Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1090 besök totalt |
Inkörning av belägg???
Har köpt PFC 90 belägg till Porschen, som är en 944. Undrar hur man på ett vettigt sätt kör in sina belägg för bästa prestanda sen.... Tacksam för svar Mvh Pelle _________________ ________________ Pelle Sörensson Renault Megane RS -12 7.49min BTG |
||
Fick du inte med instruktion? Det fick jag till mina PFC.
Du ska typ bromsa lätt från 80 -> 40 några ggr tills du känner bettet byggts upp lite, sedan ökar du bromskraften och farten 140 -> 100 osv tills du har fullt bett. Sedan ska dom svalna helt (dvs flera timmar). |
||
Det viktigaste är att inte stollebromsa till att börja med. Dvs inte ge sig ut och tok-köra på bana (eller i trafiken). För mesig körning är dock inte heller bra.
Som "proffs" körde jag in belägg och skivor med tempgivare och g-mätare. Upprepa 120-80 med 0.2 m/s2 deceleration och maxtemp 200 degC.... ![]() Lite vanlig stadskörning och trafikerad 70-sträcka skulle jag påstå ger ett hyggligt resultat. ![]() |
||
Har precis beställt Ferodo DS2500 till min CRX. Borde körsa in på liknande sätt, innan Mantorp-träffen, eller ? _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1090 besök totalt |