Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Vilket spel är det ni spelar?
1963 besök totalt
Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Hej!

Jag vill börja lira med er, men vilket spel är det jag ska köpa?
Det finns ju fler än 1 spel som heter GTR liksom.

Skicka gärna en länk el liknande, eller skriv helt enkelt precis vad spelet heter.
Sen blir de åka av!

Alex

Malmö
Här sen Feb 2003

Det finns bara ett GTR!!!
www.gtr-game.com
Stick iväg snabbt som ögat till närmaste spelbutik och handla, och glöm inte ratten!!!

Pfister
Alingsås
Här sen Jun 2005

Trådstartare
Ok

haha, okej!
Jo jag ska försöka ta mig iväg snart..

Fast jag får vänta med ratten och pedalerna, dom ligger nere i garaget och de får dom göra ett tag till.
Brutet ben hindrar mig från att använda det!
Jag tränar upp mig med tangentbordet ,sedan kommer ratten + pedalerna fram när jag ska slåss med er grabbar !

tack för hjälpen!

Varberg
Här sen Maj 2005

Re: ok

Pfister skrev:
Fast jag får vänta med ratten och pedalerna, dom ligger nere i garaget och de får dom göra ett tag till.
Brutet ben hindrar mig från att använda det!
Jag tränar upp mig med tangentbordet ,sedan kommer ratten + pedalerna fram när jag ska slåss med er grabbar !

Aj då... Tråkigt.

Tangentbord låter väldigt jobbigt... Funkar kanske till vissa spel, men inte simulatorer.

Ratt med knappar för gas/broms? (Har inte testat i GTR, men i en del spel/simulatorer kan man ställa in filter på kontrollerna, så att man kan manövrera någorlunda genom att pulsa med digitala knappar.)

Eller köra med en fot...? Lite svårt att vänsterbromsa, men det går ju att åka ganska hyffast ändå.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Nillet
Eslöv, Skåne
Här sen Okt 2004

OT: Det går att spela med tangentbord. Jag kör med tangentbord och just nu får jag ställa upp motståndet till 110% på vissa banor.

Citera
Adam928
Härnösand
Här sen Jun 2005

Stefan Persson
Malmö
Här sen Mar 2005

Tjena!

Jag kör TOCA racedriver 2. kul spel som går att köra både som sim och pro-sim(för hardcore)
Mycket onlinespel. Massor av serier och banor!!

Klart värt pengarna!

AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

jag köpte LFS S2 igår, och har precis börjat spela det!.

Tycker det spelet har en härlig känsla, även om de nyare bilarna var väldigt svårstyrda i början
Formula V8 bilen tex!, hua.. innan man fått upp rätt temp i däckena är det som att åka isbana =)

Magnus Hagström
Tullinge, Stockholm
Här sen Nov 2004

När det gäller bilspel så är det uteslutande LFS S2 som spelas, GTR är väldans skoj, men utan ett vettigt stöd i multi fick det ge vika för LFS.

Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

btw, jag spelar inte GTR pga att de som skapade det spelet snodde en gång i tiden mina Porsche-ljud jag hade gjort till F1 2001.
Jag gnällde som fan på dom om det, och jag fick till slut credits för ljuden jag hade gjort i Fia GT 2002 om jag inte minns fel.
Detta hade inte gjort något egentligen, om de inte själva var så sura på att folk "lånade" grejer från deras mod.

--
Eskilstuna
Här sen Jul 2005

Har kollat på LFS sidan. Är det inte lite tråkigt att det inte är "riktiga" bilar man kör? Spelar ju egentligen ingen roll, men jag anser att det gör mycket för känslan om man vet VAD man kör och att det inte är ett "fantasifoster". Äh, jag vet inte, vad tycker ni?

Sluta jiddra, börja rejsa!
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

det har blivit några timmar LFS S2 inatt

Fjollträsk
Här sen Jan 2003

-- skrev:
Har kollat på LFS sidan. Är det inte lite tråkigt att det inte är "riktiga" bilar man kör? Spelar ju egentligen ingen roll, men jag anser att det gör mycket för känslan om man vet VAD man kör och att det inte är ett "fantasifoster". Äh, jag vet inte, vad tycker ni?

Jo men problemet med det är väll att många tillverkare vill ha royalty för att man ska få använda deras märke. Känns som att LFS2 har en hyffsat liten marknad om man jämför med tex Need for speed undeerground o liknande. Detta skulle göra att dom antingen skulle behöva betala för att få sälja spelet. Eller att slutpris ut till konsument skulle bli ohyggligt dyrt.

Tidigare:
Audi RS4 B5
Audi S2
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003

Dessutom så är ju bilarna baserade på riktiga bilar, vilket märks.

Vi har ju tex en Mazda RX7, en Mini Cooper, en Lotus 7, etc.

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Japp jag tycker faktiskt de har lyckats bra med bilarna för att vara fantasibilar

Men det är inte det LFS handlar om, LFS handlar om tät onlineracing och det fungerar riktigt riktigt bra.. Visst starterna kan vara lite kaotiska ibland men man får ta det lugnt och vara försiktig så brukar det lösa sig.

Igår körde jag ett flertal race med ren och snygg racing där jag och motståndarna körde om varandra flera ggr per varv vi låg t o m 3-4 bilar i bredd ibland utan att krocka

Jag avslutade gårdagen på bästa sätt genom att komma 1:a av 14 förare

Demot är inte riktigt rättvisande då det är bättre disciplin på de riktiga servrarna även om det dyker upp ett o annat r*vhål där med men de brukar bli bannade efter ett tag

Eskilstuna
Här sen Okt 2003

En väldigt häftig sak med LFS S2 är ju att den tillåter att man kör långdistansracing!.
Man kan tex byta ut förarna i bilen.. så jag åker in i depån, och någon annan online-förare tar över
bilen och fortsätter att köra.

Andra grejer är ju att man har riktig däcksdeformering i spelet, och även flatspots, (varje däck är 3*16 kontaktytor om jag inte minns fel.. dvs inner, mitten och ytter.. där däcken kan slitas olika beroende på tex inställningar av chassit. Man kan även köra in i sidan på ovalen, och ta sönder däckssidorna och få punktering på däcket

Tibur
Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

Magnus Hagström skrev:
När det gäller bilspel så är det uteslutande LFS S2 som spelas, GTR är väldans skoj, men utan ett vettigt stöd i multi fick det ge vika för LFS.

för min del är det uteslutande GTR,och jag har som sagt få problem med multiplayer, men förhopningsvis har GTL bättre stöd så att de flesta användare kan gasa buggfritt. För min del faller LFS på att det är fantasi bilar etc.

tycker det är väldans roligt att jämföra med verklig racing, samt att nuförtiden så hänger man med i racen på ett helt annat sätt då man kan alla kurvor åssåvidare

Här sen Apr 2004

GPL är fortfarande ohotad nr 1
Finns inget F1 sim som slår det, eller ens kommer i närheten.
Med 65 modden och den snart färdiga 69 modden blir det än bättre:)

GPL 2004 demot finns här: http://www.bhmotorsports.com/GPL/downloads/3239

1963 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande