Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Karta med ALLA namn på?
1 besök senaste veckan (3041 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Komplettare än det mesta jag sett...

(obs från innan ombyggnaden, "Meuspath Sprung" är ju borta tex...)


_________________
Magnus Thomé
Citera
Stratosquattro
Kinna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 122



Varför har dom tagit bort den lill knixen runt südkehre?

Jag är inte så insatt i Ringen så att jag kan, men man måste fåga för att få svar....

_________________
-Tobbe Henricsson, Frilans
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nya GP-banan ligger där.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Var har du hittat den där? thumbs up

En del namn som jag faktiskt inte hört förut!
T ex en tysk variant för Miss-Hit-Miss: Dreifach-Rechts
Posten 147 har jag heller aldrig hört.

Men Nordkehre trodde jag var hårnål höger på Start- und Ziel-strecke uppe vid T13?!?
På den här kartan ser det ju nästan ut som att det är vänstern i slutet på T13 som heter Nordkehre!

När man idag säger Pflanzgarten II(som för övrigt är felstavat på kartan) brukar man oftast mena området kring Sprunghügel.
Höger/vänster/höger-kombinationen över det blinda krönet efter Sprunghügel brukar idag kallas Pflanzgarten III.
Detta är iofs en praxis som jag tror härstammar från Ringers-gruppen.
Men som är ganska praktisk! thumbs up

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Peeter skrev:
Var har du hittat den där? thumbs up

En del namn som jag faktiskt inte hört förut!
T ex en tysk variant för Miss-Hit-Miss: Dreifach-Rechts
Posten 147 har jag heller aldrig hört.

Men Nordkehre trodde jag var hårnål höger på Start- und Ziel-strecke uppe vid T13?!?
På den här kartan ser det ju nästan ut som att det är vänstern i slutet på T13 som heter Nordkehre!

När man idag säger Pflanzgarten II(som för övrigt är felstavat på kartan) brukar man oftast mena området kring Sprunghügel.
Höger/vänster/höger-kombinationen över det blinda krönet efter Sprunghügel brukar idag kallas Pflanzgarten III.
Detta är iofs en praxis som jag tror härstammar från Ringers-gruppen.
Men som är ganska praktisk! thumbs up


Dreifach-rechts har jag hört, däremot inte posten 147.

Nordkehre är väl en kurva som inte finns idag. Jag trodde det var den sväng som blev när man körde ut på Nordslingan, dvs det borde vara en vänster kurva vid T13, ungefär där den nuvarande övergången från GP till Nordslingan är, men jag bara gissar.

Jag reagerade också lite på Pflanzgarten II. Att vi på Ringers-list använder Pflanzgaren III är nog jag "pappa" till. Jag fick för mig att det kallades så vid ungefär det sisat krönet innan det öppnar upp mot Schwalbenschwanz. Jag trodde II var lika med Sprunghugel. När jag försökt kolla detta har jag dock inte funnit stöd för min tolkning men den har levt vidare...

Jag måset kolla lite mer i Scuderia papperen...

Kottenborn har jag hört förut men inte Westlich.

Var kommer kartan ifrån Magnus?

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18614



Jag har en fin planch i min hall över Nordslingan och GP-banan, kilometer och hundrametersmarkeringar och namn. Trevligt att plugga lite ibland...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



om det här är den gamla bansträckningen varför är då Lauda kurvan med den har ju kommit till mycket senare.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Lennart Jarmyr skrev:
om det här är den gamla bansträckningen varför är då Lauda kurvan med den har ju kommit till mycket senare.


Har den???

Anders

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Anders Jonsson skrev:
Lennart Jarmyr skrev:
om det här är den gamla bansträckningen varför är då Lauda kurvan med den har ju kommit till mycket senare.


Har den???

Anders



Fel av mig igen Jag är extra virrig i dag, jag använde inte det lilla som finns kvar i skallen. Ber om ursäkt. Jag stänger datorn nu och förbereder min resa i stället.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41583

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lauda kraschade ju efter ombyggnaden. Dvs kurvan har funnits hela tiden men namnet har ju tillkommit efter ombyggnationen. Lite mystiskt att se det namnet på en karta över den gamla banan....

Jag har hittat kartan på ett GPL-forum. Upplagd av en svensk kille som är mycket nogrann med realismen på banorna jobbar med en grafisk uppdatering av banan för -67. Reklamaffischer o hus osv osv...

_________________
Magnus Thomé
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Magnus Thomé skrev:
Lauda kraschade ju efter ombyggnaden. Dvs kurvan har funnits hela tiden men namnet har ju tillkommit efter ombyggnationen. Lite mystiskt att se det namnet på en karta över den gamla banan....

Jag har hittat kartan på ett GPL-forum. Upplagd av en svensk kille som är mycket nogrann med realismen på banorna jobbar med en grafisk uppdatering av banan för -67. Reklamaffischer o hus osv osv...


Helt klart är kartan en blandning av gammlat och nytt. "Alte Steilstrecke" är ju en efterkonstruktion, visserligen är den gammal men så vitt jag vet heter den, och har alltid hetat, bara "Steilstrecke".

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Karta med ALLA namn på?
1 besök senaste veckan (3041 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande