Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla) | << 1, 2, 3 9357 besök totalt |
Claes: Tackar för det! Var det du som åkte bostongrön E36:a? Många bra bilder förresten! (Figgz bilder oxå för den delen... )
Tommy_tce: Jag gillar din bil skarpt. Kanonfrän! Så som du försvann på rakorna har du lite effekt också, antar jag. För min del var det första gången på Anderstorp på R-däck och jag körde knappt 20 km/h fortare genom karusellkurvan nu än förra året (Nu mellan 130 och 140 km/h, mätarfart). Visserligen är bilen numera ca 200 kg lättare och rejält mycket styvare i karossen tack vare buren men visst är det stor skillnad. Men du, köp inga R-däck. Du får oss andra att se ut som om vi är ute och söndagskör... _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Jo jag blev lite till mig själv... inte var dag man har spedstrar både framför sig och i backspegeln... Sällskapade med den orangea upp till Jönköping efteråt och nog för att man är van att folk glor, men minerna hos folk när det kom två speedstrar samtidig var riktigt roliga... Måste se till att samla ihop fler vid tillfälle... _________________ Mattias Meldert |
||||
-När jag satt jämte så visade mätaren sisådär 215 på långa rakan dvs vid ~max varv på 4an. Körde den själv några varv och den pinnade på rätt så bra men orginaldäcken var väl lite (=rätt ) hala där fram, annars trevlig bil men några 100 kg för tung PS. 2.03.4 klockade jag på snabbaste varvet för Meldert i sista passet (helt ointressant info iof... ) DS. _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
fyra speedstrar på rad kändes en aning... exotiskt.
Det kändes väldigt nyttigt, kan dom köra så fort så kan jag bevisligen det också. Så det var bara att hänga i. Jag lärde mig en hel del. Det finns fortfarande en hel del kvar att lära dock Ännu en kanonkväll. Kul att man fick ha passagerare. Min tredje bankörning och brorsans första. Vi hade det jätteskoj inne iden varma Opeln _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||
Ja, vinka är bra. Det är ju kanonkul att lära känna alla rejsianer.
Men var du med och körde med den? Kan inte komma ihåg att jag såg den på banan... Vill se räserprojektet nästa gång!! _________________ Aston Martin V8 Vantage Haase DD2 kart BMW i3S Tesla Model Y Performance NS: 38 varv |
||||
Är du säker? https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php |
||||
Nej, den var inte ute på banan denna gången. Efter sommaren fungerar förhoppningsvis vår race-E30 som den ska och då kan hända att den kommer ut på banan. Är lite grejer som ska på nu på den. Bromsar, hjullager, bälten, stol, avgas och lite annat småpill. Men den ska vara färdig till den 29:e juni i alla fall och sedan får vi se hur länge den håller. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Jag spenderade större delen av natten före på Skövde sjukhus, så jag var bara förbi Kullen i 15 min iförd gips för att säga hej, så jag missade den faktiskt då.. men skoj att se en sån på bana faktiskt! De har väl ändå en del potential vill jag minnas?!? _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Ajdå! Gips är inte bra för den totala vikteffekten!
Jodå, Coupen har potential, borträknat framhjulsdrift och nästan 1400kg tjänstevikt... Menmen, med lite vrid o effekt kan det ju gå bra ändå! Lyckades sätta prick 1.07 på Kullen trots smältande gatdäck, nästa gång blir det R-svålar. |
||||
Det är riktigt bra faktiskt måste jag säga, hoppas man får testa att köra mot dig och italienskan nån gång mer i sommar, för det var fasen inte dåligt kört på kullen med den tiden. Imponerande med en standardbil på gatdäck så, känner att jag som en tant i jämförelse
_________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Kylfläkten lade av pga glapp i en kabel............... Felet åtgärdades men det blev tyvärr inte kört ngt mer med min kunds svarta S2a. Motorn har varit isärplockad & det har gjorts en hel del modifieringar, det som är kvar är mappning med större spridare & högre ladd, sedan skall det nog gå & köra lite fortare.
Bilen kördes förövrigt med en varvtid på 2,11....... maxfart på rakan fick jag ingen exakt uppgift om.... Hoppas det blir mer matning på banan i sommar Tack till arrangörerna. mycket roligt! För mig var det första bankörningen med RS2 an & jag är nöjd med att ta mig runt på 2,10 med dåligt chassie & bromsar, max fart på rakan innan bromsning var 230 km/h, enligt min bror hade jag 245????? |
||||
Fronten är inte färdig byggd pga tidsbrist & lust. Vad gäller chassie så är planerna att byta till nästa sommar. Vi har lagt ner många timmar på skruvande & mappning och det som ligger närmast i tiden är att ta ur motorn byta lager,vevstakar,kammar,portning osv..... |
||||
-Borde mao bli 'rätt' snabb kombi när allt är klart _________________ Michael Stadig --BBDB-- Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||
Ang.tider jag körde den gråa saab 900:an å jag hade en kanondag på anderstorp blev klockad på rumt 2.04 tider bästa dock på 2.03 hade väldigt jämna tider å de känns bra när de va första gången med R-däck,en mycket bra dag på racerbanan hoppas på fler med dessa arangörer.......På rakan hade jag nog ca 200-210 höll inte så länge för jag har originalbromsar änslänge inte kul om dom inte funkar när man ska bromsa i slutet på rakan ses säkert i aug/sep på banan igen mvh André
_________________ André Lidén Kör en gammal grå saab... |
||||
[quote="Maciek Matwiejczuk"]
Det låter klockrent, blir det mer körningar skall jag försöka få med ett gäng kunder som kan piska lite bana bara man får reda på vilken dag det blir i god tid....... mataaaa fullt! |
||||
Eftersnack 2005-06-14 Anderstorp (öppet för alla) | << 1, 2, 3 9357 besök totalt |