Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda CRX TURBO -84 *färdig, typ*
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6217 totalt)
Spondon
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 25


Trådstartare
Benci skrev:
Spondon skrev:
Wohoo!!
Idag har jag startat och provkört min lilla bil, äntligen!

Kopplingen ger mig sendrag i benet. Trodde inte att den skulle vara såå trögtrampad... Men å andra sidan så pallar den garanterat med mera effekt å det gör ju inget! thumbs up

/Mange
Grattis till provkörnigen.
Det måste kännas riktigt tillfredställande att få brumma omkring,
efter så mycket jobb som du har lagt ner på bilen.

Var du med på Mantorp? Såg dig inte, fast det var mycket folk och svårt att hålla reda på alla.
Det var flera stycken som lyckades pajja kopplingen på Mantorp.
På den ena kröktes pedalarmen av den för starka tryckplattan.
På en annan gav centrum upp.
Har du köpt fjädrad eller ofjädrad?

Du har inte vägarna förbi Spånga, när du är ute och "fin-brummar" ?


Jo jag var där, som åskådare, samt att jag fick åka med i Kalles Nissan 350z några varv. Vi jobbar på samma firma just nu. Blev rätt så inspirerad kan jag tillägga.

Jag kör med original lamell. Får hoppas att den räcker till. Kommer inte ladda så mycket, 0,8-0,9 bar.

Får väl ta en sväng till Spånga nån dag, ska bara besiktiga först och då måste ju alla turbo-prylar plockas bort... Nåja, det är väl 2 timmars jobb så det är inga probs.

/Mange

_________________
Magnus Krantz
Numera på två hjul...
Citera
Spondon
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 25


Trådstartare
Sådärja!
Skruvade ihop det sista i går kväll, monterade fina rödeloxerade huvlås och Bmw-plåtfälgar med nya Yokohama 185/60-14.

Idag tvättades garagedammet av och med hjälp av lite Bumpershine så blev den flammiga och allmänt skittråkiga originalplasten rätt ok. thumbs up



Ställt upp laddtrycket till 0,5 bar och den går som ett spjut. Trots nya fina däck så greppar det dåligt både på 1-an och 2-an, och dessutom så vill den åka allt annat än rakt fram på fullt spett. Rätt så bångstyrig kan man säga...

Nu väntar jag bara på att Nova-Jonas här på forumet ska sälja sina Crx-stolar till mig (från en senare årsmodell, mycket snyggare och dessutom så sitter man mycket bättre). Ja, sen var det ju det där med besiktning...

/Mange

_________________
Magnus Krantz
Numera på två hjul...
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda CRX TURBO -84 *färdig, typ*
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (6217 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande