Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2005-06-05 MGCC Sturup
1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (18076 totalt)
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597


Trådstartare
Jag hann med en liten fotosession på Sturup idag. Dagens godbit var ju absolut Aston Martin DB9.
































Så här såg Henrik ut efter att ha sett och hört DB9:an


_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej Alla

Massor av trevliga Sportvagnar (o nån porsche ) troligen 50 bilar

Fina bilder Stacken

Lägger upp depåbilder i vanlig ordning när dom är klara och på MGCCs hemsida mgcc.nu

community.webshots.com/user/bemeco

Sturup blev ett bra arr trots att vi bara fick köra den "gamla" banan.

Tävlingsledning samt funktionärer fungerade välsmort och bra.

Vädret höll sig precis på gränsen till regn, men det klarade sig och vädret blev bättre och bättre ju längre

dagen led.

Trots att jag tappade generatorn vid 3 tillfällen (en 8mm bult small mitt av 3 ggr) fick jag kört bägge tidsträningarna och Racet
Får väl byta tillbaks till mitt gamla generatorkoncept igen.
Nipondensogeneratorn stöts bort som ett inplantat, crossflowmotorn accepterar Boschgeneratorn bättre trots att även denna är ett inplantat på en Engelsk motorkonstruktion.
Måste bero på att mitt exemplar är tillverkat i Tyskland.
Min växellåda har också fått en vacker sång, en del kallar det lagerljud (oljud).
Dags att byta lådan till Quaifen som ligger på garagegolvet.
Tror jag kör med den nuvarande även den 12/6 på knutstorp men måste byta generator.

Jag är nöjd med min i dag ,men inte placeringen, 4a

Close race i Roadsport C på slutet, då jag fick en Roadsport B bil efter mig, men lyckades hålla min 2a

startplats i mål.

Tack alla

/ Bengt Metz

Lite exempel på mångfalden av bilar i MGCC

En sk halvpanna eller Midget racer

Man springer i gång dem, de har en encylindrig stånka på 500cc, kedjedrift
[img]

bakom det blå släpet finner man en på Räserbanorna sällsynt trehjuling!!



Lola T492





Alfa Romeo 2000 GTV




BMW


Caterham med reservhjul





Dansk besökare i okänd bil





Lotus 7 S2 ca 1960



Lotus Elan




Lotus Elise 111S



Mallock MK29



Mazda Miata MX5



MG



Pontiac Fiero



Porsce 924 Turbo



Porsche 964



Renualt Alpine A310



Dagens bildgåta

Vad heter fordonet på väg till Line Up ??



_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Jag har lite bilder på min hemsida
http://hovang.zapto.org/racing/view_album.php?set_albumName=MGCC050605 . . . .

Här är ett axplock:







Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jaha, då har man klarat av första tävlingen för detta året. Jag är inte så jublande glad över resultatet (sist i C ) men kul hade jag . Kände att jag hade bra flyt i körningen och så fick man träffat massa trevligt folk sen var det en massa fina bilar att titta på thumbs up .

Min flickvän tog hand om min kamera och det var bl.a. detta jag hittade på den när jag kom hem (Tack Linda )..

















Får passa på att tacka alla som bidrog till den väldigt väl genomförda rejset thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Det var kul idag. Stefan och Stefan är snabba som attan, så där är ngt att bita i!

Jaha, var det en Aston.... jag trodde det var en BMW 6-serie, så intresserad är jag alltså.... Även Ferrarins som bara stod i depån var inget jag tittade på. Däremot så är ju den här: http://hovang.zapto.org/racing/view_photo.php?set_albumName=MGCC050605 . . . . väldigt läcker, underbar sång för övrigt. Går kanske lite fett dock med tanka på rökridåerna vid tomvarvning

En vacker dag ska jag lära mig starta, tappade ca 3 billängder till Bengt idag. Tyckte ändå jag fick till en någorlunda hygglig start (lite för lite varv, 4500 rpm) men Bengt fick verkligen till den!

ombygga dammkurvan och hårnålen var IMo klart bättre än innan. Gick nog rejält mkt fortare där. Den där lilla sammanbindningen av banan där nya och gamla banan ansluter till varandra var dock inge bra, kändes som det stod stilla där (vilket nog var rätt nära sanningen. Skumpigt och smalt. Nya bandelarna kommer bli kanon, blir nog helt annan karaktär på banan av dom.

_________________
Pär Hylander
Citera
Mattias D
Jonstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 114



Så var det min tur att tacka alla för en trevlig dag på Sturup. Inte heller jag var peciellt snabb men KUL hade vi.



_________________
Mattias Döös
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Som vanligt var det kul att träffas och köra fort (nåja )
Som Pär skrev, så har förändringarna på den gamla slingan blivit till det bättre, framförallt första hårnålen.
Att jag knappt uppmärksammade att den byggts om och trodde att mina kraftigt bättrade tider bara berodde på min "fantastiska" körning kanske man borde hålla tyst om
Bättre än 5:a är dessvärre inte möjligt för mig med nu gällande reglemente i Roadsport C.

Jag brukar vara dålig på att tacka alla funktionärer, så jag gör det extra mycket den här gången - tack för väl genomfört arrangemang.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
D5
Göteborg
Här sen Jul 2004
Inlägg: 224



Håller med Dennis, fördedömligt organiserat och alltid kul att åka!! Många fina bilar och att se en Aston Martin på bana och gå som den kan var en höjdare thumbs up . Synd att Skåne för min del ligger 2 timmars transporttid bort > och att jag behöver få bort minst 78 kg för att bilen ska bli "rätt" i klassen.

_________________
Jan-Erling Rydquist
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kul att det börjar droppa in lite racebilder från nya Sturup. Kul att den upplevs som bättre trots att den inte är klar ännu thumbs up

Dan Hovang skrev:



Blandar man formel och karossbilar på arrangemangen?

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Hej

Har aldrig sett att man blandat Formel med annat

Måste vara något missförstånd eller under familjekörningen!!??

/ Bengt metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Långsamma historiska bilar åkte väl med Roadsport B, dom snabba historiska med Roadsport A. Historiska i MGCC-sammanhang är väl alltid blandat karossbilar och open wheelers.

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Ni har era små trevliga arr. där i söder. thumbs up

Fastnade för stuket på denna...



Men "luftutsläppen" ser ut att vara blingbling?

Även den silverfärgade 944 var nice.

Vad är detta...börjar jag vackla i min tro?

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Andreas Lidström skrev:

Fastnade för stuket på denna...



Men "luftutsläppen" ser ut att vara blingbling?



Varför det? Många racepreppade 944:or har just dom utsläppen. (vilket ioft inte är ngn garant för funktion) Kanske att hela utsläppen inte sitter optimalt till, men ngnstans längs dom lär det ju vara lägsta trycket kan man tycka?

"Vindtunneldata" på 924 med orginalfront så är lägsta trycket ung ovanför framaxeln. Hur det blir med 944 S2/turbo-front vet jag inte.

_________________
Pär Hylander
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Pär, anledningen till blingblingfrågan var att jag inte tyckte mig kunna se nga hål som släppte ut ngn luft... thumbs down

Men det är nog mer fel på mina ögon än utsläppet.
För ÄR det ett verkligt utsläpp sitter det med 99% säkerhet på precis rätt plats. thumbs up

EDIT: Jag avser bakkant av skärmarna, inte huvens utsläpp.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Jag kan väl svara för Mattias som har bilen.. Skärmarna är köpta hos "Dansken" i Hasslarp. Han har bara en modell av glasfiberskärmar som passar för den fronten och det är just dessa som syns på bild. Det är fråga om glasfiberskärmar till ett vettigt pris thumbs up . Vad jag kunde se hade Mattias inte kapat upp hålen för luftutsläpp och jag tror inte han har funderat så mycket på det .

Mattias bil har du här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16979

Förresten Tack för alla trevliga bilder som postats i tråden .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Eddie Varvstopp skrev:
Jag kan väl svara för Mattias som har bilen.. Skärmarna är köpta hos "Dansken" i Hasslarp. Han har bara en modell av glasfiberskärmar som passar för den fronten och det är just dessa som syns på bild. Det är fråga om glasfiberskärmar till ett vettigt pris thumbs up . Vad jag kunde se hade Mattias inte kapat upp hålen för luftutsläpp och jag tror inte han har funderat så mycket på det .

Mattias bil har du här https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=16979

Förresten Tack för alla trevliga bilder som postats i tråden .


Ja asså inget elakt påhopp eller nersabling som så...bara lite .

Mao får han kapa lite då.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Andreas Lidström skrev:


EDIT: Jag avser bakkant av skärmarna, inte huvens utsläpp.


Aha, jag fattade galet som vanligt, tänkte ju på huven.

F ö tror jag att det är precis som Edvin skriver, att m h a lite borrmaskin och dremel så har man prima utsläpp även i skärmarna

_________________
Pär Hylander
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1754



Edit

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
mx5racing
Oxie
Här sen Apr 2004
Inlägg: 130



Hej,

Kan bara instämma i alla lovord över arrangemanget. Ett kanonarrangemang som vanligt av MGCC thumbs up
Jättebra med alla funktionärer som ställde upp STORT TACKtill er.
Det skapar ju en extra säkerhet för oss som kör när alla posteringar är bemannade.

Skälv körde jag inte racet denna gång pga bromsproblem >

Passade på att ta lite bilder istället. Här följer ett smakprov:


Bengt Metz har redan hunnit i väg med flera billängder. Efter kommer förföljarna.


Fredrik och Dennis håller ihop som vanligt. Börjar bli en vanlig syn under årets KM.


Bengt Metz


Thomas Henrysson tog starten och behöll ledningen till mål i Historic / Roadsport B.


Stor variation på bilar i kombinerade RS / Roadsport A


Leif Bengtssons svarta rymdraket i RS.

Mvh

_________________

/Anders Ohlsson
http://hem.passagen.se/mx5racing
Citera
Fredrik Olsson
Trelleborg, Sweden
Här sen Feb 2004
Inlägg: 350



Tack MGCC för ännu en trevlig dag!
Allt flöt på lika bra som det brukar på MGCC's evenemang.

Testet med "Regularitetskörningen" funkade ju oxå men kräver nog lite finslipning innan det blir riktigt bra.
De flesta förstod nog inte riktigt när det var tid att köra och en bättre uppdelning av bilarna i heaten varvtidsmässigt hade nog inte varit fel.

Själv lyckades jag med ett framhjulsnav haveri där flänsen med hjulbultarna släpte från själva det lagrade navet!
Bra att man har skivbromsar då bromsok med skiva förhindrade att framhjulet flög iväg in på flygplatsen vid sidan av banan.
Som tur var hade jag en reserv hub med och det gick enkelt att byta.
En annan upplevelse var att ligga bakom Leif Johnssons Renault Alpine och se när den lyfter innre framhjulet ca 2 dm i utgången av vissa kurvor.

Precis som på KM 1 hade jag fullt upp med att hålla Dennis bakom mig på racet.
Enda skillnaden har på Sturup var att dennis var ännu närmare, faktiskt så nära att han var och kollade om min bil hade fått röd Miatafärg på bakre kofångaren efteråt.

Fredrik
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003
Inlägg: 2379



Fredrik olsson skrev:

Precis som på KM 1 hade jag fullt upp med att hålla Dennis bakom mig på racet.
Enda skillnaden har på Sturup var att dennis var ännu närmare, faktiskt så nära att han var och kollade om min bil hade fått röd Miatafärg på bakre kofångaren efteråt.
Fredrik

Ha
Jag undrar fortfarande vad det var som small till, men eftersom varken din eller min bil har några märken så var det väl något annat.
Nu får jag se till att lära mig att starta
Kanske dags att bunkra lite extra karossdelar.

_________________
Dennis Kullman
Miata -93 clubräser
Lotus Exige S240 2010
Citera
Eftersnack
2005-06-05 MGCC Sturup
1, 2, 3, 4   >>
2 besök senaste veckan (18076 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande