Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Formula Student, Sirius Racings bil 2005, Formula SAE
1, 2   >>
8391 besök totalt
larsmark
Luleå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 8


Trådstartare
Nu när det snart är dags att bege sig till tävling i England presenterar vi bilderna på årets bil.













Mer bilder finns på http://www.flickr.com/photos/siriusracing/sets/477647/

Motor: Yamaha R6 600cc med VNT Turbo
Vikt: ~200 kg (med full tank)

Bilen är även smockad med elektronik, mer information finns på hemsidan -> http://www.formulasae.ltu.se/

_________________
Mikael Larsmark
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Ujujuj vad läcker.. Jag vill ha!

Anders

_________________
Anders Hansson
Citera
Krigge
GBG
Här sen Maj 2004
Inlägg: 54



Jesus, den var riktigt fin!!!

_________________
Kristofer Strömberg
Citera
Flesh
Nyköping
Här sen Mar 2004
Inlägg: 1046



:woot:

_________________
Marcus Stålheim
Vinnare BMW CUP klass special 2013
Etta 2010 Trea 2011 och Tvåa 2012 i klass Special
Citera
stesun
Unbyn-Boden
Här sen Jul 2004
Inlägg: 43



Bilporr på hög nivå

_________________
Stefan Sundkvist
Citera
ViktorHuggare
Västerås
Här sen Jun 2005
Inlägg: 35



Hehe, jag kanske blir en konkurrent till nästa år, ska börja på kth, då ska jag verkligen vara med i tävlingen =) så otroligt häftiga bilar ni kan få fram!

_________________
Viktor Huggare
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Snyggt bygge, nästan lite Formula Bling
Lycka till i årets tävling thumbs up

_________________
/Kristian Elisson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Trevligt bygge.

Nu vet jag inte hur tävlingarna är upplagda men har ni nåt skydd mot att bärarmarna fram kan tränga in i passagerarutrymmet? Inte skönt att bli spetsad av ett rör om man kör in i nåt med framhjulet.

för övrigt anser jag att de borde skriva om reglerna så man måste ha fötterna bakom framaxeln så man slipper det smått löjliga utseendet, bra för fotsäkerheten med.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Ragnar
Halland
Här sen Maj 2003
Inlägg: 3945



MaZ skrev:
för övrigt anser jag att de borde skriva om reglerna så man måste ha fötterna bakom framaxeln så man slipper det smått löjliga utseendet, bra för fotsäkerheten med.


Har funnits tankar om detta för att få bilarna godkända på "riktiga" banor, men från visst dommarhåll menar man att poängen med att ha fötterna framför framhjulen är att man då inte kan använda bilarna till något annat än just formula student.

Har man närvarat vid ett krockprov av en formula student-bil så undviker man gärna att prova samma övning i verkligheten...
(även om fötterna faktiskt skulle klarat sig)

_________________
Ragnar Burenius
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Vart/när i England kommer ni att tävla? och är det öppet för "allmänheten"? Jag skulle gärna komma förbi och ta mig en titt/växla några ord.

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
hegge
München, Tyskland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 15



Cyberoid skrev:
Vart/när i England kommer ni att tävla? och är det öppet för "allmänheten"? Jag skulle gärna komma förbi och ta mig en titt/växla några ord.


Tävlingen Formula Student anordnas 7-10 juli på Bruntingthorpe Proving Grounds nära Leicester. För mer info se http://www.formulastudent.com och http://www.bruntingthorpe.com/. Så vitt jag vet är allmänheten välkommen och får gå omkring fritt i depåområdet. Vad entré kostar vet jag ej ...

Kom gärna förbi om ni har möjlighet. Vi har nr 25 på bilen, tyvärr vet jag ej vilken depå vi har ännu.

/Henrik Andersson Projektledare Formula SAE, Luleå tekniska universitet.

_________________
Henrik Andersson
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



hegge skrev:
Cyberoid skrev:
Vart/när i England kommer ni att tävla? och är det öppet för "allmänheten"? Jag skulle gärna komma förbi och ta mig en titt/växla några ord.


Tävlingen Formula Student anordnas 7-10 juli på Bruntingthorpe Proving Grounds nära Leicester. För mer info se http://www.formulastudent.com och http://www.bruntingthorpe.com/. Så vitt jag vet är allmänheten välkommen och får gå omkring fritt i depåområdet. Vad entré kostar vet jag ej ...

Kom gärna förbi om ni har möjlighet. Vi har nr 25 på bilen, tyvärr vet jag ej vilken depå vi har ännu.

/Henrik Andersson Projektledare Formula SAE, Luleå tekniska universitet.


Bruntingthorpe är ett gamalt flygfält inte långt ifrån där jag bor och där anordnas en massa bilevenemang under året. Men någon depå har jag inte sett till?

Inte omöjligt att jag dyker upp med ett gäng studenter av div. nationaliteter!

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Hittade detta på sidan du skickade:

"Spectators

Formula Student is open, free of charge, to spectators and visitors. The event runs from about 9am to 6pm on each of the three days. Saturday and Sunday are the best days for spectating, as those days are when the dynamic events take place and so the cars are running"


thumbs up

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
larsmark
Luleå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 8


Trådstartare
MaZ skrev:
Trevligt bygge.

Nu vet jag inte hur tävlingarna är upplagda men har ni nåt skydd mot att bärarmarna fram kan tränga in i passagerarutrymmet? Inte skönt att bli spetsad av ett rör om man kör in i nåt med framhjulet.

för övrigt anser jag att de borde skriva om reglerna så man måste ha fötterna bakom framaxeln så man slipper det smått löjliga utseendet, bra för fotsäkerheten med.


Jag har en känsla av att bärarmarna viker sig innan de lyckas penetrera kolfibret, så det är knappast något men behöver oroa sig över.

_________________
Mikael Larsmark
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

Min kusin var med och utvecklade stötdämpningen förra året, kör ni med samma koncept i år eller är det ett annat?

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
larsmark
Luleå
Här sen Jun 2005
Inlägg: 8


Trådstartare
Cobolt skrev:
Min kusin var med och utvecklade stötdämpningen förra året, kör ni med samma koncept i år eller är det ett annat?

Dämparna är samma men systemet är ombyggt och förbättrat. Vi styr det även med en fuzzy-logic kontroller som hela tiden räknar ut nya parametrar för dämparna beroende på bilens g-krafter.

_________________
Mikael Larsmark
Citera
Cobolt
Tyresö
Här sen Jul 2003
Inlägg: 998

Namndispens
Namndispens

larsmark skrev:
Cobolt skrev:
Min kusin var med och utvecklade stötdämpningen förra året, kör ni med samma koncept i år eller är det ett annat?

Dämparna är samma men systemet är ombyggt och förbättrat. Vi styr det även med en fuzzy-logic kontroller som hela tiden räknar ut nya parametrar för dämparna beroende på bilens g-krafter.


Hoppas verkligen att det fungerar superbt i år! principen som dom bygger på verkar ha fantastisk potential! och med rätt styrning så...

_________________
Mvh // Niklas L
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1091



Tävlingarna snart klara, bara enduranceloppet kvar! Luleå tog sig som enda svenska team till designfinal!
Övriga grenar kommer resultat till kvällen, än så länge visas bara de fem bästa i varje moment. Dock ej något svenskt team bland de fem bästa än så länge.

Gå in på www.formulasae.ltu.se för att läsa rapporter från de fyra dagarna.
Gå in på www.fomulastudent.com för att se resultat

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Ericl
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 237



KTH racing kommer från sverige och placerade sig bra i både sprint och skidpad....

MVH
Eric Lycke

_________________
Eric Lycke
Citera
Bo Danerius
Örebro
Här sen Okt 2004
Inlägg: 141



Joan skrev:
Tävlingarna snart klara, bara enduranceloppet kvar! Luleå tog sig som enda svenska team till designfinal!
Övriga grenar kommer resultat till kvällen, än så länge visas bara de fem bästa i varje moment. Dock ej något svenskt team bland de fem bästa än så länge.

Gå in på www.formulasae.ltu.se för att läsa rapporter från de fyra dagarna.
Gå in på www.fomulastudent.com för att se resultat


Länkarna verkar inte så pigga. Inte kommit in på hela dan. /Bo

_________________
Bo Danerius
Citera
paz
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 864



Har varit blixtnedslag på campus så ström och telefoner har varit utslagna under större delen av dan.

/ P

_________________
/Pär Nyman
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Formula Student, Sirius Racings bil 2005, Formula SAE
1, 2   >>
8391 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande