Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Regelfråga passagerarstol
1914 besök totalt
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
I reglementet står det att minst ett ordinarie passagerarsäte skall finnas.
Då utgår jag från att det inte är tillåtet att byta passagerarstolen mot ex en go-kart stol under en tävling ?

Anledningen varför jag frågar är jag gärna vill transportera r-däck i min lilla miata och då får jag inte plats med org-stolen. Nu har jag fått hjälp med transport av andra medtävlanden thumbs up men ändå.

Man kan fråga sig varför finns reglen om passagerarstolen finns

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19468



Det har säkert med besiktningsbart (ASB) skick att göra. Det är inget som säger hur passagerarstolen skall se ut. Den kan ju se ut som ett plastskal som är anpassat för att passa ett par 205/50-15. Den skall däremot stitta fast och det ska gå att sitta där och säkerhetsbältet bör fungera. Det borde väl gå att göra nåt skal som väger nåt kilo eller två.
Lös kudde bör du inte få förbi besiktningen (men nålsögat på MGCC's KM brukar variera i storlek vad det verkar på historierna man läser här).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Skall tydligen vara "sittbar" stol, behöver dock inte vara original. Gokartstol är enl. ryktet inte godkänd. Inte heller stol från tex dockhus gillas av arrangören (japp, enl. rykte så har någon försökt... mycket kreativt thumbs up ).

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



FSN skrev:
Inte heller stol från tex dockhus gillas av arrangören (japp, enl. rykte så har någon försökt... mycket kreativt thumbs up ).


Fantastiskt! Jag kan se det framför mej! Reglerna: "det ska finnas en stol" .. Så sitter det en liten gullig trästol på 2x2 cm mitt på golvet .. "joo, det är en stol" thumbs up thumbs up

Han borde fått åka en tävling med den bara för att det var en så lysande idé!
Citera
Allmänt banåkaforum
Regelfråga passagerarstol
1914 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande