Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-03-25/28 Elmia
1, 2   >>
13794 besök totalt
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare

Ett av några Skol-projekt,den här med HondaVFR-motor(tror jag) och som påminner om en(½) gammal Ardun-V8.

En byggsats som alltid lockar...GT40


Pantera med 427-dubbelturbo...många hästar blir det...

Snygg rördragning på en BMW S14-turbo (Jocke Sahlin)

Fantastiskt finish på denna PV,man blev alldeles matt...

Nizzan 350Z

Willy-kupa med Ford 427SOHC

Går väl inte å ta miste på att det är en Jänkare..?

Mustang Fastback-68 i Bulitt-stuk...

En något färskare Mustang GT,med KenneBell-skruvkompressor...

Söt liten Ford...


En rätt ok rova... (beklagar skärpan)

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Var där i dag (måndag) ganska lagom med folk ingen direkt tränsel så man såg det man ville. Här följer ett litet urval av bilder, blev drygt 150 kort. Har skurit ner en del av dom + komprimerat samtliga

(är nybörjare på fotografering med sprillans kamera så bilderna är därefter)





Så fet





Nått för 02 gänget









:woot:


Nä men vad är det står på tröskeln?





/Erik

(tänkte det var bättre att fylla på i redan befintlig tråd, kan man kanske ändra datumet trådtiteln till 20050325-28?)

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003
Inlägg: 175



Varför blir jag så odefinierat glad när jag ser denna bilden?

_________________
Bert-Åke Blennow
Fordonspark: Mazda RX-7 -85.
Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar.
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



combat skrev:
Varför blir jag så odefinierat glad när jag ser denna bilden?
[img]motor porr[/img]


för att det är en grymt snygg motor, var dessutom en mycket trevlig monter

tror du/ni har lyckats med din/er misson att få människor mer intresserade av vankel bilar, har själv sen en tid börjat söka på anonssidor efter en trevlig rx7:a

/Erik

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6490



Erik Norberg skrev:


Nä men vad är det står på tröskeln?


Hoppas du såg dekalen på bakkjolen med... "Just for race"
otroligt banpreppad bil med plastrutor (förutom vindruta), tak skärmar och huv i kolfiber samt flera detaljer i glasfiber... bur med mycket extrasträvor, bra chassie, diffbroms etc... kommer nog synas flitigt på banorna i sommar.

EDIT: omformulering

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Erik Arndt
Göteborg
Här sen Nov 2003
Inlägg: 723



Figgz skrev:

Hoppas du såg dekalen på bakkjolen med... "Just for race"
otroligt banpreppad bil med plastrutor (förutom vindruta), kolfibertak, huv, skärmar och flera detaljer i glasfiber... bur med mycket extrasträvor, bra chassie, diffbroms etc... kommer nog synas flitigt på banorna i sommar.


nä hann inte särskåda den närmare då jag fastnade i grannmontern och min kompis efter en stund tröttnade och ville gå vidare

/Erik

_________________
/Erik Arndt (fd Norberg)
Citera
combat
Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003
Inlägg: 175



Här var det rörliga bilder!
Främst skapad för wankelfolk och med enbart wankel!!!!
Inget ljud i början, men det kompenseras väl av att Gabi och Gzons RX-7: or får yla ut sin glädje över att de befriats ifrån hallarnas grepp.

Gabi har 3 skivig 20B motor som i nuläget saknar turbo och är långt ifrån injusterad. Därefter ska turbo monteras och ytterligare justeringar ska vidtas. Kolla vad stila motorn ligger när han varvar upp motorn!

Gzon, väl känd här och för övrigt förstapristagare i klassen "New racecar" (?), ny och ny? Egenhändig komponerad dubbelturbolösning som funkar fint!

För er som inte var där!

14,3MB 6 minuter och 52 sekunder snabbt hokladdad porrulle för wankelfreaks!
Högerklicka och väl: Spara mål som..

http://www.wankeltrim.se/docs/movies/swrelmia05.wmv

_________________
Bert-Åke Blennow
Fordonspark: Mazda RX-7 -85.
Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar.
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Översta bilden är inte på något skolprojekt, utan på en mini-Seven som ursprungligen var tänkt för typ en Chappy eller Dax-rova. Men det spårade ur lite... 1100cc Honda Pan European-motor, tänkt att sitta i en Fiat 600 hamnade i ramen istället. den tilltänkta testpiloten hade tydligen bleknar rejält vid åsynen av bygget

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002
Inlägg: 329



Jag lyckades på något vis missa den vita 944:an...
Var stod den?

Tråkigt nog blir det mer och mer utav osmakliga styling och ljudbyggen, själv var jag på jakt efter en touringskärm till min Peltorhjälm och kanske nya handskar då de gamla börjar bli lite "äckliga", men jag hittade ingen som sålde motorsportutrustning? Ville jag däremot ha rosa högtalare gick det bra.

Vissa ljuspunkter fanns det ju såklart, inte minst det alltid lika efterlängtade kaffet med pratstund hos Attitude (TACK) som dessutom hade ögonfägnad bl.a i form av en 993 supercup.

EDIT: la till ett "d" i ljudbyggen.

_________________
/Mathias
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705


Trådstartare
P.P. skrev:
Översta bilden är inte på något skolprojekt, utan på en mini-Seven som ursprungligen var tänkt för typ en Chappy eller Dax-rova. Men det spårade ur lite... 1100cc Honda Pan European-motor, tänkt att sitta i en Fiat 600 hamnade i ramen istället. den tilltänkta testpiloten hade tydligen bleknar rejält vid åsynen av bygget


Ajdå! Beklagar att jag läste på dåligt om bygget...

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Vete håken om det stod nån info om den. Jag fick reda på det genom att snacka med en av de inblandade byggarna (Björn Svensson som äger den mörkgråa Sjuan som stod i montern).

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003
Inlägg: 516



Var där på söndagen helt klart en kul mässa med mycket finna bilar (även om vissa var lite väl bling-bling för min smak). I mitt tycke var custom/50-tals hallen bäst rätt kul att hejade på Gene Vinfield och fick en affish signerad. *mallig* )

Bland det första som hände på mässan var att Qvarnis kom kutandes med halv räkmacka i näven och resten i mun och mumlade om nåt, jag som nyss hade haft skallen inunder luckan på hans Porsche tänkte att nu har man gjort nåt dumt.... Men han vara bara intresserad av vart jag köpt min jacka.

Min kusin tog ca 70 bilder med sin kamera vi får se om han laddar upp nåt eller om jag får ta tag i det.
Citera
Norden
Gnosjö
Här sen Aug 2003
Inlägg: 418



Mathias Johansson skrev:
hittade ingen som sålde motorsportutrustning?


Letade även jag, inte många som hade grejer med sig. Pontus Mörth på G-partners (tror jag det hette) sålde - men hade inget med sig. Slutade med att vi handlade en Sparco EVo från Realcar - hämtade den de hade till provsittning efter mässan stängt. I övrigt fanns där inte mycket att se.

_________________
Mattias Nordenström
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



Norden skrev:
Mathias Johansson skrev:
hittade ingen som sålde motorsportutrustning?


Letade även jag, inte många som hade grejer med sig. Pontus Mörth på G-partners (tror jag det hette) sålde - men hade inget med sig. Slutade med att vi handlade en Sparco EVo från Realcar - hämtade den de hade till provsittning efter mässan stängt. I övrigt fanns där inte mycket att se.


Nä, det har ju tyvärr blivit lite väl mycket ljud över mässan. Själv så hade jag tyckt det varit trevligt om det vore lite mer motorsport. Men det kommer ju nya å roch hoppas på...

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Yaskin
Norrköping
Här sen Feb 2004
Inlägg: 250



lite mycket montrar med "to fast, to furious" styling med en massa flatscreens och neon överallt... Att man orkar slänga ut flera hundra tusen på en bil som sen inte ens går att stänga motorhuven på p.g.a. alla skärmar... stolligt


...och var var alla kojor...

_________________
Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990
Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart...
Andreas Fogelberg
Citera
Bakirci
Eslöv
Här sen Mar 2004
Inlägg: 15



Blev lite besviken på Koenigsegg. Väldigt fin när man såg den från långt håll. Men när jag kom fram till bilen var den smutsig, regskylten var påsvetsad bak, tejpat kolfiberläppen och så hade gummilisten släppt på framlyktorna.

Dåligt att visa upp bilen på det viset.

_________________
Ibrahim Bakirci, Chalmers Formula Student 2012
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Bakirci skrev:
Blev lite besviken på Koenigsegg. Väldigt fin när man såg den från långt håll. Men när jag kom fram till bilen var den smutsig, regskylten var påsvetsad bak, tejpat kolfiberläppen och så hade gummilisten släppt på framlyktorna.

Dåligt att visa upp bilen på det viset.


Som jag fattar det så är det en prototyp och smutsen är den som fastnade på den under rekordkörningen. Ganska fränt tycker jag.
SAAB hade en av bilarna från deras rekordkörning på Talladega stående i entrén till teknikcentrat och den var SMUTSIG, men helt rätt!

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Bakirci skrev:
Blev lite besviken på Koenigsegg. Väldigt fin när man såg den från långt håll. Men när jag kom fram till bilen var den smutsig, regskylten var påsvetsad bak, tejpat kolfiberläppen och så hade gummilisten släppt på framlyktorna.

Dåligt att visa upp bilen på det viset.


Historiska grejor ska ju vara så, då kan man ju peka på myggan i fronten och veta att just den strök med i nästan 400 km/h

Som jag förstod det så fanns det gott och blingbling på annat håll, så då behöver ju inte riktiga grejor nödvändigtvis vara lika glänsande IMHo

_________________
Pär Hylander
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Pär Hylander skrev:
Bakirci skrev:
Blev lite besviken på Koenigsegg. Väldigt fin när man såg den från långt håll. Men när jag kom fram till bilen var den smutsig, regskylten var påsvetsad bak, tejpat kolfiberläppen och så hade gummilisten släppt på framlyktorna.

Dåligt att visa upp bilen på det viset.


Historiska grejor ska ju vara så, då kan man ju peka på myggan i fronten och veta att just den strök med i nästan 400 km/h

Som jag förstod det så fanns det gott och blingbling på annat håll, så då behöver ju inte riktiga grejor nödvändigtvis vara lika glänsande IMHo


Precis, ungefär som Audi på någon mässa ställde ut R8 otvättad efter seger i Le Mans 24 h.

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Daniel Nihlén skrev:
Precis, ungefär som Audi på någon mässa ställde ut R8 otvättad efter seger i Le Mans 24 h.

Jag har för mig att både Audi och BMW (säkert andra också) klarlackar speciella vinnarbilar efter målgång så att racepatinan bevaras.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
TheProphet
Sundsvall
Här sen Sep 2003
Inlägg: 806



Bakirci skrev:
Blev lite besviken på Koenigsegg. Väldigt fin när man såg den från långt håll. Men när jag kom fram till bilen var den smutsig, regskylten var påsvetsad bak, tejpat kolfiberläppen och så hade gummilisten släppt på framlyktorna.

Dåligt att visa upp bilen på det viset.


Hehe Gött då bilarna fått en Touch of the Real world... hehe. Det blir så mycket verkligare och man vet med sig att det är äkta vara hehe Stenhårda poäng till kilalrna på köningsegg!

En annan liten lustig grej på alla mässorna är att alla amerikanska bialr har så otroliga fälgar...!.. men inga bromsar hehe...

Chrysler 300C jätte Kombi är har också förvånandsvärt små bromsar!!! hur får de stopp på den kolossen då?

_________________
Johan
- Prospekterar Cayman
Citera
Eftersnack
2005-03-25/28 Elmia
1, 2   >>
13794 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande