Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1562 besök totalt |
DTM Spa-Francorchamps
Det är blött på Spa, och då är det BLÖTT! Häkkinen snabbast före Ekström hittills i superpolen, men Kristensen fastnade i gruset så att Aiello fick avbryta sitt varv. Då bröt ARD sändningen... ![]() Här är startuppställningen för imorgon: 1. 8 Häkkinen/FIN 2:32.729 2. 1 Ekström/SWE 2:33.292 3. 14 Abt/GER 2:33.991 4. 9 Fässler/SUI 2:34.121 5. 15 Kaffer/GER 2:34.304 6. 5 Kristensen/DEN 2:34.870 7. 11 Aiello/FRA 2:35.844 8. 4 Alesi/FRA 2:36.884 9. 21 Green/GBR 2:41.078 10 3 Paffett/GBR 11. 16 Mücke/GER 2:34.293 12. 7 Schneider/GER 2:34.364 13. 6 McNish/GBR 2:34.454 14. 2 Tomczyk/GER 2:34.788 15. 17 Margaritis/GRE 2:34.976 16. 10 Frentzen/GER 2:35.215 17. 12 Reuter/GER 2:35.476 18. 18 Capello/ITA 2:36.366 19. 20 Spengler/CAN 9 2:37.118 20. 19 Stippler/GER 9 2:37.164 Paffet körde sönder bilen på förkvalet och ställde inte upp i superpolen. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Ekström tog starten, men Häkkinen återtog ledningen i samband med första depåstoppet och höll den in i mål före Ekström och Kristensen, Nordiskt Mästerskap med andra ord.
![]() Schneider åkte av i Eau Rouge i kamp med Aiello, inte mycket kvar av bilen, men Schneider oskadd. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
ARD sänder direkt (okodad på Astra), SVT 24 visade ett sammandrag klockan sex... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Förmodar att detta är Schneiders avåkning? ![]() http://www.fotocommunity.de/pc/pc/ca http://www.fotocommunity.de/pc/pc/ca http://www.fotocommunity.de/pc/pc/ca _________________ Anders Dauner |
||
Bra när man kan ha deformationszoner i sidorna. Var det kycklingbur som det kallades (på fackspråk
![]() Det som ut att kunna bli intressant när allt vatten från däckbarriären rann ner mot banan. Den kurvan lär väl vara betydligt värre än under bron på Kinnekulle. Här är det väl max G i sidled (efter att haft full kompression i svängen innan) i 200+ knyck eller så ![]() |
||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1562 besök totalt |