Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Vilket F1 team håller du på?
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (6936 totalt)

Vilket team håller du på i F1 under 2005?
Ferrari
20%
 20%  [ 24 ]
Williams
12%
 12%  [ 15 ]
Mclaren
27%
 27%  [ 32 ]
BAR
4%
 4%  [ 5 ]
Red Bull
5%
 5%  [ 6 ]
Renault
14%
 14%  [ 17 ]
Jordan
0%
 0%  [ 0 ]
Minardi
8%
 8%  [ 10 ]
Sauber
1%
 1%  [ 2 ]
Toyota
5%
 5%  [ 6 ]
Totalt antal röster : 117

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Jag röstade på RED BULL.

Höll på Jaguar förra året.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Cyberoid skrev:

Jag har märkt att det smyger runt en hel del Ferrari supporters på detta forum....


Skulle nog vilja säga att det är tvärtom, tills jag såg antalet poster på Ferrari. Det var lite väl mycket tråkiga kommentarer ifjol. Hoppas på jämnare på sesång iår för att det är roligare att se på men likväl så håller jag på Ferrari. Svårt att förklara men röda bilar italienska bilar är ett gift...
Skall bli spännande att se kvalet i natt för att få en föraning om söndagens race.

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Efter interna överläggningar blir det BAR!
Pga 2 coola förare!! thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885


Trådstartare
Kunta skrev:
Cyberoid skrev:

Jag har märkt att det smyger runt en hel del Ferrari supporters på detta forum....


Skulle nog vilja säga att det är tvärtom, tills jag såg antalet poster på Ferrari. Det var lite väl mycket tråkiga kommentarer ifjol. Hoppas på jämnare på sesång iår för att det är roligare att se på men likväl så håller jag på Ferrari. Svårt att förklara men röda bilar italienska bilar är ett gift...
Skall bli spännande att se kvalet i natt för att få en föraning om söndagens race.


Kanske är det bara så att de varit extra kaxiga nu när de haft en bra säsong eller två.....? Jag tänkte mest på kommentarer som:

Corsa skrev:
FORZA FERRARI


men det kanske är Corsa varje gång?

Men på söndag är det slut på dominansen!! Får vi verkligen hoppas i alla fall.....

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Johan Meissner skrev:
Allt utom Ferrari


FORZA FERRARI
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Är så tacksam över att ha släppt "Märkesfanatismen" och börjat glädjas med den oväntade föraren som gör ngt spektakulärt eller den lille som slår den store.

Visst, lite Williamshjärta finns där pga motorerna men förra året med en toköverskattad pilot och en tidigare "hard charger" som var mest blase svalnar intresset.

Har nog blivit mer att jag gillar olika förare.
Kimi och Webber är sånna.

Hjärtat i Minardi imponerar oxå.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Är främst intresserad av sporten i allmänhet och sedan Lotus försvann ifrån sitt rätta jag för 20 år sedan så finns det inga direkta favoriter. Bara inte Ferrari/Schumi vinner är jag nöjd. Tyvärr är det allt mer sällan jag fått vara nöjd de senaste åren, men är det välproducerat så att man slipper sitta och titta på en röd bil i ledningen som cruisar runt varv efter varv, eller på Sato i Japan, så är det kul att kolla på ändå. Dessutom behöver jag inte längre bli så ledsen om jag hittar på nåt roligare att göra på söndag e.m..

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Corsa

Här sen Apr 2003
Inlägg: 482



Jag la upp en liknande fråga till förra säsongen.
Kan vara kul att jämföra resultaten.
Vad jag kan komma ihåg så kom Ferrari rätt långt ner förra året.

_________________
Ciao
Peter Söderlund

Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Jo, jag har också för mig det och att Williams kom rätt högt upp. Men BMW-fanatismen har kanske avtagit till i år?
Jag har förresten två F1-kepsar, en Williams och en Sauber - dock inga direkt stora favoritstall.
Fick den ena av en kompis som jobbar på Sauber som tack för hjälpen och den andra köpte jag mest för att köpa nåt när man ändå var och kollade på F1, samt att det stod BMW på den, liksom på min bil.

Minardiprylar verkar förresten svåra att få tag på vid F1-lopp, trots att de ändå har ganska många fans som gillar att hålla på en underdog.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17355



Jag har letat Minardiprylar på banor och i "fanshoppar" överallt där jag hamnat utan att lyckas.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



BMW-Williams borde vara mitt val, men "Iceman" är kung så det får bli MB-McLaren

_________________
BMW MC-klubben
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Känns rätt infantilit att rösta på ett team, även om man vet att det handlar om team-work in the long run. Nej, i min värld gäller det att hitta the man beind (or in front of) the machine. Då finns det många att lyfta en bägare för: Kimi för det nordiska arvet och för att han försvarar det finska förhållningssättet; vår indiske vän vars namn jag aldrig lär mig bara för att underdogs are just lovely; J-P som ju är så bra, men ändå aldrig för till det över en hel säsong, Fisichella bara för det är ett riktigt coolt namn, herr och fru Minrdi (bara för att personifiera dem) är ju alltid med i matchen (ellerr....); Di röda på grund av traditionen, men bara därför.

Det var lättare när det satt Alfamotorer i de stora vagnarna.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Gustav Olofsson
skänninge
Här sen Apr 2004
Inlägg: 526



williams/bmw faller min röst på har hållt på dom ända sen jag började kolla på formel1. vilket va runt 86-87. anser dock att de har en lustig inställning till deras förare

_________________
Gustav Olofsson


Volvo V40 T4 2002
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Någon som vill köpa en äkta Williams keps?

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Peter V
Hörby
Här sen Jun 2003
Inlägg: 195



Klart man håller på Renault

De verkar ha fått riktigt bra fart på bilarna nu och dessutom är Alonso lite av förarfavorit. Väldigt kul att Fisico visar att han kan med rätt material, han har ju kört över 140 GP och Australien var hans första "riktiga" seger, han är nog ganska lycklig just nu.

Förutom Renault så hoppas jag att det går bra för Red Bull, BAR och Minardi allt för att det ska bli spännade racing. Tror och hoppas att de nya reglerna kan främja de mindre stallen så de också kan vara med och slåss. Kul att Coulthart visar att han fortfarande är att räkna med.

Hoppas på en rolig säsong för det har man inte sett på länge!

_________________
Peter Vighagen
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005
Inlägg: 684



Minardi 9 röster nu

_________________
Pet ter Uhlin
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Röstade först o främst efter motor och då givetvis Cosworth. I fallet med Jaguar så stämmer det väl nästan att "Red Bull ger dig vingar".

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



BMW Williams! thumbs up
Citera
timolo
Olofström
Här sen Jun 2004
Inlägg: 142



RENAULT!!! vad annars
är man äkta rombist så e man

_________________
Tim Olofsson
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Finns det inget "Inte ferrari"-alternativ?

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 200



Är fanatisk Toyota fan även medlem i deras support klub
Följt dem sedan starten, följt så mkt utveckling och situation i stallet som möjligt går...ändå från Allan McNish och Mika Salo.
Är överlycklig att deras utveckling, reglerna och så självklart flera extremt duktiga förare gjort att det äntligen ger utdelning Så där föll min röst hade jag haft två hade jag gett den till Minardi! För deras ständiga kamp och kämpar anda!

_________________
//Mikael Olsson,
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Vilket F1 team håller du på?
<<   1, 2
5 besök senaste veckan (6936 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande