Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SLC Mantorp Deltävling 1 Söndag (Många bilder)
11416 besök totalt
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Jag tänkte dela med mig av de bilder jag fick ihop under söndagen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om helgen. Det var i stort sett helt perfekt väder hela tiden, det lilla regn som kom var snabbt bortglömt.
Antalet startande bilar på söndagen var lågt och med alla team som fick lämna in pga haverigjorde det lite enformigt för kameran.
Nåväl, här kommer mina bilder.

Som vanligt finns samtliga bilder i högre upplösning för den som önskar.
Ett mail till anton@318is.se eller ett pm via forumet fixar kontakten med mig om ni önskar få en bild.

Ett samlat startfält. Förare och teammedlemmar lyssnar noggrant på vad som sägs förarmötet.




Här är mannen alla lyssnar på. Kristian Larsson, tävlingsledare SLC 2005.


Kristian ännu en gång med arrangör Fredrik Skoghag bakom sig.


Snabba och spontana "regeltolkningar" ventileras. Tävlingsledningen har alltid rätt.


Det gäller att lyssna noggrant för att inte behöva fundera i onödan när man väl sitter i bilen.



Fyra3 Racing #43! thumbs up


En av de bilar som höll sig kvar som rullande ekipage alla 8 timmar. Hubert bergh Motorsport #1 i stilstudie.


Ännu en gång


Ännu en gång. För övrigt den bild jag blev mest nöjd med under dagens fotografering.


I depån. Däcken upptravade i väntan på nästa race.


Hubbe står utmed banan och manar på sin förare. En ganska intressant dialog mellan Hubbe och förare utspelar sig. Kul att lyssna på.


#74 har spår av en inbromsningsincident. Lite krokigt blev det kan man säga.


Chino Mariano Race Prod med det givna startnumret #355 står startklara sånär om på förare på griden.


#355 far fram med full fart! Trevligt motorljud, om än lite lägre nivå på ljudet med hjälp av annat avgasssytem.


Uppsala Trä Racing #30. Javisst är det den BMW Morinarna körde med tidigare.


Filemon Racing #58 visade upp sin nya lack. Snyggt! thumbs up


Klugscheisser #10 gjorde det samma. Den svarta lacken på fälgarna och en ny kulör på bilen gjorde gott tycker jag. thumbs up




BW Motorsport #63 körde på Khumo MX, rejält med camber, verkar funka bra.


Ute på banan


Igen


och en gång till


Jagar Hubert Bergh Motorsport #1 ut på rakan.


Matex Racing #21 kom till start med sin Tigra. Lika tuff som förra året! thumbs up


I teamet figuerar Peter Eldh, innehavare av SLCs tuffaste hjälmlackering enligt mitt tycke. thumbs up thumbs up


Eks Racing #65 gjorde ett hästjobb under natten till söndagen med en växellådsrenovering. tyvärr höll det itne hela vägen men viljan var det inte fel på! thumbs up


Rutger Racing #50 kom med sin tuffa BMW. Självklart med en riktigt motor!


Klugscheisser #10 stilar igen med en hel del uppdateringar som i stor utsträckning är osynliga för kameran i denna vinkel. Ett stort arbete på bilen har lagts ned under vintern.


Chino Mariano Race Prod med sin andra bil, på samma vis som med #355 har man här startnummer #156 thumbs up


Volkswagen Racing #08 med sin bakhjuldrivna Golf.


New Beetle Racing #2 i sin mycket fina "Bubbla". Lite skruvande innan man återigen beger sig ut på banan.




Citroén Motorsport/X3M Partners #94 fixar iordning bilen efter en känning i räcket. Framskärmar på rulle funkar utmärkt när det är bråttom.


En inte helt ovanlig syn under söndagen. Många bilar fick avbryta i förtid pga strul på ett eller annat vis.


Jens Hellström Racing #36 med sin fina BMW M3 E36.


Seat Skadecenter #18 i en mycket fin Seat jagar fram på Mantorp!


Ted Kottulinsky visar ansiktet som får alla konkurrenter att skaka av rädsla!


ordningen på bilderna blev lite rörig, men jag hoppas att ni har överssende med detta.
Startfältet erbjöd inte på någon jättevariation av motiven så jag fotade det som erbjöds.
Lite enformigt kan tyckas men längre fram i säsongen hoppas jag kunna återkomma med mer bilder att visa upp.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Stiligt, Anton! thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Börjar bli en vana att se ett knippe fina bilder från dig Anton thumbs up
Tror att söndagsuppdraget är spikat för dig!

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Schysta bilder, och roliga/personliga kommentarer.
Good work..thumbs up

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Tack alla!

Det är jättekul att ni gillar bilderna.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Jäkligt trevliga bilder! Riktigt kul med dina kommentarer också. Det vore grymt kul om man
med samma omfattning kunde lägga ut bilder live.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator
Trådstartare
Jet skrev:
Jäkligt trevliga bilder! Riktigt kul med dina kommentarer också. Det vore grymt kul om man
med samma omfattning kunde lägga ut bilder live.


Men det gör man ju

SLC Live uppdateras ju vartefter racet pågår?

_________________
/Anton Lillsund
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Anton Lillsund skrev:
Jet skrev:
Jäkligt trevliga bilder! Riktigt kul med dina kommentarer också. Det vore grymt kul om man
med samma omfattning kunde lägga ut bilder live.


Men det gör man ju

SLC Live uppdateras ju vartefter racet pågår?


Helgen på Mantorp bestod mediaavdelningen av en person, som var jag, + två fotografer. Rejält underbemannat med andra ord. Under lördagen räckte tiden bara till att göra TV (viasatsport 1 i morgon torsdag 23.15) varför livekommentarerna blev väldigt sporadiska. Under söndagen gick det bättre att dubblera. Fotograferna lade kontinuerligt ut bilder både lördag och söndag, se www.slc.se .

Till Kinnekulle blir det större uppslutning, så då ska liverapporteringen fungera även på lördagen.

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Jorå, vi lägger ut bilder löpande...... dessutom så har vi ju nu bredband och låter även alla team komma åt den så även dom kan lägga ut egna bilder "Live" om dom vill.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



RBC-Lars skrev:
Anton Lillsund skrev:
Jet skrev:
Jäkligt trevliga bilder! Riktigt kul med dina kommentarer också. Det vore grymt kul om man
med samma omfattning kunde lägga ut bilder live.


Men det gör man ju

SLC Live uppdateras ju vartefter racet pågår?


Helgen på Mantorp bestod mediaavdelningen av en person, som var jag, + två fotografer. Rejält underbemannat med andra ord. Under lördagen räckte tiden bara till att göra TV (viasatsport 1 i morgon torsdag 23.15) varför livekommentarerna blev väldigt sporadiska. Under söndagen gick det bättre att dubblera. Fotograferna lade kontinuerligt ut bilder både lördag och söndag, se www.slc.se .

Till Kinnekulle blir det större uppslutning, så då ska liverapporteringen fungera även på lördagen.


Hade inte du en assistent med med svart mask med dig eller gick han bara omkring och snackade skit i depån?

_________________
Erik Lundkvist
Citera
Erik Selim Lundkvist
Farsta Strand
Här sen Dec 2003
Inlägg: 181



RBC-Lars skrev:
Anton Lillsund skrev:
Jet skrev:
Jäkligt trevliga bilder! Riktigt kul med dina kommentarer också. Det vore grymt kul om man
med samma omfattning kunde lägga ut bilder live.


Men det gör man ju

SLC Live uppdateras ju vartefter racet pågår?


Helgen på Mantorp bestod mediaavdelningen av en person, som var jag, + två fotografer. Rejält underbemannat med andra ord. Under lördagen räckte tiden bara till att göra TV (viasatsport 1 i morgon torsdag 23.15) varför livekommentarerna blev väldigt sporadiska. Under söndagen gick det bättre att dubblera. Fotograferna lade kontinuerligt ut bilder både lördag och söndag, se www.slc.se .

Till Kinnekulle blir det större uppslutning, så då ska liverapporteringen fungera även på lördagen.


Hade inte du en assistent med med svart mask med dig eller gick han bara omkring och snackade skit i depån?

_________________
Erik Lundkvist
Citera
RBC-Lars
HQ
Här sen Mar 2003
Inlägg: 1292



Erik Selim Lundkvist skrev:
RBC-Lars skrev:
Anton Lillsund skrev:
Jet skrev:
Jäkligt trevliga bilder! Riktigt kul med dina kommentarer också. Det vore grymt kul om man
med samma omfattning kunde lägga ut bilder live.


Men det gör man ju

SLC Live uppdateras ju vartefter racet pågår?


Helgen på Mantorp bestod mediaavdelningen av en person, som var jag, + två fotografer. Rejält underbemannat med andra ord. Under lördagen räckte tiden bara till att göra TV (viasatsport 1 i morgon torsdag 23.15) varför livekommentarerna blev väldigt sporadiska. Under söndagen gick det bättre att dubblera. Fotograferna lade kontinuerligt ut bilder både lördag och söndag, se www.slc.se .

Till Kinnekulle blir det större uppslutning, så då ska liverapporteringen fungera även på lördagen.


Hade inte du en assistent med med svart mask med dig eller gick han bara omkring och snackade skit i depån?


Svar ja på båda frågorna!

_________________
Lars Wiezell

RBC-general mm som oftare skriver i min facebookgrupp rbcracing
Citera
Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003
Inlägg: 19311



Se där jag lever kvar i 2004, med en långsam modemförbindelse.

_________________
Jörgen Eriksson
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Härliga bilder!

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
Allmänt banåkaforum
SLC Mantorp Deltävling 1 Söndag (Många bilder)
11416 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande