Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1524 besök totalt |
Jämförelse Nordslingan på riktigt och Playstation 2
I inlägg nr 15 i nedanstående tråd ligger det en länk till en otroligt cool video! http://forum.rscnet.org/showthread.p _________________ ![]() |
||||||
Bildkvaliten är inte den bästa kanske men väldigt intressant att kika på IMHo. Tyvärr lever inte GT4/Playstation2 upp till någon vidare värst simulatorrealism när det gäller chassidynamik men själva Nordslingan är verkligen välgjord i spelet!
_________________ ![]() |
||||||
Precis vad jag skulle säga med. Bilarna är skit men banan är fin. (muttrar Daniel som blir frånkörd av sitt 8 åriga kusinbarn) _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Även ljudmässigt ligger GT4 långt efter, ska vi säga det mesta i simulatorväg, eller är det att ta i?
Första gången jag testade det blev jag helt tagen av Ringen och fick ha-begär av det, men efter att ha kört lite GTR så känner jag inte lika stort behov längre... _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag tycker det är väldigt skiftande beroende på vilken bil det är. En del bilar tycker jag låter ganska bra, man hör direkt vilken bil det är. BMW Z4 har t.ex. ett ganska karakteristiskt ljud som åtminstone jag associerar med en BMW-sexa (långt ifrån expert på det området ![]() Men nog finns det mycket att förbättra på ljudet, precis som i de flesta andra simulatorer eller bilspel. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Menar du att de tagit M3-ljudet och överfört det på Mazdan också ![]() Förlåt, men den var så vidöppen att jag inte kunde låta bli. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||||
Ni som kan PS2.....
Går det att koppla ihop 4st burkar och köra ett eget LAN och rejsa GT4 mot varandra ? eller är det värdelöst och hellre satsa på PC och GTR? Har en ide om en liten ambulerande lekstuga ![]() |
||||||
Jag bara väntade på att den skulle komma ![]() Det som låter mest symaskin är nog wanklarna. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
själv vart jag förvånad av hur mycket man kände igen banan mitt första försök på nordslingan blev på ps2 GT4 i den lokala onoff butiken. körde M3an på 8.98 som bästa varv men man kan ju inte jämföra ps2 med verkligheten heller. vissa avåkningar hade skickat mig hem till sverige i liksäck
![]() har bara studerat nordslingan på onboard videos från nätet mm.favoriterna är det två som är filmade från E46 M3an med handhållen kamera(finns här på rejsa.nu).men man kände igen sig och man visste var och när kurvorna kom tips till er liksom jag som planerar resa ner. studera onboard filmer ger tydliggen mer än vad man tror ![]() _________________ Gustav Olofsson ![]() Volvo V40 T4 2002 |
||||||
Enligt infon på spelfodralet så kan man köra 2-6 spelare i ett LAN, så det borde inte vara några problem att göra det du undrade över. Har dock inte testat själv. Sen om vilket du ska satsa på ... kolla om du kan få provköra hos någon och jämföra. _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1524 besök totalt |