Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -73 (med audi motor)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (96345 totalt)
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Jonny, du måste ju se till att bilen kommer på hjul i sommar! Du får väl säga till om du ska ha hjälp nångång så får ja väl ta me mig qwinnan i komma upp igen o hjälpa till.

Jag är nog lite av ett effektfreak men 350hk+ är mitt mål. Den lille BMW;n rör nog på sig iaf!
De där me vajerväxling fattar ja nada av men du har ju koll så!

Adios!


du så vällkomen! bara jag får svetsa

_________________
jonny strand
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Det är riktigt kul att se alla dina lösningar!

Har du möjlighet att visa lite mer bilder på din bromskylning? Typ lite andra vinklar å så?

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Det är riktigt kul att se alla dina lösningar!

Har du möjlighet att visa lite mer bilder på din bromskylning? Typ lite andra vinklar å så?


jo har lite bilder! röret är ett avkapat 2,5 tums avgas böj blev klockrent runt fjäderbenet! 1 böj räckte till båda sidorna! thumbs up sen har jag svaravat distanser så det kommer i rätt höjd!och tig svetsat ihop allt

på bilderna är det inte färdig slipat i mitten hålet!



_________________
jonny strand
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Tack!

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
Mr_T4
Borås/tullen
Här sen Mar 2005
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hur bår det med bilen???

_________________
Christian Magnusson
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Hur bår det med bilen???

jo det blir lite gjort men jag har njutit av sommaren och kört bmw mer än skruvat!

det som hände är att fästerna till lådan är klara! blev ett x så att bilen blir mer styv oxkså!



bild på den färdiga broms kylnigen också! det jag ska göra nu är måla dom funderar på pulver lackera nån som har testat pulverlackera där det är varmt?


har även försökt bli vän med min tig svets! och det börjar ge resultat tycker jag!

_________________
jonny strand
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
efter som gasen tog slut i svetsen och jag ville göra något annat så har jag under föra veckan gjort ett spak ställ till porschen och efter som jag ska köra med vajer så fick jag sno lite ider från några bilder i tidningen "track and race cars"

blev ganska nöjd hur det blev! nu ska det bara byggas en stälning av små rör inne i bilen!


_________________
jonny strand
Citera
Mattias Hahlin
Rättvik
Här sen Feb 2003
Inlägg: 486



ojoj! mycket snyggt thumbs up Har du fräst i Rf eller hur har du gjort?

_________________
Mvh Mattias
FB: hahlinengineering
Camaro -69 och Volvo 142 GTR
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Holy sh*t!

Riktigt snyggt =)

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
ojoj! mycket snyggt Har du fräst i Rf eller hur har du gjort?


cnc svarv(själva växelstången) och rästen är gjort i manuel fräs/svarv! tog några timmar!
men jag blev ricktigt nöjd! jobbar på att lära mig cnc delen än så jag känner mig lite grön men det går framåt. hoppas på att få lära mig cnc fräsen också!


har nån bild tror jag när jag jobbar med delarna! om nån är intreserad?
synd att man är lite pank annars hade jag gjort mycke mer på bilen!

_________________
jonny strand
Citera
Jeppe
Boxholm, Östergötland
Här sen Okt 2004
Inlägg: 489



Har du fräsar å svarvar på jobbet eller är det någon annan kontakt?

Med sådan finnish på prylarna kan du ju börja ta upp beställningar :P

_________________
Jesper Brenner
Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count!
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Har du fräsar å svarvar på jobbet eller är det någon annan kontakt?

Med sådan finnish på prylarna kan du ju börja ta upp beställningar :P


på skolan utbildar mig till cnc operatör! thumbs up

har tänkt på det men jag har bestämt mig för att inte ta på mig massa jobb så jag hinner göra klart min bil nån gång

_________________
jonny strand
Citera
Chriss
skellefteå
Här sen Aug 2004
Inlägg: 47



såå kan man vänta sej att fåå se bilen på stan

nästa sommar , eller kommer bilen bara bli en full race bil

_________________
Pontiac Firebird -72
Chevrolet Corvette -97
Chris Norström
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
såå kan man vänta sej att fåå se bilen på stan

nästa sommar , eller kommer bilen bara bli en full race bil


tanken är att den ska vara gatregad !

tror inte du får se den nästa sommar snarare om 3år om jag inte få några super krafter eller blir mindre noggrann!

_________________
jonny strand
Citera
The Guard
Njutånger
Här sen Jul 2005
Inlägg: 166



Hej!

Har läst hela tråden nu och jag måste säga MYCKET bra val

Dock är det ju så att lådan är ju den svaga länken men det finns ju inget som säger att du kanske kan uppdatera innehållet.
Synd att du inte kunde göra den 4wd för då skulle en rs2 låda sitta mums eller en nyare s2 låda typ 94 för då är det samma som rs2 om jag inte minns helt fel.
Har rs2 driv axlar med drivknutar å det är ju porsche splines på dom och sen en diffklump, dom ligger bara å skräpar just nu iaf
Sen motorn som sagt finns det inget å klaga på, du kan plocka mycke effekt ur den där maskinen och för enkelhetens skull köp ett NIRA I3 sprut med tillhörande Innovare Bredbandslambda å en avgastemp givare som riggas å hamonerar med sprutet, har nämligen köpt det själv

Har ju vana av Audi 5:or ,kan inte allt men en del iaf. så fråga om du vill veta nått.

Nu ska jag kika in din hemsida.
Fortsätt bygg

Mvh Dennis Ps: kika in min tråd https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=21315, bygger nämligen en 20vturbo 5:A men en skojjig bil

_________________
Dennis Jonsson
Audi As4-R 2.2TQ
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330
Citera
The Guard
Njutånger
Här sen Jul 2005
Inlägg: 166



typiskt, inga bilder som funka typ

_________________
Dennis Jonsson
Audi As4-R 2.2TQ
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
typiskt, inga bilder som funka typ


jag vet det har inte blivit att fixa med sidan på senaste! ska fixa lite mer utrymme så jag kan få upp alla bygg bilder!


tittade in på din sida i går och måste säga att det verkar bli en trevlig bil när du är klar! thumbs up

Citat:
Har rs2 driv axlar med drivknutar å det är ju porsche splines på dom och sen en diffklump, dom ligger bara å skräpar just nu iaf

jag kommer nog göra egna drivaxlar så längd osv blir rätt!

Citat:
Sen motorn som sagt finns det inget å klaga på, du kan plocka mycke effekt ur den där maskinen och för enkelhetens skull köp ett NIRA I3 sprut med tillhörande Innovare Bredbandslambda å en avgastemp givare som riggas å hamonerar med sprutet, har nämligen köpt det själv


har kållat lite på nira men även på vems! får se hur det blir! nirat vet man ju funkar med 5an. vems hoppas jag att det rullar några bilar med innan jag ska i med mitt styrsystem! så man kan titta lite hur bra det funkar på 20v 5an!


Citat:

Dock är det ju så att lådan är ju den svaga länken men det finns ju inget som säger att du kanske kan uppdatera innehållet.


jepp jag vet! men jag ska testa med orginal innehål först och se hur det håller! lådorna är ju billiga i alla fall! det som är gymt skönt är ju att dom passar rakt av utan att bygga om nåt mot motorn!

_________________
jonny strand
Citera
The Guard
Njutånger
Här sen Jul 2005
Inlägg: 166



TYcker mitt bygger känns lite lamt om man jämnför med din.
Ps:Får man fråga var plast detaljerna kommer ifrån, 911 blir min nästa bil oxå.

Kör med NIRA det är ju på svenska, bredbandslamdan jag kolla på är på svenska å själv kabel installationen är enkel, alla kablar är uppmärkta i förväg.
Pastorn kör med NIRA i sin s2:a å den funkar kanon den.
Det som jag tycker är bra med NIRA är att det finns färdiga grundmappar till t.ex s2 å det ska bara va å koppla in å vrida på tändningen, men har för mig att man läre mata in mera värden oxå(minnet sviktar)
Men enkelt ska det va, å köper du allt från Etapp så får du bra priser å bra service

_________________
Dennis Jonsson
Audi As4-R 2.2TQ
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330
Citera
jonnystrand
skellefteå
Här sen Mar 2004
Inlägg: 416


Trådstartare
Citat:
Ps:Får man fråga var plast detaljerna kommer ifrån, 911 blir min nästa bil oxå.

skärmarbreddare och trösklar är gjort i svergie vet dock inte av vem då jag köpte det av en som köpt det av han som gjort det! och fronten är en dp motorsport front. kofångaren bak(plast) är från en porsche 993!

låter ju onekligen väldigt enkelt om det finna grund mapp till nira sprutet! allt beror ju på vad man får ge för kallaset men nu så är det brist på klöver så det för bli senare!!

_________________
jonny strand
Citera
The Guard
Njutånger
Här sen Jul 2005
Inlägg: 166



jonnystrand skrev:
Citat:
Ps:Får man fråga var plast detaljerna kommer ifrån, 911 blir min nästa bil oxå.

skärmarbreddare och trösklar är gjort i svergie vet dock inte av vem då jag köpte det av en som köpt det av han som gjort det! och fronten är en dp motorsport front. kofångaren bak(plast) är från en porsche 993!

låter ju onekligen väldigt enkelt om det finna grund mapp till nira sprutet! allt beror ju på vad man får ge för kallaset men nu så är det brist på klöver så det för bli senare!!


okej vill nämligen köpa 911.

Ja det låter enkelt som sagt. Jag fick bra pris av Etapp å då fick allt jag behövde.

_________________
Dennis Jonsson
Audi As4-R 2.2TQ
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=196330
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Bra pris av Etapp betyder vad?
Under 10k sek eller är det betydligt mer?
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 -73 (med audi motor)
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
2 besök senaste veckan (96345 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande