Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-28 Ring Knutstorp PCSR
1, 2, 3   >>
8955 besök totalt
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
236st bilder finns på:
www.zoomphoto.se

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Dan P skrev:
bilder finns på:
www.zoomphoto.se


Vem var det som vågade sig ut i en Miata??

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
gissa om man blev förvånad när man såg miatan där, men det är klart sportbil som sportbil!

Några smakprov på bilderna som jag tagit:












_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

"Ringen" thumbs up


_________________
Magnus Thomé
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Hmmm, indexsidan funkar inte för mig, blir inga bilder ??

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
Dan P
Skåne
Här sen Feb 2004
Inlägg: 472


Trådstartare
Dea skrev:
Hmmm, indexsidan funkar inte för mig, blir inga bilder ??

/Dea

Testa igen, det funkar här hos mig....

Någon annan som har problem?

_________________
Dan Persson
www.zoomphoto.se/motorsport
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Works fine thank you.

Congrats to Mats o in hist white 964 who had an hedge this week-end thumbs up and to Andreas Z who managed to set a new lap record for a PCSR Klass 2 car

For the 1st time with that car I had some real overheating tendencies, both the engine and the driver where heat soaked had to take 2 cooling laps in the middle of each session to get back to acceptable oil temp and engine response, things just got slower and slower during the day !

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Vincent, var det mycket varmare på lördagen än på söndagen?

Anledningen till min fråga är nämligen att jag haft konstanta överhettningsbekymmer tidigare och körde bara på söndagen. De senaste modifieraingar av mina kylare verkar faktiskt har gjort läget bättre än någonsin (dock inte helt bra) trots den relativt höga tempen i söndags.

_________________
Pär Hylander
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Pär Hylander skrev:
Vincent, var det mycket varmare på lördagen än på söndagen?

Anledningen till min fråga är nämligen att jag haft konstanta överhettningsbekymmer tidigare och körde bara på söndagen. De senaste modifieraingar av mina kylare verkar faktiskt har gjort läget bättre än någonsin (dock inte helt bra) trots den relativt höga tempen i söndags.


Yes it was a clear difference between the 2 days. My car indicated max 23deg celcius on Sunday against 28 on Saturday. On Sunday my oil temp was above my usual average on track days (a lot of high rev 2nd gear action for me on Knutstorp) with some loss of power but it stabilised after a few laps while on saturday I was forced to slow down to keep things under control and I could really feel I had less power.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Tack till alla inblandade för en kanondag! thumbs up
Vill även rikta ett tack till Dan för de fina bilderna!
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1370



Andreas Ingemarson skrev:
Tack till alla inblandade för en kanondag! thumbs up
Vill även rikta ett tack till Dan för de fina bilderna!


Å jag vill ge dig massor med beröm för din fina körning, attans vad snabb du är!! Nu hoppas jag verkligen att du ska köra klass3 för där kommer Erik få se upp

Givetvis ett stort tack till Dan för bilderna thumbs up

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Dan P skrev:




Nån som känner igen denna trotjänare .
Hoppas det gick bra för ALX o dig Kaj thumbs up .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



964c2 skrev:
Andreas Ingemarson skrev:
Tack till alla inblandade för en kanondag! thumbs up
Vill även rikta ett tack till Dan för de fina bilderna!


Å jag vill ge dig massor med beröm för din fina körning, attans vad snabb du är!! Nu hoppas jag verkligen att du ska köra klass3 för där kommer Erik få se upp

Givetvis ett stort tack till Dan för bilderna thumbs up

/Björn


Same here Andreas, well done especially for your 1st time at Knutstorp

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Dea
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 847



Nu funkar det.. ?? och jag var med (fast inte i PCSR förstås)

/Dea

_________________
Andreas Olsson

Porsche 944 TURBO -90
PCS #9245
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



964c2 skrev:
Andreas Ingemarson skrev:
Tack till alla inblandade för en kanondag! thumbs up
Vill även rikta ett tack till Dan för de fina bilderna!


Å jag vill ge dig massor med beröm för din fina körning, attans vad snabb du är!! Nu hoppas jag verkligen att du ska köra klass3 för där kommer Erik få se upp
/Björn


Tack!
Med din fina utveckling så kommer du vara riktigt snabb innan säsongen är slut! thumbs up thumbs up
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



VincentM skrev:
964c2 skrev:
Andreas Ingemarson skrev:
Tack till alla inblandade för en kanondag! thumbs up
Vill även rikta ett tack till Dan för de fina bilderna!


Å jag vill ge dig massor med beröm för din fina körning, attans vad snabb du är!! Nu hoppas jag verkligen att du ska köra klass3 för där kommer Erik få se upp

Givetvis ett stort tack till Dan för bilderna thumbs up

/Björn


Same here Andreas, well done especially for your 1st time at Knutstorp


Tack!
Du är ju själv riktigt snabb! och nu när din kärra kanske blir trailerqueen så är det inte långt bort att du börjar tävla i MPC!
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



I am not really there yet but yes that would be the thing

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Erik Woode
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 126



Ni som körde funktionärskörningen med laptimers på Knutstorp, kan ni inte posta några tider? Nyfiken

_________________
Erik Woode
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Eric,

My lap timer didn't work on the 1st stint but I filmed it. As I suspected it turned out to be the fastest (coldest) stint with a 1,085 lap then it got just worse during the day with 1,095 in stint 2 as my best lap and then above 1,10 later on. Overall I am happy I am more than 1sec faster than last year where I managed just below 1,10. Very irregular lap times due to overheating tendancies....


Saturday was fantastic for training and experimenting, we really had the track for ourselves ! on Sunday I think I got at most 2 or 3 free laps.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



VincentM skrev:
Eric,

My lap timer didn't work on the 1st stint but I filmed it. As I suspected it turned out to be the fastest (coldest) stint with a 1,085 lap then it got just worse during the day with 1,095 in stint 2 as my best lap and then above 1,10 later on. Overall I am happy I am more than 1sec faster than last year where I managed just below 1,10. Very irregular lap times due to overheating tendancies....


Saturday was fantastic for training and experimenting, we really had the track for ourselves ! on Sunday I think I got at most 2 or 3 free laps.


I picked up a transponder for the last stint on saturday. I did 5 or 6 laps at 1:12,2 to 1:12,7.

Really need stiffer rolbars, I must go very easy over NGK and can't go full throttle all the way after NGK as the car gets very unstable while load shifting (suddenly I realise I am writing in english???) Så jag forsätter på svenska...

Jag tycker inte heller det skiljer tilräckligt mycket i fart mellan gatdäck och mina P Zero C, jag får väl byta till något med mer grepp. Precis som vincent skriver gick get nog fortare på förmiddagen.

På Söndagen var det nog mer grepp (varmare asfalt) och det gick nog ännu snabbare (+1 sek ca för PCSR?) men då tog vi ju inga tider...

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Jag körde med laptimer på mina två sista pass och det senare av de två passen med tidtagning var långsammare vilket troligtvis berodde på att jag sänkte trycket i däcken.
På mitt snabbare pass med tidtagning så var min bästa tid 1.12,99 (<-- Viktigt att inte avrunda... ) och ungefär hälften av varven låg mellan 1.13,0 och 1.13,4.

Tack för lånet av transpondern! Det var både kul och nyttigt att få varvtider så finns möjligheten så lånar jag gärna en även vid kommande träningar.
Citera
Eftersnack
2005-05-28 Ring Knutstorp PCSR
1, 2, 3   >>
8955 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande