Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
F1 Bahrain '05
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5099 totalt)
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Tyckte att det var ett av de mest underhålland loppen på länge.

Enda smolket i bägaren var att Ferrari (M.S) försvann. Skulle varit intressant att se hur snabba de är, som det blev nu vet vi egentligen ingenting om deras fart. M.S hängde med Alonso utan problem, men hur mycket bränsle hade han? Var han mogen för sitt första depåstopp var farten inte speciellt imponerande. R.Bs framfart är inte lätt att analysera den heller...hur trasig var bilen, när gick den sönder??

Loppets största behållning var i min ögon De La Rosa. Visserligen ett par grova missar men snacka om racer. Här gällde det att visa upp sig och det får man säga att han klarade med bravur.

Mitt kära Minardi gnetar vidare thumbs up Avståndet till Jordan fortsätter krympa och jag tror att vi lyckas slå dem till slut thumbs up
Men vad hände mellan Albers och Coulthard? Såg onekligen ut som om Albers blev förbannas över något och trodde att han fortfarande körde standardbil...inte bra

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Även jag var riktigt imponerad av de la Rosa! Gillar ju Montoya skarpt också för att han är en sån fighter men jag tycker att man får se det allt för sällan nu för tiden. Var är den gamle galne Monty?

Hoppas verkligen att de la Rosa får en sits till nästa år, det förtjänar han. Riktigt kul med förare som satsar! Sedan kanske han körde lite väl hårt? Den bilen med motor och allt vad det innebär ska ju hålla en tävling till med Monty som förare vid nästa race...

_________________
Rachid Rachid
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 200



Måste säga att de tre första loppen i F1 är de roligaste jag sett på flera år....möjligtvis kanske därför jag stödjer toyota sedan deras f1 start
Men i övrigt tycker jag det varit kul start, även team som inte har så stora budgetar har gjort materiell som håller sånt är kul.

ska bli spännande och se hur Renult och Toyota klarar att hålla sig från Ferrari och McLaren i Europa.

_________________
//Mikael Olsson,
Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1724



jo, som Hondafan sög loppet, men för övrigt så var det ett av de roligaste loppen på länge..
snacka om att de äntligen är lite riktig racing med omkörningar istället för statiskt "bevaka-placerings-körnig"..

fram med mer förare som Sato å DeLaRosa... vildar e roligare att titta på..

_________________
MackeMaehlum
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Kulkul lopp. Pedro får bli "moralisk" segrare!

Förresten, hur svårt kan det vara att göra en fungerande anordning för friskvattentillförsel (till föraren alltså)?

- En plastpåse med en slang upp till munnen.
- Platpåsen sitter mellan två rullar, typ en sån där mangel för tvättsvampar som brukar finnas i manuella tvätthallar. När rullarna vrids pressas vätskan fram.
- Drivs av en elmotor. Om den går sönder ska det finnas en manuell override, ett s.k. vred.
- Eftersom det är F1 görs den i kolfiber (man måste ju hålla kostnaderna uppe ), men vanliga bonnmaterial som aluminium eller plast går säkert också bra.

_________________
Johan Rådlund
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
JohanR skrev:

Förresten, hur svårt kan det vara att göra en fungerande anordning för friskvattentillförsel (till föraren alltså)?

Tror du att det blir prio på det nu när Alonso visat att det går att vinna de två varmaste loppen trots trasigt dricksystem?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1956



Citat:
Tror du att det blir prio på det nu när Alonso visat att det går att vinna de två varmaste loppen trots trasigt dricksystem?


Nä!

Egentligen borde det gå att göra ännu enklare, enligt den s.k. McDonaldsmetoden. Plastpåsen innanför overallen, slang upp till munnen. Vid törst, sug. Dessutom blir drickan aldrig varmare än 37 grader!

_________________
Johan Rådlund
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Här hade man dukat upp med tacobuffé och så blir Klien i RBR Cosworth ståendes vid uppvärmingsvarvet.

Coulthard tog iaf poäng och sedan var ju loppet klart underhållande med de la Rosa.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Elitracing (åskådarracing)
F1 Bahrain '05
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5099 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande