Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Lite info om Michelins Pilot Sport Cup
1936 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
http://www.vanadisgummi.se/mcup2.htm

Jag undrar om det här med "re-cutting"?? Gör man det med ett nytt däck eller när man slitit ner det en bit? och varför ska man inte köra på gatan om man gjort det? Det är ju mer mönster än original tex?


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41541

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Den här va bra:

Sweet spot 70°C to 95°C (160°F to 200°F) Do not worry if you do not obtain this temperature, concentrate on an getting an even temperature across the tyre.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Man skär om ett däck för att få mer mönster för t.ex. regn. Det är att rekomendera att göra det med ett nytt däck för annars stämmer inte måtten på skärdjup som Michelin anger (i rallycross så skär vi ganska ofta mönster i slicks för blött och när man inte vet hur mycket gummi det är kvar så är det lätt hänt att man skär ner till korden/väven).

Angående gatubruk så är det väl så att det måste vara gjutet mönster för att vara lagligt.

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Däck för banåka
Lite info om Michelins Pilot Sport Cup
1936 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande