| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Gran Turismo 4 Nätverksspel
|
1089 besök totalt |
|
Gran Turismo 4 Nätverksspel Hej ! Köpte mig en den lilla konsollen med nätverkskort och GT4 då jag är väldigt intesserad av körsimulatorer mm. Men nu till mitt problem. Jag har efter mycket om och men fått min acceesskiva som tog ca 3 veckor att få, och konfigat mina inställningar så att jag kan ansluta till cenrtal station via mitt PS2. Jag kan spela DeathZone mm .. men då jag tänkta köra lite nätverksspel i GT4 så går det helt enkelt inte. Hur ska jag göra? 1. Går det helt enkelt inte utan att central station måste lägga till en hub eller kan jag hosta själv? 2. Eller går det bara spela i LAN = Lokalt Nätverk och ej över internet som jag trodde ? Finns det ngn vänlig person som kan besvara o reda ut detta med central station mmm.. Tycker jag har fick väldigt dålig info av playstation ang acceesskivan som lång tid innan jag fattade att man behövde denna speciella skivan i huvudtaget. Det stod varken på spelet eller konsollen ? /Martin
Går att spela över nätet via XLink, har inte testat själv, men för en del verkar det funka:
http://www.gtplanet.net/forum/showth _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||
Hmm ska se om jag kan knäcka det.
Jag lyckades nästan, men hade tyvärr ingen att testa med :-) Fick PCn att känna av PS2an, som i sin tur inte hade en aning om att den var ute på internet. Har förnärvande ingen router så tyvärr kan jag inte testa igen.
_________________ Christoffer Ahlm Brenander |
||
ok så man måste spela via datorn eller? Men om du får mitt IP nummer borde vi väl kunna köra ett race direkt genom PS2án rent tekniskt eller? Borde vara samma som att sitta i ett lokalt LAN via en HUB, Switch?
Racingsimulatorer
|
1089 besök totalt |