Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Några Knutstorpsfrågor
1958 besök totalt
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847


Trådstartare
Hej

Dags för Knutstorp för första gången och efter att ha kollat lite på banguiden dök det upp några frågor:

Stämmer det att man i princip inte gör några kraftigare inbromsningar mellan såghuskurvan (1) fram till vänstern (11) upp mot hårnålen eller bromsar man innan NGK (nånstans strax innan 7) ?

Går det att hålla en helt rak linje mellan 7 och 9 över krönet (8) eller är det bara precis över krönet man ska gå helt rakt ?

några andra saker man ska tänka på att göra/inte göra ?

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

släpp inte gasen tvärt på eller efter NGK-krönet!!!!!!! (heter det kanske micro numera??)
det är många som fått ont där vid såna manövrar

beroende på hur snabb bil du har, så kommer du få bromsa lite eller mkt strax före NGK

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847


Trådstartare
Snabb bil, långsam förare......

Man har ju lite respekt för NGK...... Och det kändes som om man skulle vilja bromsa nånstans innan men mellan 3 och 7 är ju inte bilen helt rak nånstans ? men då ska jag alltså sikta rakt ett tag mellan 6 och 7 och bromsa där ?

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Dea skrev:
Snabb bil, långsam förare......

Man har ju lite respekt för NGK...... Och det kändes som om man skulle vilja bromsa nånstans innan men mellan 3 och 7 är ju inte bilen helt rak nånstans ? men då ska jag alltså sikta rakt ett tag mellan 6 och 7 och bromsa där ?

/Dea


Andreas,

om du skall vara med på morgondagens PCS möte på Knutstorp så behöver du inte oroa dig. Du kommer att få en grundlig genomgång av instruktörerna på plats.

Jag är ingen expert på Knutstorp (har bara kört den ett par gånger) men om jag mins rättt stämmer det att den inte är någon bromspunkt på den sträckan du nämner. Du bromsar rejält inför 1 och sedan en kortare broms vid 7.

Anders
PCS 1683

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Anders Jonsson skrev:
Dea skrev:
Snabb bil, långsam förare......

Man har ju lite respekt för NGK...... Och det kändes som om man skulle vilja bromsa nånstans innan men mellan 3 och 7 är ju inte bilen helt rak nånstans ? men då ska jag alltså sikta rakt ett tag mellan 6 och 7 och bromsa där ?

/Dea


Andreas,

om du skall vara med på morgondagens PCS möte på Knutstorp så behöver du inte oroa dig. Du kommer att få en grundlig genomgång av instruktörerna på plats.

Jag är ingen expert på Knutstorp (har bara kört den ett par gånger) men om jag mins rättt stämmer det att den inte är någon bromspunkt mellan 1 och 6. Du bromsar rejält inför 1 och sedan en kortare broms vid 7.

Anders
PCS 1683

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Hjälp mig! Spårval & Körteknik?
Några Knutstorpsfrågor
1958 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande