verklig vikt/effekt, dvs Roadsport B.


oj , har var det fullt ös medans jag har varit i garaget .
Det var Anders kommentar i en annan tråd jag gick på när jag skrev om att jag räknar med att lägga på 5%. Själv tycker jag regeln är väldigt dumt formulerad thumbs down , jag kan inte programera någonting i min bil utan att fysiskt byta ut komponenter. Det finns inte ens någon potentiometer man kan vrida på som ställer om någonting. Hade det därimot stått någonting i stil med det Utzon har på sin "räknare" hade det varit sin sak.

Detta året kommer bilen köras på orginal chassie vilket inte kommer göra mitt ekipage bland de snabbaste i C. Med 1198kg får jag passa mig för att plocka bort för mycket prylar samt se till att jag har gott om bränsle i bilen så jag håller mig på rätt sida. Däremot om bilen minst får väga 1141kg känns det mer avslappnat. Jag kan då sätta dit mina PC bakrutor och köra på ångorna om jag vill utan att bekymra mig. Hur jag än räknar så kommer jag ändå ligga i mittfältet i C och antagligen sist i B denna sommaren.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Det blev inte så mycket verkstad i dag , Pelle och Björn stimmade runt så mycket..
Jag fick i alla fall sågat av sidobågarna och punktat fast rörstumparna mot huvudbågen samt provade att plocka ur den främre bursektionen. Sen började jag pilla lite med fästplattorna till bakåtsträvorna och började lite smått att passa in en bakåtsträva. Bilder orkar jag inte lägga in så ni får vänta tills i morgon.

Pär Hylander skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

När jag satt och kollade därbak så började jag fundera på att fästa buren ovanpå balkarna/rambenen.

[img]bild[/img]

Vad jag har sett på de flesta 9x4 burar är plattorna rakt ovanför dämparinfästningen på bagagegolvet, oftast är det ganska ombyggt också. Jag tycker det verkar smidigare/stadigare att bocka plattorna efter balken och fästa de där i stället, vad tror ni???


Är det inte en liten finess med att dra dom till stötdämpartornen om du framöver ska använda coilovers bak, så blir det ju lite styvare just där dom skapar krafter?

Sen undrar jag om inte reglementet (GT) styr placeringen rätt hårt?


Jag har kollat på Fredriks (FSN) och Red Devils burbilder samt krälat lite under min och vad jag kan se så spelar det ingen roll i dag om röret sitter på balken eller i golvet. Dämparinfästningen sitter för långt ner för att själva förstärkningplattan skal göra någon skilnad. Dock har Björn på sin 968 och även Red Devil sina infästningspunkter där. Det verkar vad jag kan se vara ett stabilt ställe att ha en fästpunkt på. (Hmmm.. nu när jag kollar lite så undrar jag varför jag ställde frågan.. )

Jag lånar denna fina bilden från Red Devils hemsida..


Jag kan tyvärr inte se alla sidor på GT via SBFs hemsida, man på avsnittet för bakåtsträvor står det inte nämt så mycket om var den skall anslutas . När jag pratade med Sigge Skålberg så sa han bara att de skulle fästas i höjd med bakaxeln. Men du kanske kan har rätt med att det kan bra när jag updaterar till coilover bak. Hursomhellst har jag redan tilverkat plattor till baken, så jag får lösa dämparförstärkningen senare på annat sätt .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Eddie Varvstopp skrev:
Det blev inte så mycket verkstad i dag , Pelle och Björn stimmade runt så mycket..
Jag fick i alla fall sågat av sidobågarna och punktat fast rörstumparna mot huvudbågen samt provade att plocka ur den främre bursektionen. Sen började jag pilla lite med fästplattorna till bakåtsträvorna och började lite smått att passa in en bakåtsträva. Bilder orkar jag inte lägga in så ni får vänta tills i morgon.

Pär Hylander skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

När jag satt och kollade därbak så började jag fundera på att fästa buren ovanpå balkarna/rambenen.

[img]bild[/img]

Vad jag har sett på de flesta 9x4 burar är plattorna rakt ovanför dämparinfästningen på bagagegolvet, oftast är det ganska ombyggt också. Jag tycker det verkar smidigare/stadigare att bocka plattorna efter balken och fästa de där i stället, vad tror ni???


Är det inte en liten finess med att dra dom till stötdämpartornen om du framöver ska använda coilovers bak, så blir det ju lite styvare just där dom skapar krafter?

Sen undrar jag om inte reglementet (GT) styr placeringen rätt hårt?


Jag har kollat på Fredriks (FSN) och Red Devils burbilder samt krälat lite under min och vad jag kan se så spelar det ingen roll i dag om röret sitter på balken eller i golvet. Dämparinfästningen sitter för långt ner för att själva förstärkningplattan skal göra någon skilnad. Dock har Björn på sin 968 och även Red Devil sina infästningspunkter där. Det verkar vad jag kan se vara ett stabilt ställe att ha en fästpunkt på. (Hmmm.. nu när jag kollar lite så undrar jag varför jag ställde frågan.. )

Jag lånar denna fina bilden från Red Devils hemsida..


Jag kan tyvärr inte se alla sidor på GT via SBFs hemsida, man på avsnittet för bakåtsträvor står det inte nämt så mycket om var den skall anslutas . När jag pratade med Sigge Skålberg så sa han bara att de skulle fästas i höjd med bakaxeln. Men du kanske kan har rätt med att det kan bra när jag updaterar till coilover bak. Hursomhellst har jag redan tilverkat plattor till baken, så jag får lösa dämparförstärkningen senare på annat sätt .


Jag har förstärkt med en bockad 2mm plåt mellan burens bakre fästfunkter (precis i kanten mellan gult och grått) pga att jag sågat bort golvet (exakt likadant som på bilden, antar att det är RedDevils bil??) Sen så har jag förlängt med en liten rörstump (ca 50mm) mellan övre stötdämparfästet och till burens bakre fästpunkt....... Känns inte som någon livsavgörande tweak dock....

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Arrhhh, ibland (inte så sällan....) skriver jag innan jag tänkt rejält. Naturligtvis sitter ju inte stötdämparinfästningen i ngt sorts stötdämpartorn, utan där under golvet som bilderna visar Ber om ursäkt om jag skapat förvirring.

Så som bilden visar är alldeles utmärkt tror jag.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Nu blir Edvins tråd alldeles sönderspammad av regeldiskussion ang programmerbara styrsystem.... Kanske vi så småningom ska be Magnus att splitta ut det?

Jag kan förstå bakgrunden till reglen med automatiskt tillägg, i början på 90-talet kanske många såg elektroniken och elektroniska insprutningssystem som hokuspokus, speciellt som det satt i en japansk sportvagn (ve och fasa )

Nu har det gått 15 år och den skrivningen kanske har blivit lite förlegad. Allt förre chaffisar anser nog att förgasare är den enda rätta vägen nuförtiden tror jag. Mystiken ang elektroniska system har nog till stor del skingrats. Kanske man istället kan göra som skrivningen runt kamaxlar, att chaffisen ska kunna visa att det är orginal? Kan föreställa mig att det kan göras på olika sätt. En del bilars "boxar" är plomberade från fabrik (jag har haft en saab där det var så ivf). I vissa fall kanske själva minneskretsen är icke omprogrammerbar och man kanske kan visa att det är orginal sådan. M h a OBD-läsare kan nog i flera fall denna visa att det är orginalprogrambara etc.

F ö så tror jag att det i dom flesta fall är lättare att öppna en "box" och kika ner i den är det är att lyfta på ett topplock och kika ner där

_________________
Pär Hylander
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Arrhhh, ibland (inte så sällan....) skriver jag innan jag tänkt rejält. Naturligtvis sitter ju inte stötdämparinfästningen i ngt sorts stötdämpartorn, utan där under golvet som bilderna visar Ber om ursäkt om jag skapat förvirring.

Så som bilden visar är alldeles utmärkt tror jag.


Ingen fara Pär, det är alltid bra med lite input då man kan få en annan synvinkel på problemen .

Jag tycker denna diskusion ang. regelverket är bra och har inget emot att ni har den i min tråd . Men efterssom det är många som berörs av den (som kanske inte läser denna) skall jag be Magnus T splitta ur den och förslagsvis lägga den i Roadsport forument .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41505

Forumägare
Forumägare

Jag blir inte klok på vad som ska splittas och vad som ska vara kvar

_________________
Magnus Thomé
Citera
andersh
Glumslöv
Här sen Okt 2004
Inlägg: 180



ny tråd i Roadsport föreslås. Det viktigste är att det finn en ( 1 ) tolkning av tillämpningen och inte flera beroende på vilken garagekompis man har.

_________________
Anders Hofverberg
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Jag blir inte klok på vad som ska splittas och vad som ska vara kvar


Ingen fara Magnus, jag har som sagt inga problem att det dikuteras i min tråd men vi gör som Anders säger och skapar en tråd i Roadsport delen. Tack i.a.f.

ok, i förrgår var jag lite febrig och desutom bytte jag bruksbil, numer fräser man runt Porschedelar i en BMW 318iS -89 . Jag fick inget gjort i garaget m.a.o. Igår fick jag lite pillat med buren däremot. En bakåtsträva är nästan klar och alla plattor bak är tillverkade men inte fästa.

Nu blir det inget mer på en vecka eller så . Förövrigt ser det ut som jag inte hinner klart till KM1 (som alla andra rejsare är man tidsoptimist ). Jag skall göra allt för att få bilen körbar till den 8maj men jag räknar inte med det . Jag kan ju säga att en del saker är bortplockade redan från prioriteringslistan. Det är saker jag kan pilla med under sommaren..

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Eddie Varvstopp skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag blir inte klok på vad som ska splittas och vad som ska vara kvar


Ingen fara Magnus, jag har som sagt inga problem att det dikuteras i min tråd men vi gör som Anders säger och skapar en tråd i Roadsport delen. Tack i.a.f.

ok, i förrgår var jag lite febrig och desutom bytte jag bruksbil, numer fräser man runt Porschedelar i en BMW 318iS -89 . Jag fick inget gjort i garaget m.a.o. Igår fick jag lite pillat med buren däremot. En bakåtsträva är nästan klar och alla plattor bak är tillverkade men inte fästa.

Nu blir det inget mer på en vecka eller så . Förövrigt ser det ut som jag inte hinner klart till KM1 (som alla andra rejsare är man tidsoptimist ). Jag skall göra allt för att få bilen körbar till den 8maj men jag räknar inte med det . Jag kan ju säga att en del saker är bortplockade redan från prioriteringslistan. Det är saker jag kan pilla med under sommaren..


Nu hoppas jag att alla skåningar (iallafall dom som har stojat i garaget och förstört din tidsplan ) ställer upp och hjälper dig så du hinner ut till KM1........... Själv så tar jag några semesterdagar för att kompensera höstens lättja.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
FSN skrev:

Nu hoppas jag att alla skåningar (iallafall dom som har stojat i garaget och förstört din tidsplan ) ställer upp och hjälper dig så du hinner ut till KM1........... Själv så tar jag några semesterdagar för att kompensera höstens lättja.


Jag får väl rycka tag i lite folk.. . Kul att se att jag inte är ensam tidsoptimist (..fast din bil är väl så gott som klar och behöver väl inte så mycket tid..).

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Eddie Varvstopp skrev:
FSN skrev:

Nu hoppas jag att alla skåningar (iallafall dom som har stojat i garaget och förstört din tidsplan ) ställer upp och hjälper dig så du hinner ut till KM1........... Själv så tar jag några semesterdagar för att kompensera höstens lättja.


Jag får väl rycka tag i lite folk.. . Kul att se att jag inte är ensam tidsoptimist (..fast din bil är väl så gott som klar och behöver väl inte så mycket tid..).



Mitt problem är att jag är snål som en gris och är helt övertygad om att jag kan bygga bättre och billigare själv.

Bumpsteer problemen måste lösas och bakdämparna/fjädrarna skall fixas till, vill inte kasa på framhjulen ett år till (minst 1 sek på Knutstorp att tjäna där ) Dropstops men det är ju snabbt fixat. Hemmabyggd ställbar krängare, omständig och krånglig som man är så tar det lite tid...... Håller just nu på med formar till framskärmarna och skall även bygga om fronten. Och så hade jag tänkt mig ett motorbyte.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Skönt att se att mina mekambitioner den närmaste månaden inte är unika

Jag har hört att man kan köpa speciella garagesängar, så man kan bo i garaget ..
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
FSN skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

.... (..fast din bil är väl så gott som klar och behöver väl inte så mycket tid..).



Mitt problem är att jag är snål som en gris och är helt övertygad om att jag kan bygga bättre och billigare själv.

Bumpsteer problemen måste lösas och bakdämparna/fjädrarna skall fixas till, vill inte kasa på framhjulen ett år till (minst 1 sek på Knutstorp att tjäna där ) Dropstops men det är ju snabbt fixat. Hemmabyggd ställbar krängare, omständig och krånglig som man är så tar det lite tid...... Håller just nu på med formar till framskärmarna och skall även bygga om fronten. Och så hade jag tänkt mig ett motorbyte.


oj, vad jag hade fel där. Med den listan blir det några timmar i garaget..

Är det hemmamiklad ställbar hämmare bak du funderar på? I vilket fall är jag intresserad av att se hur du löser det .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Eddie Varvstopp skrev:
FSN skrev:
Eddie Varvstopp skrev:

.... (..fast din bil är väl så gott som klar och behöver väl inte så mycket tid..).



Mitt problem är att jag är snål som en gris och är helt övertygad om att jag kan bygga bättre och billigare själv.

Bumpsteer problemen måste lösas och bakdämparna/fjädrarna skall fixas till, vill inte kasa på framhjulen ett år till (minst 1 sek på Knutstorp att tjäna där ) Dropstops men det är ju snabbt fixat. Hemmabyggd ställbar krängare, omständig och krånglig som man är så tar det lite tid...... Håller just nu på med formar till framskärmarna och skall även bygga om fronten. Och så hade jag tänkt mig ett motorbyte.


oj, vad jag hade fel där. Med den listan blir det några timmar i garaget..

Är det hemmamiklad ställbar hämmare bak du funderar på? I vilket fall är jag intresserad av att se hur du löser det .


Jag skall prova utan krängare bak hade jag tänkt mig, tror att det är lämpligt för er som kör 944 utan diffbroms med....... Den hemmabyggda är fram.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Jag måste vara rejsas genom tidernas lånsammaste burbyggare..
Jag har kommit på att jag har ett väldans tålamod, vilket gör att jag inte släpper piporna förräns jag är riktigt nöjd. Dessutom tycker jag det är skoj som stillasittande kontorsråtta att leka smed . Det trista är att jag vill köra med bilen nu när det är tort och fint ute . Så man är rätt kluven..

Nåväl, igår gick det framåt ett par kliv till. Jag punktade fast mina fästplattor och så här blev det.



Bakåtsträvorna, som nog har tagit längst tid, blev också punktade. Sedan fick jag inpassat de nedre bakåtsträvorna och jag började även på diagonalsträvan.



Nu hoppas jag att mina fästelement från Svets&Smide dyker upp snart efterssom jag inte har mycket kvar på burbygget utan dem. Nu är jag anmäld till PCS träff på knutan och det vore riktigt brunt om jag missar den också > ...

Edit: Restaurerade bilder.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Såntja, mina vänner! Denna veckan har jag tagit stora kliv med burbygget skall ni veta.

I onsdags smet jag ut till garaget och klantade mig . Att tänka efter innan man svetsar är som att torka sig därbak innan man går på muggen.. . Ni kommer se senare . Jag fixade till diagonalsträvan och fäste den och de nedre bakåtsträvorna.





I torsdags fick jag det efterlängtade paketet från Sme'n 3kg vägde det kollit...



Igår blev det lite mera pill. En bältesstäva kom på plats och jag var ju tvungen att plocka i min stol för att kolla höjden . Mysig stol att sitta i, det var längesedan..



Idag hade jag det väldigt trevligt med Pelle . Jag sågade lite i instrumentpanelen..



.. fick i strävan i instrumentpanelen så nu får jag såga ännu mer i panelen .



Så skulle jag få fast strävan över kardantunneln... hur skulle det gå till hade jag tänkt . Jag ville ju att den skulle löpa kloss till förstärkningsplattorna på tunneln men hur tusingen skall jag få dit den under de nedre bakåtsträvorna > . Medans jag tänkte tog jag tag i min gode vän tubemiter och en rörstump och fixade till den här lösningen.




Sen var det inte mer än att fixa till sidosträvorna nu när man hade fått alla prylarna



Sedan var piporna slut vilket innebär att det är dax för helsvets . Så om en sådär en vecka skall jag plocka ut hela buren och låter svetsaren gå lös

Men innan dess vill jag höra era synpunkter på tunnelsträvan. Skall jag låta det vara som det är nu och ha srävan högt??? Eller skall jag bemöda mig leta upp en liten slip och slipa av punkterna till den nedre bakåtsrävan så jag får ner tunnelsträvan dit jag först ville ha den???

Edit: Restaurerade bilder.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Tjusigt Eddie.....

Två saker förstår jag dock inte. 1) Vad är det som gör att du inte kan ha tunnelsträvan under nedre bakåtsträvorna. 2) Hur katten skall du få ut buren?? Delad vänster/höger sida ?? Är du inte rädd att den drar sig om du helsvetsar buren utanför bilen?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
FSN skrev:
Tjusigt Eddie.....

Två saker förstår jag dock inte. 1) Vad är det som gör att du inte kan ha tunnelsträvan under nedre bakåtsträvorna. 2) Hur katten skall du få ut buren?? Delad vänster/höger sida ?? Är du inte rädd att den drar sig om du helsvetsar buren utanför bilen?


Tackar!

1) Snittytan på röret s.a.s. gör att tunnelsträvan tar emot bakåtsträvorna, det är väldans svårt att få ner den under utan att plocka bort bakåtsträvan. Men det rör sig bara om några punkter som skall slipas bort för att få väck bakåtsträvorna. Frågan hur mycket betydelse det har om strävan är högt respektive lågt placerad.

2) Buren är delad fram/bak och sidosträvorna kan man plocka bort helt. Jag har provat montera ut den fämre sektionen och det gick bra (den bakre är mindre så det skall inte vara några problem). Jo, jag är lite nervös hur mycket den kommer röra sig men jag skall nog kunna lösa det också.

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -84 | 20-årsjubileum
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 42, 43, 44   >>
48 besök senaste veckan (262494 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande