Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica GT4 1995
1 besök senaste veckan (1178 totalt)
Henrik F
Malmö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 235


Trådstartare
Köpte denna bil i vintras för att ha som bruksbil tills att min mr2 blir färdig.
Tyvärr fattade jag så pass mycket tycke för bilen att intresset för mitt långtids och dyrbara projekt med mr2an svalnade och en försäljning stundar.
Varför lägger man ner ett mittmotorbilsprojekt som tagit massa tid, pengar, huvudbry? Jo, för att man hittat något som är bättre
Lite info om bilmodellen:
http://www.rallycars.com/Cars/Toyota_GT4/Street_Celica_ST205.html

Tanken är att köra bilen så orginal som möjligt iår.
En sparco evo2 kommer att monteras, laddtrycket är höjt till 1.2bar och på listan står TRD bromsbelägg och en annan koppling (i princip den enda modden jag kommer att köra då det verkar som om orginalkopplingen är halvt på bommen)
Vill se hur potent bilen är i standardutförande, samt se vad som håller och vad som inte håller.
Däck kommer att skos på orginalhjul som må vara skitfula, men orginal är orginal lutar starkt åt Bridgestone s03 225 45 16"
Mycket till projekttråd är det inte men dock en presentation av en inte helt vanlig bilmodell i sverige
Bilen har 4kolvs bromsok (med texten celica på ) 315mm skivor, orginalmonterad stålpackning, 550spridare och likadan bränslepump som en supra mk4, motorn är en modernare verision än den som sitter i äldre gt4/mr2 turbo. Styrsystemet använder sig av mapsensor orginal. 242hk vid 0.9 bar, jag laddar nu 1.2 så en 260hk är där kanske, fullt tillräckligt! Bilen vägde med nästan full tank 1370 på vågen vid regbesiktning.
Bilder:





_________________
Henrik Frberg



M535i
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Toyota Celica GT4 1995
1 besök senaste veckan (1178 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande