Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-05-28 Ring Knutstorp PCSR
<<   1, 2, 3   >>
8955 besök totalt
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



porschedriver skrev:


På Söndagen var det nog mer grepp (varmare asfalt) och det gick nog ännu snabbare (+1 sek ca för PCSR?) men då tog vi ju inga tider...


I am not sure, may be I was unlucky but on Sunday it was traffic most of the time for me, tough to get a free lap so overall it felt slower. It's not the same kind of fun with PCS, it's more checking out each others cars, having fun following each others but there is to much traffic so you can't really let loose and drive as agressively as you want to. I checked on the video, it's obvious I am much more aggressive on the best laps and take more risks, I get small slides work the steering more agressively and brake later. I am not comfortable doing this when there is so much traffic around with participants that may be are not as performance and competition oriented as I am.
Still the R2 group was fast on Sunday, the GT2 was sick (never been owned like that in a straight line) the silver GT3 and silver 993TT where fast as well + the 997S was impressive on street tyres thumbs up

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



VincentM skrev:
porschedriver skrev:


På Söndagen var det nog mer grepp (varmare asfalt) och det gick nog ännu snabbare (+1 sek ca för PCSR?) men då tog vi ju inga tider...


I am not sure, may be I was unlucky but on Sunday it was traffic most of the time for me, tough to get a free lap so overall it felt slower. It's not the same kind of fun with PCS, it's more checking out each others cars, having fun following each others but there is to much traffic so you can't really let loose and drive as agressively as you want to. I checked on the video, it's obvious I am much more aggressive on the best laps and take more risks, I get small slides work the steering more agressively and brake later. I am not comfortable doing this when there is so much traffic around with participants that may be are not as performance and competition oriented as I am.
Still the R2 group was fast on Sunday, the GT2 was sick (never been owned like that in a straight line) the silver GT3 and silver 993TT where fast as well + the 997S was impressive on street tyres thumbs up


Vincent ditt problem är att du kör för fort, så du hinner hela tiden i kapp de andra.

Tyvärr är det lite prestige för vissa att köra i R2. Det finns många i R1 som hade passat bättre i R2 och tvärtom.
550hk Turbon och GT2:an (trimmad mer än turbon!!!) och var rätt sjuka... det var bara att hålla ut blinkersen och flytta på sig.
Sedan gick det inte att hålla den silvriga 964 RSen bakom sig på gatdäck, med R-däck så hade man hållt minst jämt.

(Silver GT3an var väl 550hk Turbon med GT3 optik???)

Både Gustav (993TT) och Jocke (997) kör ju bra.

Generellt tycker jag disiplinen är bra i R2 (mycket bättre än i R1), det är endast några få som är dåliga att titta i backspegeln och att släppa förbi. Inte heller folk med konstiga spårval (bromsa uppe på NGK och sånt...)

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Det där med huruvida det går fortare eller ej med varm asfalt är väl tämligen däckberoende? Mina smala pirellisar var nog rejält mycket snabbare på MGCC KM1 när det var 10°C i luften och inget solsken.

På lördagen var väl lufttempen högre än på söndagen? Men var det inget solsken? Eller vad är anledningen till antagandet att asfalttempen var högre på söndagen?

_________________
Pär Hylander
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



Pär Hylander skrev:
Det där med huruvida det går fortare eller ej med varm asfalt är väl tämligen däckberoende? Mina smala pirellisar var nog rejält mycket snabbare på MGCC KM1 när det var 10°C i luften och inget solsken.

På lördagen var väl lufttempen högre än på söndagen? Men var det inget solsken? Eller vad är anledningen till antagandet att asfalttempen var högre på söndagen?


Det var väl både till och från med sol.
Kollar man in tiderna (istället för att lyssna på hörsägen )
http://www.pcsracing.nu/raceresults/resultat.asp?ID=137

Så gick klass1 snabbare på lördagen och klass 2 snabbare på söndagen


Sug på den!
Mer grepp och mindre effekt p.g.a. ökad temp??

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



porschedriver skrev:


Vincent ditt problem är att du kör för fort, så du hinner hela tiden i kapp de andra.

Tyvärr är det lite prestige för vissa att köra i R2. Det finns många i R1 som hade passat bättre i R2 och tvärtom.
550hk Turbon och GT2:an (trimmad mer än turbon!!!) och var rätt sjuka... det var bara att hålla ut blinkersen och flytta på sig.
Sedan gick det inte att hålla den silvriga 964 RSen bakom sig på gatdäck, med R-däck så hade man hållt minst jämt.

(Silver GT3an var väl 550hk Turbon med GT3 optik???)

Både Gustav (993TT) och Jocke (997) kör ju bra.

Generellt tycker jag disiplinen är bra i R2 (mycket bättre än i R1), det är endast några få som är dåliga att titta i backspegeln och att släppa förbi. Inte heller folk med konstiga spårval (bromsa uppe på NGK och sånt...)


I thought it was a GT3... I am impressed with myself then
Got "accused" of not looking in my mirror by Gustav (993TT) but I have another theory
otherwise fully agree, discipline is good in R2

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Jag körde inte med transponder i helgen vilket jag ångrar lite nu för man har ju ingen riktig koll på hur det gick tills nästa gång.

Jag måste tacka för alla bra tips jag fick under dagen och det kändes som att jag fick till spåret ganska hyfsat på slutet av dagen och på söndagen kändes det ytterligare lite bättre under dom fria varv jag fick.

Nä lite plast på bilen så vill jag vara med och tävla nästa år


Magnus

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



VincentM skrev:
porschedriver skrev:


Vincent ditt problem är att du kör för fort, så du hinner hela tiden i kapp de andra.

Tyvärr är det lite prestige för vissa att köra i R2. Det finns många i R1 som hade passat bättre i R2 och tvärtom.
550hk Turbon och GT2:an (trimmad mer än turbon!!!) och var rätt sjuka... det var bara att hålla ut blinkersen och flytta på sig.
Sedan gick det inte att hålla den silvriga 964 RSen bakom sig på gatdäck, med R-däck så hade man hållt minst jämt.

(Silver GT3an var väl 550hk Turbon med GT3 optik???)

Både Gustav (993TT) och Jocke (997) kör ju bra.

Generellt tycker jag disiplinen är bra i R2 (mycket bättre än i R1), det är endast några få som är dåliga att titta i backspegeln och att släppa förbi. Inte heller folk med konstiga spårval (bromsa uppe på NGK och sånt...)


I thought it was a GT3... I am impressed with myself then
Got "accused" of not looking in my mirror by Gustav (993TT) but I have another theory
otherwise fully agree, discipline is good in R2




Vilken bil talar ni om...?

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



carreracup skrev:




Vilken bil talar ni om...?


Don't know ! I had a good run on the 3rd stint, pretty tight with a silver 996 which I thought was a GT3. Talked to the driver afterwards about how much fun we had and how close it was between us, was it you ? (your avatar picture look a bit like him but it's hard to tell ).

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



carreracup skrev:
VincentM skrev:
porschedriver skrev:


Vincent ditt problem är att du kör för fort, så du hinner hela tiden i kapp de andra.

Tyvärr är det lite prestige för vissa att köra i R2. Det finns många i R1 som hade passat bättre i R2 och tvärtom.
550hk Turbon och GT2:an (trimmad mer än turbon!!!) och var rätt sjuka... det var bara att hålla ut blinkersen och flytta på sig.
Sedan gick det inte att hålla den silvriga 964 RSen bakom sig på gatdäck, med R-däck så hade man hållt minst jämt.

(Silver GT3an var väl 550hk Turbon med GT3 optik???)

Både Gustav (993TT) och Jocke (997) kör ju bra.

Generellt tycker jag disiplinen är bra i R2 (mycket bättre än i R1), det är endast några få som är dåliga att titta i backspegeln och att släppa förbi. Inte heller folk med konstiga spårval (bromsa uppe på NGK och sånt...)


I thought it was a GT3... I am impressed with myself then
Got "accused" of not looking in my mirror by Gustav (993TT) but I have another theory
otherwise fully agree, discipline is good in R2




Vilken bil talar ni om...?


Din är väl den med tonad framruta?

Jag kommenterade någon silvrig GT3a som körde snabbt i R2, varvid jag fick till svar att det inte var en GT3a utan en Turbo med GT3 optik??? Kollade på fotona och såg bara din i R2. Det kanske var någon förvirrad själ som blandade ihop bilar

Han hävdade att mannen som ägde den silvrige GT2an också ägde Turbon????

Du körde ju snabbt så det kanske var din bil Wincent tänkte på?

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



I see now ! Chris the gentleman with the GT2 also had the black biturbo (not GT optik) that his wife was driving on Sunday. Nice garage thumbs up

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



VincentM skrev:
I see now ! Chris the gentleman with the GT2 also had the black biturbo (not GT optik) that his wife was driving on Sunday. Nice garage thumbs up


Då förtjänar Niclas beröm för snabb körning m.a.o.
För han hängde på den "något" trimmade GT2:an med bravur.

Step on it Niclas....

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



ok..Jag köper en Turbo bytar: Framskärmar ,lampor,front,bakskärmar,fälgar,vinge..??
Killen som har Trimmade GT2,an har en sambo (fru?) som har en Trimmad Turbo..och utan att avslöja för mycket så är han bilhandlare..OT:Tidigar i veckan var vi på SPA och körde.Där kan det se ut så här:

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



carreracup skrev:
ok..Jag köper en Turbo bytar: Framskärmar ,lampor,front,bakskärmar,fälgar,vinge..??
Killen som har Trimmade GT2,an har en sambo (fru?) som har en Trimmad Turbo..och utan att avslöja för mycket så är han bilhandlare..OT:Tidigar i veckan var vi på SPA och körde.Där kan det se ut så här:


Uhh. Sluta du ger mig SPA-abstinens, finns det något bättre?!!!

Jag tror inte man skall fästa så mycket avseende på killen som babblade om GT3 vingar på turbosar, etc...
Han blandade säkert ihop Turbon med GT3an eftersom GT2an var silvrig och det var samma kille som ägde dom eller nått??? Men han kunde alla årtal som hade något att göra med 935an och 962 som stod på Knutan.

Jag brukar inte reflektera så mycket över sånt (även om 993 killarna älskar bodykit (not me ))

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



Vilken bil kör du?

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



carreracup skrev:
ok..Jag köper en Turbo bytar: Framskärmar ,lampor,front,bakskärmar,fälgar,vinge..??


Well you know there are so many modified P cars out there so that would hardly be a surprise. The worse I have ever seen is a 3,0SC with a 996 body kit

Anyways, nice meeting you we had a blast thumbs up

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



thumbs up Japp du åker snabbt för att åka med en sådan bil...Låg du bakom mig och filmade?

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



carreracup skrev:
thumbs up Japp du åker snabbt för att åka med en sådan bil...Låg du bakom mig och filmade?


Thanks but she is not stock and the 964Turbo is a widely underestimated track car.
Yep I filmed the stint ! I still have to check it out. If it turns out OK I could print you a CD ?

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
carreracup
Ystad
Här sen Maj 2004
Inlägg: 284



Gärna..

Jag skall kolla mitt band om du är med men hinner inte förän nästa vecka,nu skall jag packa, mot mantorp...

_________________
Niclas Thorvaldsson
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



carreracup skrev:
Vilken bil kör du?

Midnattsblå 993 Carrera

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



carreracup skrev:
Gärna..

Jag skall kolla mitt band om du är med men hinner inte förän nästa vecka,nu skall jag packa, mot mantorp...


Checked yesterday it looks really good. We can swapp discs if you have some footage of mine.

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
porschedriver
Malmö
Här sen Maj 2003
Inlägg: 2217



VincentM skrev:
carreracup skrev:
Gärna..

Jag skall kolla mitt band om du är med men hinner inte förän nästa vecka,nu skall jag packa, mot mantorp...


Checked yesterday it looks really good. We can swapp discs if you have some footage of mine.


To bad I never spotted you on the track (just once), so I wont be on any film....

I have to drive slower so you can catch up during a stint...

_________________
Christian Merheim

- There are places were only a racecar can take you -
Citera
Eftersnack
2005-05-28 Ring Knutstorp PCSR
<<   1, 2, 3   >>
8955 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande