Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
SBF hemsida
2747 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523


Trådstartare
Nu har SBF gjort en helt ny hemsida på www.sbf.se

så jag tänkte tycka till med mina personliga åsikter och se era, så vi kan hjälpa Daniel lite på traven.

Nu verkar inte dom flesta länkar och så vara klara men det verkar mera lättfattligt thumbs up thumbs up thumbs up


men design verkar ha glömts totalt, den ser tvärtråkig ut, dvs helt i avsaknad av design känns det som och huvudet med en skog med en väg på ??? vad är det? håller vi på med motorsport eller nyromantik om skogspromenader?? thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Fredrik - SLC skrev:
men design verkar ha glömts totalt, den ser tvärtråkig ut, dvs helt i avsaknad av design känns det som och huvudet med en skog med en väg på ??? vad är det? håller vi på med motorsport eller nyromantik om skogspromenader?? thumbs down thumbs down thumbs down thumbs down
Men om två sekunder kommer ju Solberg farande över krönet

Lite mycket skog iaf, huvudet kunde varit "lägre".
Provfärgkartan till vänster förstår jag inte, färgklickarna är inte centrerade framför texten och varför använda olika färger när de inte betyder nåt (eller är Racing skogsgrön och Rally orange?). En vacker plupp (samma för alla) kan fungera bättre.

Det är mycket jobb att fylla allt och frågan är om det finns saker att fylla det med?

Det skadar ju inte att det läggs ner jobb på att få en vettigare infosite att presentera för vilseledda beslutsfattare (antibullerbekämpning tex).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6874

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det är kalasbra att sbf-sidan städas upp. thumbs up Men var hittar jag racingreglementen?

_________________
Daniel Östlund
kraniel-at-gmail-punkt-com
www.sunksinglar.se
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3187



Kraniel skrev:
Det är kalasbra att sbf-sidan städas upp. thumbs up Men var hittar jag racingreglementen?


Det är väl inte länkat färdigt ännu, men dom kan hittas under "SBF A-Ö" --> regler

_________________
/ Niklas Sandström
BMW CS/SC
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



Den nya sidan var ju helt klart snygg. Sen att det finns åsikter om den är bara ett bevis på att folk bry sig. Sen har man rätt och tycka vad man vill. Smaken är ju som baken...
Fast jag ifrågasätter starkt varför man släppe en ny sida innan alla sidor är klara! Det är de värsta jag vet när jag kolla in på en sida och hitta ena sidan efter den andra som de inte är något på. Bättre och vänta några veckor till. Tycker jag.
Gå man in på en sida och den inte är helt klar så återvänder man inte. Jo, vi som är tok intresserade gör ju de. Men inte dom som vi försöker få med i denna underbara värld.
Det är nog bara vi racing människor som direkt reagera över skogsbilden. Men om de nu finns fler grussprutare så får vi väl köpa läget och låta dom bli nöjda... Att dom inte insett att man lagt asfalt på vägarna för att man inte ska vara på gruset, är ju deras bekymmer...

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
dstr
Arboga/Helenelund
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5519



Superkart skrev:

Fast jag ifrågasätter starkt varför man släppe en ny sida innan alla sidor är klara!


Det var en kostnadsfråga. Det hade inte varit värt att förlänga det gamla webbhotellet i förhållande till en mager sida någon vecka.

_________________
/Daniel Azzarri

Älska varje varv!
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19481



Superkart skrev:
Gå man in på en sida och den inte är helt klar så återvänder man inte. Jo, vi som är tok intresserade gör ju de. Men inte dom som vi försöker få med i denna underbara värld.
Detta är väl en av grundanledningarna till nydesignen. Den gamla var ju av ett snitt som bara invigda kunde hitta i och då oftast efter reglementen eller liknande. Jag tror knappast att den gamla skapade intresse för verksamheten för den som snubblade in efter googlande eller så.

Att inte ge "miljömaffian" (och andra avigt inställda till verksamheten) vatten på sin kvarn är viktigt och då gäller det att vaxa mustascherna.

Nu börjar tom färgerna få lite "betydelse". Snygga siluettbilder thumbs up (en saab99 som Folkrace är ju klockrent )

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Elitracing (åskådarracing)
SBF hemsida
2747 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande