Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Diverse frågor
4705 besök totalt
Maggan
Mariestad
Här sen Jan 2005
Inlägg: 17


Trådstartare
Hej Blyberg!
Du verkar ju ha koll så...

När blir något klart om TBA-tävlingen. På förarmötete sas ju att det sulle varit klart i förra veckan, det är i alla fall va jag minns.
Vet du något om detta?

En annan fråga också, även om det här är fel forum kanske, serietabellen saknar jag. Fnns den någonstans eller är dte inte sammanräknad ännu?

MVH. Maggan

_________________
Margaretha Jansson Hagman
Citera
Leif Blyberg
Karlskoga
Här sen Nov 2004
Inlägg: 216



Maggan skrev:
Hej Blyberg!
Du verkar ju ha koll så...

När blir något klart om TBA-tävlingen. På förarmötete sas ju att det sulle varit klart i förra veckan, det är i alla fall va jag minns.
Vet du något om detta?

En annan fråga också, även om det här är fel forum kanske, serietabellen saknar jag. Fnns den någonstans eller är dte inte sammanräknad ännu?

MVH. Maggan


En sak kan du lita på Maggan att information om tävlingen 2-3/7 kommer så fort det är klart.

Serietabeller finns just nu på http://www.sportinformation.com/Motor/Resultat/ssk.htm

/Leif

_________________
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup www.sskracing.com
Citera
Maggan
Mariestad
Här sen Jan 2005
Inlägg: 17


Trådstartare
ok, tackar!
Vi ses i Norge!

_________________
Margaretha Jansson Hagman
Citera
SSK
Stockholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 7



Inställd tävling 3-4/7

SSK har under året arbetat med att arrangera en tävling på anrika Tullinge Flygplats i Stockholm.

I förbindelse med klubbens 50-års jubileum, hade SSK intentionen att återkomma till Stor-Stockholm för att kunna bjuda "hemmapubliken" på en intressant racingdag. Tyvärr tvingas projektet nu avslutas och konstatera att det inte finns möjlighet att genomföra det hela.

-Vi har haft ett mycket positivt och gott samarbete med Fastighetsägaren på Tullinge flygplats och med SBF:s banbesiktare, berättar SSK:s ordförande John Graff.

Men tyvärr har turerna varit många och tiden löper allt för fort.

-Nu kan vi konstatera att vi inte har personella resurser att genomföra det på den korta tid som återstår och vi tvingas avbryta arbetet, trots att alla detaljer kring banan är avklarade.

SSK har parallellt arbetat med olika reservplaner för alternativ tävlingsplats, men efterhand som tiden gått har flertalet av dessa försvunnit.

Därför har klubbens styrelse beslutat att ställa in arrangemanget i sin helhet.

SSK-serien omfattar nu istället 7 tävlingshelger med dubbla poäng i finalen.

Ytterligare upplysningar: John Graff, 070-591 50 40

_________________
Stockholms Sportvagnsklubb
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41529

Forumägare
Forumägare




Riktig racing på Tullinge hade ju varit den största motorhändelsen i Stockholm på många decenium

_________________
Magnus Thomé
Citera
Leif Blyberg
Karlskoga
Här sen Nov 2004
Inlägg: 216



Magnus Thomé skrev:



Riktig racing på Tullinge hade ju varit den största motorhändelsen i Stockholm på många decenium


Det har lagts ned mycket arbete på att kunna få detta att fungera och visst hade det varit någon form av "milstolpe" i svensk racing. Tyvärr fanns det inte resurser att fullfölja intentionerna.


/Leif

_________________
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup www.sskracing.com
Citera
Micke M
Jämtland
Här sen Jan 2005
Inlägg: 108



Hur blir det med poängräkningen nu då? hur många få räknas bort......(viktigt att veta om vi ska ha någon chans att klå Blyberg... )

_________________
Mikael Magnusson, www.freddie.se
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



Det blir som vanligt 8 race som räknas. Med nya mjukare fjädrar så vinner ni väl resten lätt ni har ju både bra motor och förare

_________________
Rolf osbeck
Citera
Micke M
Jämtland
Här sen Jan 2005
Inlägg: 108



osbeck.vsr skrev:
Det blir som vanligt 8 race som räknas. Med nya mjukare fjädrar så vinner ni väl resten lätt ni har ju både bra motor och förare



allt kan hända, man vet aldrig, bollen är rund, den som lever får se, det är så sant som det är sagt, osv på klyschornas språk.
och bara för Hasse missade sist så får vi väl se upp för honom också

_________________
Mikael Magnusson, www.freddie.se
Citera
Leif Blyberg
Karlskoga
Här sen Nov 2004
Inlägg: 216



Micke M skrev:
osbeck.vsr skrev:
Det blir som vanligt 8 race som räknas. Med nya mjukare fjädrar så vinner ni väl resten lätt ni har ju både bra motor och förare



allt kan hända, man vet aldrig, bollen är rund, den som lever får se, det är så sant som det är sagt, osv på klyschornas språk.
och bara för Hasse missade sist så får vi väl se upp för honom också


I dessa tider av klyschor finns det bar en som gäller, gammal är äldst.

/Leif

_________________
/Leif Blyberg Peugeot 205 GTI Fyndbörsen Cup www.sskracing.com
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



OK Leif Jag satsar mina pengar på Reinhold då !!!???

_________________
Rolf osbeck
Citera
Reinhold
Arboga
Här sen Okt 2004
Inlägg: 74



Citat:
OK Leif Jag satsar mina pengar på Reinhold då !!!???


Tackar för förtroendet men tror nog att om Hans bara har bensin så det räcker alla varven så blir han farlig.

_________________
Reinhold Daubner
Fiat Abarth 1000 Turismo Competicione

If you can't drive fast with 56Hp you can't drive fast with 500Hp either.
Citera
Osbeck.vsr
trollhättan
Här sen Jan 2005
Inlägg: 161



REINHOLD: Även om Hans G kommer ihåg att tanka och att man skall svänga i slutet på rakorna så har jag hört att han bara skall starta i Falkenberg och finalen och därmed kan vi väl räkna bort honom!?

_________________
Rolf osbeck
Citera
Allmänt banåkaforum
Diverse frågor
4705 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande