Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6009 besök totalt |
Eftersnack BMWSC Sviestad 22-23/7
Känns lite lustigt att påbörja en eftersnackstråd redan innan banträffen startat ![]() Nåja, fredagen ägnades åt licenskurs. 33 (för det var det väl??) nybakade förare som efter en hård dags slit i regnet kunde gå och lägga sig med en färsk licens i bakfickan ![]() Får säga att nivån på kursdeltagarna var hög, kände mig aldrig rädd som beifahrer ![]() Blir en kul lördag på Sviestad, givetvis med massor av sol... _________________ /Kristian Elisson |
||||
Fan vilken räka man är >
![]() ![]() jag och min chef (=sambo, hehe) var där o kollade lite i regnstormen... men det var ej så kul att vara åskådare pga BLÅSTEN ![]() _________________ Conny Palm -BMWSC-BMWCS- BMW 320i BMW 330i BMW 530d http://www.garaget.org/?car=8980 |
||||
Stor eloge till de arrangerande idag
![]() ![]() Flöt på bra med min egen körning, lite överraskad över att r-däcken fungerade så pass bra i regn är jag, blev mycket köra och en av gångerna jag var ute på banan var det nästan helt torrt !! Mycket bra träning dock att köra på vått underlag..... Dagen känns alltså kanonlyckad, trots ett RIKTIGT skitväder.... PS! Bra bilder som vanligt Daniel.. ![]() ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Tycker också att det funkade riktigt bra. ![]() Tycker dock att vädret kunde varit lite bättre (men jag misstänker att BMW SC inte kan påverka detta). Riktigt eifel-väder hade vi. ![]() Edit: Snygga bilder, Daniel. Vi vill se mer. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Tack för experthjälpen Kristian
![]()
En stor ![]() Tack för hjälpen ![]() Tack även till herr Dauner som sprang ut frivilligt som flaggvakt ett extra pass i regnet ![]() Det var kul att se Alpinan. Sedan försökte du försvinna med en souvenir från Sviestad, men en stor kon gömmer man inte så lätt ![]() Bra bilder Daniel ![]() Nygård körde och vann på 1:08 min i regnet ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Kul att det var så många på licenskursen. Blev glatt överraskad när kom på fredagkvällen och såg många licenstagare ute och köra.
Jag tyckte också dagen verkade flyta på bra med ytterst få incidenter. Jag nog den tillhörde lilla skara som trots allt var glad för att vädret var konstant och inte växlade (men visst hade jag föredragit torrt). Jag fick för gången i mitt liv köra på riktiga regndäck. Vilket otroligt grepp. ![]() ![]() ![]() _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
|
||||
Tack för en regnig men trevligt träff.
Hobbe tack för snabb service ang mitt medlemskap samt tack BTG för snabb genom gång för sent ankommna. Bistec och tack för bensinen och hjälpen vid snabbtankningen av min bil ![]() Det var jätte kul att köra på Michelin Cup r-däck i regn, ehh lite väl kul kanske sorry, men det var medveten körning från min sida. Bilen är helt ny för mig så jag har aldrig kört den med r-däck tidigare förutom i Polen och ville därför känna av lite hur det var. Detta var den perfekta avslutningen på Polen eventet för mig. Hoppas komma på fler av era träffar framöver ![]() Jag är ju en gammal BMW freak fastän man kört Blyslädar ett antal år. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Aj fan, det va inte kul att höra ![]() ![]() ![]() Jag tycker i övrigt att det var en mycket trevlig dag, trots vädret... hade aldrig kört i regn innan men det var en intressant upplevelse ![]() MVH / Alexander Eklöw _________________ A Eklöw |
||||
Där hade du tur. Det var förargenomgången för de som stått flaggvakter under cup:ens träning, vilket jag trodde att du och Johan gjort. För alla andra är den första och enda förargenomgången stenhård. Missar man den är det kört.
Välkommen! Kanske lite mer körning med utsikt genom vindrutan istället för sidorutorna då? ![]() (Men tänk på förargenomgången, incheckningen stänger 09.20. Kommer man därefter är det kört.) _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Jag har kört på bana i 15 år och har aldrig varit med om en blötare träff. Men jag kände mig nästan som hemma, riktigt fjällväder...
![]() Trots det blöta föret inträffade inga allvarligare incidenter, men slitna r-däck är ingen höjdare i detta före, jag tror alla körde om mig... ![]() På eftermiddagen gick det i alla fall att skönja ett mindre blött spår en stund. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6009 besök totalt |