Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 17 besök senaste veckan (138325 totalt) |
1. Formel Vee 2. Skoda kombi 3. FYE Har jag rätt? Är FYE så lätt? _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Fye är inte med i listan... förhållandet på Fye är: 11,4kg/hk _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Nu kom jag på vilken du menar! Triken.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||
Har försökt räkna lite... Kan det stämma att bruxbilen väger ca 3 ggr rejsbilen? _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||||
Lite mer än det tredubbla stämmer bra. Anton har dock redan postat facit... Härledning: Formel Ve ~375kg och 70hk Skoda Fabia ~1200kg och 75hk Bmw Isetta ~375kg och 14hk _________________ /Kristian Elisson |
||||||
1,75 kg/hk Det kan vi inte slå. Kanske vi kommer på 2,63 med nya motorn. om man har 1,75 kg/hk då måste det väl gå mycket fort och man vinner oftast,eller? _________________ Lars Malmros |
||||||
Lancia abarth r1 bilen vägde inte 375kg- utan ca 550kg = 3,6kg/hk. Blev ruggigt fel när jag vägde.
_________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||||
Vikt idag: 1112,5kg
(bak 680,5kg) Power 213hk/6000 R.P.M. Torque 273Nm/5000 R.P.M Det måste väl bli 5,2kg/hk (1000kg och 300hk hade varit roligare, 3,33kg/hk) _________________ Jonas Lindell -porsche 911 race- -porsche gt3 cs- - mini cooper s -BMW 428 cupé |
||||||
1280kg/ca 170hk= 7.5kg/hk
Men snart blir det väl ungefärligt: 1200kg/190hk = 6.3kg/hk. Inga monsterprestanda men det räcker för att jag ska göra så här bakom ratten på någon racerbana: Kul tråd, tänkte att det kunde vara dags att uppdatera den. Såg den genom Effekt kontra kul tråden.. _________________ Rachid Rachid |
||||||
Dåså, då kan ja ju också skriva till lite..
hmm 1180kg tjänstevikt / 125 hästar = 9.44 kg/hk... Undra varför dom i engelska tidningar alltid verkar skriva i bhp/ton..hmmm.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Busbil 1, Subaru'n : 1303kg / ~300hk = 4,4kg/hk
Busbil 2, Kadetten : ~900kg / ~150hk = 6kg/hk 800kg och 200hk borde gå hyffast smidigt att fixa till kadetten, 4kg/hk verkar kul hmm, det finns en 257hk cih motor till salu på resultatservice /ola _________________ Ola Gustavsson |
||||||
Intressant tråd.. började räkna lite...
original 320hk på 1580kg = 4.9kg/hk Numer har jag ju skruvat ur 60kg stol så nu ser det ut så här... 320hk på 1520kg = 4.75kg/hk Blir sugen på att rejs-strippa den... Ska tydligen vara ganska enkelt att få bort 300kg... då hamnar jag på: 320kh å 1280kg = 4kg/hk _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||||
Nästa säsong blir det ca 1500 kg och kring 450 hp
Det är alltid folk med små motorer som tjatar om hk/literförhållande, precis som att personer med liten .... tjatar om att storleken inte har betydelse |
||||||
Försöker förtvivlat komma ned till 7.5 kg/hk med räsern. Låg på 8.0 vid höstens vägning, är nog nere i ca 7.8 nu.
Med dragbilen (som får göra Knutan 1/10 med HPC trots pensionering) ligger jag också på 1640/210 = 7.8. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Ungefär som att påstå att man "trimmat" sin V8 när man kommit upp i 80 hk/liter. Patetiskt.. _________________ Rikard Ahlin |
||||||
Sparade trådar/FAQ Vad har ni för VIKT/EFFEKT förhållande? | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 17 besök senaste veckan (138325 totalt) |